"avuliasta" Mopari harrastajaa Tampereen seudulta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Banaani, 30.1.2019.

  1. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Koneistaja löi ne paikalleen. Joten nekin pitäisi olla kunnossa:confused:
    Kai se on kohta koko stanan pannu nypättävä taas pois ja purettava:eek:
    Alkaa kyllä pikkuhiljaa kyrsiä tuo kyseinen kone..:mad:
     
  2. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Mitenkäs muuten jos keinuvipu akseli on kokonaan irti, eli venttiilit luonnollisesti silloin kiinni niin kuinka tarkasti silloin saa puristukset mitattua jos tartilla pyörittää mittarikiinni? :confused:
     
  3. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Mietin vaan että kun kansipahvissa ei fyysistä jälkeä näkynyt ja toinen kansi löytyy niin pulttaisi sen kiinni ilman keinuvipuja ym. ja kokeilisi mitata puristukseto_O
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    hankala siitä on mitata kun ei se ilmaa saa,pumppaa vaan sylinterissä olevaa ilmaa yli ja alipaineen puolelle.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  5. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Ok. Nonni kävin vielä konetta kurkkaamassa, kun n. 5-6 tuntia sitten kippasin mäntien päälle polttoöljyä. Sitä oli jonkun verran sieltä hävinnyt että eiköhän ne prkleen männänrenkaat ole sitten vääränkokoiset:( Hölmö en ku en niitä ite tarkistanut vaan luotin koneistajan mäntien mittailuihin ja varaosaliikkeen tarjoamaan renkaisiin:(
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei mulla muuta tähän oo, mut älä nyt ainakaan yöunia tänää menetä. Ei ne männänrenkaat niin tiiviitä ole et nesteen pitäisi yläpuolellaan. Niissähän kun on se joku parinkympin katkovälyskin vielä, siis renkaiden päissä
     
    artsiracing, rb, jariha ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Jos ei ole käynyt sitten niin, että on laitettu männärenkaat sovittamatta koneeseen. Lämmetessä on sitten ottaneet päät vastakkain ja nyt on männärenkaat poikki
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos polttoöljy on noinkin hyvin pysynyt mäntien päällä, niin ei niissä renkaissa kovin suurta vikaa ole. Ja vaikka olis vääränkokoiset renkaatkin, niin ei sen takia puristukset noin totaalisesti häviä.
    Puristuksiakaan et voi mitata ilman keinuvipuakseleita, kuten jo mainittiin.

    Aikaisemmin ehdotin niin löysiä venajousia että hydraulinostin kykenee pitämään niitä raollaan, saako niitä venttiileitä paineltua sormivoimilla auki?

    Sitten on jäljellä se mahdollisuus että jakopäässä on ajoitus pielessä.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    Tosta artsista pompsahtikin imuriin että oliko jakopää vaihdettu? Jos on vielä orkkis muovihampainen ratas niin ei ois pois suljettua jaon pomppaaminenkaan? Yhdessä purkamassani slanttikoneessa puuttui yhtä hammasta lukuun ottamatta kaikki kampuran pienemmästä rautarattaasta ja äijä jolta koneen ostin kehui että ajosta oli suoraan otettu;)
     
  10. Banaani

    Banaani 2nd gear

    Noniin. Oli kohtuullisen Dodge täytteinen vknloppu.. Nyt Dodgen kone ongelma tavallaan ratkaistu. Purin koneen pois keulilta Pihalla ja samalla pihassa paloittelin kaksi konetta ja eilen sain "frankenstain" koneen keulille ja johan pärähti käyntiin ja ölynpaineetkin olivat kohdallaan ja kone kävi nätisti.

    Tuo nykyinen kone joka nyt on keulilla jäi nurkaan koska se tuli minulle käyntikunnottomana, mutta myyjä sanoi että kyllä se on käynyt. No uusin siihen vastaavat laakerit mitä oli vanhat, uudet männänrenkaat, ym. kansi laskettu ja tehty. Sen päräytin sitten käymään niin kävi joo mutta alakerta kolisi silloin.

    Nyt sitten viikonloppuna pihassa pereäkärryn päällä paloittelin kummatkin koneet ja otin puristusvaivaisesta koneesta luiskat ja kampiakselin ja laitoin ne kolkottavaan koneeseen niin johan lähti tulille kävi komeesti..:)

    Oli taas kyllä hyvä kokemus touhuta pihalla pakkasessa, kun on ehtinyt tottua jo lämpösiin tiloihin.:D
    Täytyy sanoa että välillä tekimieli "upottaa" järveen koko stanan slantit, mutta loppu hyvin;) Jokupäivä täytyy alkaa nyt sitten sissään ajelemaan konetta:cool:
     
    isalmela, Gary Grand, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    no löytykö se vika sit kuitenkaan??
     
  12. Banaani

    Banaani 2nd gear

    En löytänyt mitään "fyysistä" vikaa koneesta. Henkimaailman juttuja:confused: Jos jollakin innostusta tutkia niin kone löytyy paloiteltuna ja siinä oon uuden karheat hydrauli nostajat. Männät on kiinni lohkossa vielä. Voisin siittä luopua ja vaikka vaihtaa jokin 67 dartti roinaano_O
     
  13. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Olisko keskipohjanmaalla kokkolan seudulla jotain harrastelijaa joka osaisi autella pikku geeään kanssa (opel) jossa cih R6 + 2x zenith kaasuttimilla?

    Viimekesänä en saanu toimimaan kun aina sammu kun lykös vaihteen päälle. Nyt seissyt puoliskavuotta enkä saa edes käyntiin :(
     

Kerro tästä muillekin!