Valinnan vaikeutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Gary Grand, 15.2.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Gary grandin emännän perus kauppareissu?

    Jos kuitenkin se japsimaasturi...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vähän sinne päin..:D
    Viime keväänä veti Runkeron perämurikka syvää uraa meidän paikallistiehen 31"lläkin.. Meinasi tien runko "vähän" pettää.:mad:
    Tänä keväänä ei moista routimista pitäis olla tulossa kun ei syksyllä niin paljon tullu vettä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt on kaupat sovittu asiallisesta -99 Blazerista ihan kotinurkilta vieläpä!
    Mukava kun on jonkinlaista verkostoa näiden romujen suhteen, niin ei tarvii aina lähteä puolen Suomen päästä kattomaan vastaako laite myyjän kuvausta.. Nyt ei tarvinnu myyjän juuri autosta selittää, kun pystyi itse polkaisemaan paikalle puolen tunnin varoitusajalla!

    Positiivisesti yllätyin tän Blazerin kyydistä.. Ei juurikaan poikkea -03 Suburbanista, vaikka kokoa ja painoa puuttuu joka suuntaan. Sähkölelujakin kyseisessä yksilössä on yhtä paljon LT-varustelussa. Laitellaan niitä kuntoon ajan ja mielenkiinnon mukaan.. Kaikki ei tietenkään toimi, mutta sen arvasinkin.

    Voima tuosta kutosesta kyllä puuttuu, mutta tuon kokoista kippoa kiskoo kuitenkin jo ihan riittävästi emännän käyttöön. Subbarissa oli 6.0 kone, niin se veti jo ihan miehekkäästi..:cool: Varsinkin momentinrajoitus poistettuna.:D:p
     
    viikinki75, rb, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu kyllä timppa ainakin mun tietoon on sen pitäny aikalailla hyvässä kuosissa että sen puoleen pitäs olla huolettomia kilometrejä edessä ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En kai mä sitä muuten ois kehdannukkaan "välittää" :poff: ^
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huolettomat kilometrit ja amerikkalainen ruisku :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Niinpä.
    P.s. Tämä ei ole TBI.
    Eikä niissäkään isoja vikoja ole, paha vertailla muihin samanikäisiin ruiskuihin ku ei samanikäisiä verrokkeja hirveesti euro- tai japsipuolelta ole enää liikenteessä.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös tässä oo vielä se hämähäkkiruisku? Ja surkeita kokemuksia on myös ihan gmmän monipisteruiskuista eli ei tbistä. Sekvenssillä ja ilman.


    Kunhan heitin, hyviä ajokilometrejä vaan :cool:
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tänään käytiin hakemassa Blazeri kotiin..
    Vaikuttaa noin kevyessä autossa pirusti, kun on toinen rengaskierrros ja muuta romua takakontti täynnä. Ajettavuus ei ole enää ihan parhaasta päästä..:confused: Suburbanin kanssa tuosta kuormasta ei olis tienny mitään.
    Ja ihan helvetin liukkaat sivutiet!
    Peilijää ja sentin lumikerros.. Tien muoto on kuin sianselkä. Ei auta vaikka on hyvät renkaatkin autossa.:confused: No, ojien välissä pysyin..:D:cool:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei kai näitä oikein voi verrata. Mun kaverin avomersustakin puuttuu potkua, vaikka on kompuralla. Kyllä mun vette on ihan toista. Onhan siinä kyllä toistasataa heppaa enemmänkin.:p
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Noo, mites garry kun on vanhslla jeeppimiähellä vajaa vuosi ollut s10 blazeri ni mitä olet tykänny?
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä tuo ihan hyvä auto on ajolleen. Mukava ja lämmin ja eteneekin yllättävän hyvin nelikolla.

    Sama vaiva tuossakin on, kuin -04 Suburbanissa.. Eli laatu on ihan täyttä paskaa.
    Katkaisijat hajoaa, saranat repsottaa(hitsattu oveen), muoveja ei voi edes yrittää irroitella kuin lämpimässä tallissa.. Peilit on hajonneet jo aiemmin. Sisukset, eli kaikki sähkösysteemit ja saranat. Vetelin ne poraruuveilla kasaan jo viime keväänä, niin eivät varise tielle.
    Nuo on siis tehty niin halvalla kuin mahdollista, mutta sama ongelma tuntuu olevan kaikissa 2000-luvun vehkeissä. Edelläkävijä siis..:mad:

    Konehuone on ihan hiton ahdas. :eek: Mielenkiintoista olis nähdä miltä se näyttää jonkun LR4 tai LM7- asennuksen jälkeen.. Olis kyllä varmasti hyvä swappi. Kulutusta reilusti alas ja tehoa reilusti lisää.. :p
    Janoinenhan tämä on: Alle 12 ei ole mitään mahdollisuutta päästä tasaisessa matkassakaan ja 14 ylittyy normiajossa heti jos kaasuun koskee. Suburbanin LQ4 jälkeen oikein yllätti nuo lukemat.

    Harmeista huolimatta tuohon on helppo tykästyä.:eek: ..jos ei pode ahtaanpaikan kammoa.:D
    Talvivaatteet päällä ohjaamoon mahtuu juuri ja juuri.:D

    Tuohon on nyt meilläoloaikana vaihdettu moniurahihnan rullia pari ja alipaineletkuja uusittu. Uudet sähköpeilit, katalysaattori ja takaiskarit odottaa asennusta. Eli varsin huoleton peli on ollut. Tosin ei ole nyt ajettukaan kuin 15tkm vuodessa.:D Ja poppivehkeet pitäis nyt vaihtaa, siis kaikki. Alkuperäiset kajarit on repeilleet ja homehtuneet ja soitinkaan ei tunnu oikein pelaavan.:confused:
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Jahas, selvä jatketaan vain sitten jeepin haeskelua jostain syystä blazeri kiinnosteli yhtälailla kun fordin explorerikin.
    Olen hiukan ihmetelly kun aina jeepin maasto ominaisuuksia hehkutetaan paremmaksi kuin blazerin tai explorerin mutta käsitykseni mukaan kaikissa kolmessa on kytkettävä nelikko alennusvaihteilla ja jokasessa joko keskitasauspyörästö on lukittavaa mallia tai sitten ei ole ollenkaan ja takaperässä joko kitkalukko tai avoin, yksilöeroja ja vuasimallieroja kaikis että mikä systeemi käytös missäki, mutta kumminki. Oon vaa ihmetelly että miks jeeppi ny sitte niistä ylivoimasesti maastokelposin on..

    Joo itellä oli kans 98 suburbani ja pualet kaikemmailma hantaakeista ja vivuists oli revitty irtipoikkipinoo ja mulla jäi sitte lopukki kätee pari vuade käytö aikana, on kyllä luakattoma huanoo laatuu
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jeepissä on maastoon parhaiten sopiva alusta. Tai ainakin niin kauan kuin siellä on jäykät akselit vieterien päässä.. Sen jälkeen niistäkin tuli "vähän" tönkköjä.

    Jeepin laatu tipahti samalla lailla muiden kanssa, kun WJ-koppa tuli. Kaikenmaailman typeriä pikkuvikoja auto täynnä.. Tais auto kuitenkin parantua koko ajan loppua kohti ja WK-korisista mulla ei ole mitään kokemusta. Joko ovat taas parempia autoja, vai alkoiko laadun parantaminen taas lähtöviivalta?

    Jos valinta on WJ-Grandi tai Blazer, niin vaikea on.. Jos maastoon vie, niin ehdottomasti Jeep!
    Blazer on pikkuauto.

    Tuo -98:han oli vielä GMT400-koppaa, jossa kaikki kesti vielä jotenkuten. :eek:o_O -00 -> alkaa sitten tulla todella rimpuloita ratkaisuja. Ei sekään kuitenkaan mikään työkalu ole, vaan vaatii naisen hellää kosketusta..
    Siihenhän se on suunniteltu: Perheenäitien lastenkuljetuslaitteeksi. Suomessa ne on NIIN ÄIJÄ-maastureita..:rotfl::rotfl::rotfl:

    Mikään katkaisija ei jenkissä kuitenkaan ole japanilaista -80-luvun laatua.. Valitettavasti.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!