"avuliasta" Mopari harrastajaa Tampereen seudulta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Banaani, 30.1.2019.

  1. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    höylättiiks kantta?
     
  2. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Ei ole kovilla nostajilla olevasta koneesta mitään sekoitettu tuohon vaan koneessa "kaikki" samaa kuin aikaisemminkin. Ja kone on tuolla kokoonpanolla ollut ajossa lukuunottamatta uusittuja nostajia. Ja joo kyllä sitä kantta oli pikkasen varmasti höylätty, kun se oli ajettu suoraksi.
    Ihmetyttää vaan tuo venttiilien kantaminen, kun dartti kävi kuitenkin ja sitten seuraavana päivänä kun oli tarkoitus mennä "koe" ajamaan sitä niin sitten ryytyi ja puristukset sekasin..
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jo noitten koneistuksien takia venttiilit voi kantaa, ja lisäksi venttiilijousien asennuskorkeuskin on muuttunut.
    Jos vanhat kuoleentuneet jouset on asennettu koneistusten jälkeen shimmaamatta, ne voi olla niin löysät että hydrauliikka kykenee työntämään venttiilin raolleen, ja puristuksia ei sen takia ole.
     
  4. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Ok. Onko tietoa että onko keinuvipu akselin alle shimmilevyjä myytävänä jossakin?
     
  5. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    Oisko ideaa venttiilit kiinni asentoon ja sytytys tulppa pois ja ilmaa sylinteriin,.jos paine karkaa ni kattoo tuleeko imusarjaan,pako putkeen vai öljy pohjaan...ilma..
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Google löytää kuvan. Tiedä sitten onko esim Mancinin shimmit sopivia slantille. Mutta äkkiäkös tommoset alumiinipellistä askartelee itse. Marketin kaliahyllyssä on semmosta oikein ohutta lieriönä. Pehmeetä väännellä kun vaan varoo ettei leikkaa sormeen.
     
    Herje, Rotten ja jorkkeri72 tykkäävät tästä.
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    Olen nähnyt isolohkossa racehepun kasauksen jälkeen normaalit rikat taivutettuna vippa-akseleiden alla?
     
  8. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Täytyy tota ensviikolla alkaa taasen tutkimaan, kun pitäisi kaverin hallille päästä sitä ihmettelemään.. Tää viikonloppu menee muksujen kanssa niin ei pysty rotkelle tekemään mitään.
    Täytyy nyt viä ihmetellä että mikäli ilmenee että venttiilit kantaa niin alkaa vaikka ite tosiaan väsäilemään niitä shimmejä keinuvipuakselille..
    Kiitän vielä kaikkia vinkeistä:)
     
  9. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Sen verran vielä tosta kutosen 904sesta että kestääkö aski hiljaa hinaamistä (5km esim. 20-40km/h) kun pitäisi rotke kaverin hallille saada? Vai tappaako askin kuinka helposti?:confused:
     
  10. esmi

    esmi Gearhead

    Tuskin se on moksiskaan, itse hinannut yhden startti vikaisen Moparin ja itsekin joutunut pari kertaa olemaan hinattavana (th350) niin ei ole lootat hajonnut!, matkat olleet n. 5-6km hiljaa ollaan hinattu, toivottavasti jollain parempaa tietoa!.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Kestää ihan hyvin, pitempiäkin matkoja.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja kardaani irti jos pelottaa
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vedeltiin avattaren Dart Hyvinkäältä moottoritien laidasta konepoksahduksen takia Vilppulaan vuonna 2004. 220km. Kardaani oli kiinni. Hinausvauhti 80-140km (rikos vanhentunut) tunnissa. Laite oli ladossa motivaationi kokoamista odottamassa seuraavat kuusi vuotta. Lodju oli säilynyt moitteetta mitä nyt nenä alaspäin roikkuessaan oli vuotanut melkein kokonaan itsensä tyhjäksi Dextronista. Kone paikalleen, laatikkoon ölpät ja ei kun kovaa ajoa.

    En huolestuisi viiden kilsan hidasvedon kuluttavista ominaisuuksista.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Ok. Kiitän tiedosta:rolleyes:
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Eipä vieläkään vika selvinnyt..:mad: Venttiilit eivät ainakaan kantaneet..
     
  16. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mitäs teit sille?
     
  17. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Tein 0,75mm pellistä palat keinuvipuakselin alle eikä auttanut päin vastoin puristus huononi. Otin myös keinuvipuakselin kokonaan pois jolloin venttiilit oli luonnollisesti kiinni ja silloin yhdellä pytyllä ilmestyi kaheksan kiloa ja muut vajaa 2-4kiloa.
    Tänään nyppäsin kannen irti ja kippasin pyttyihin sekä kannenpäälle palotilan puolelle venttiileille polttoöljyä, mutta eipä ainakaan ruvennut mistään menemään läpi että olisin huomannut. Kansipahvissa ei myöskään näkynyt mitään "epämäärästä" jälkeä että olisi itteensä ottanut sekään...:confused:
     
  18. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Ja tosiaan ennen purkua kokeilin pyörittää ykköspytylle työtahdin ja tangot tuntui pyörivän ihan ok.
     
  19. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    oliks ryyppyvaijeri kansipahvin välissä:p
     
  20. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    no joo vitsit sikseen.
    ei slanteista oo kokemusta mut oisko tossa niin että yläkerran voitelu tulee nokkalaakereiden läpi?
    jos ne on vaihdettu ja mennyt väärään asentoon niin ei tule nostajille öljyä eli venttiilit ei aukea tarpeeksi. sen verran remontin jäljiltä ollut öljyä niissä että hörähti?
    muuten kuullostaa aika oudolta vialta:confused:
     

Kerro tästä muillekin!