Chevrolet Captiva 2007 2.0 4x4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Captivan kiusaama, 24.2.2019.

  1. Heräteostoksesta painajainen.

    Auto ollut minulla nyt noin puoli vuotta ja melkein kerran kuussa on autoa syystä jos toisesta joutunut korjaamolla käyttämään.

    Nyt viimeisimmän takaiskun koin pari viikkoa sitten kun moottoritielle siirtyessäni kierrokset nousivat yli 5000 ja auto suorastaan lähti käsistä. Sain murheenkryynin pysähtymään jonka jälkeen ei enään käynnistynyt.

    Ollut siitä asti kahdella eri korjaamolla. Vaihdettu on suuttimet (4 kpl) -> lähti käyntiin mutta otti edelleen kierroksia. Vaihdettiin toiseen paikkaan jossa todettiin dieseliä sekoittuneen moottoriöljyn joukkoon. Öljyt ja suodatin vaihdettu.

    Käynti mielestäni edelleen jotenkin epätasainen ja nyt taas syttyi moottorivalo. Kahden päivän ajon jälkeen.

    Toki voisin syytää loputkin rahat tuon kotteron korjauksiin mutta alkaa usko/ voimat loppua (ja rahat).

    Löytyisikö Varsinais-Suomen alueelta ihmistä jolta löytyisi osaamista ja hyvää tahtoa autoni tilanteen selvittämiseksi? Eikä tietenkään tarvitse ilmaiseksi tulla.

    Terveisin,
    sairaslomalla oleva sairaanhoitaja :)
     
    jovihava tykkää tästä.
  2. jovihava

    jovihava 3rd gear

    Harmi kun en ole seudulla päinkään, mutta olisiko sulla tuosta jotain lisätietoa, niinkuin vaikka bensa vai diesel, jotain moottorin tai auton tyyppikoodia tms?

    Ite en ihan hirveesti nuin uusista tiijä, mutta yleensä kait se diagnoosi alkaa vikakoodien luvusta

    Ikävää että osui ongelmatapaus kohdalle
     
  3. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Auto on ilmeisesti 2.0 Diesel. Moottori päästi varmaankin polttoaine suuttimien tiivisteistä polttoainetta moottoriöljyn joukkoon. On mahdollista että nokka-akseli ja keinuvipujen laakerointi on kärsinyt. Tässä moottorityypissä on noita nokka-akseleita mennyt muutenkin.
     
    jovihava tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!