Renkaat 2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Karpov, 19.2.2019.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Ton kokoset kumit oli halvimmat ihan varaosaliikkeestä joskus ku kyselin, 575e oli pari vuotta sit alle laitettuna.
    En sillo ainaskaa löytäny ees kumeja noin halvalla mistään.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    5.5mm näkyy olevan pintaa jäljellä - eipä tietty tullut mitattua paljonko niissä oli uutena, mutta eipä tuo kai sittenkään niin huono tulos ole. Itse ainakin ostaisin uudestaankin.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    7-8 varmaan? Ei nuo sitten kovin pahasti ole kuluneet.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Paljon toyoilla on hintaa?
     
  5. Muistaakseni 250 alle laitettuna. Siitä on tosin muutama vuosi. Koko oli 175/70/13.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyi kun kalliit :D
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  7. Rahalla saa..:poff:
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Maxxis valkosivuissa kapeella raidalla on mulla ollu muotovikaa. Hain loputtomasti oldsista syytä mix hakkaa, syy ei tosin ollu täysin renkaiden sillä hakkas talvirenkaillakin. Nyt kun asensin noi renkaat yhteen toiseen autoon shock--- siittäkin tuli jumputtaja

    Mikäköhän olis hyvä rengas kapeella valkosivulla? Jenkkirenkaat on aika onnettomia kokemusteni mukaan, tarjontaq ei oikeen ole.
     
  9. mikka

    mikka 3rd gear

    Olen kuullut tämmöisen uskomuksen:
    Talven jälkeen asvaltin pinta on karhea johtuen nastarenkaista, uudet tuoreet kumit on pehmeitä, joten kuluu "silmissä". Siksi uudet kesäkumit kannattaa laittaa vasta kesäkuun puolenvälin jälkeen.

    Teoriassa mahdollista mutta entäs oikeesti?
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Generalit on olleet hyvät mutta siitäkin on jo vuosia, kun ostin. Hiljaisemmat kuin nokian renkaat (nokioissa ei ollut valkosivua, tuskin johtuu siitä...)

    Tarjonta on kyllä kapeaa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Talvirenkaissa ainakin kumiseos on ymmärtääkseni pehmeempää jollon taitaa mennä ojasta allikkoon.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Pitää olla vuosikertakesäkumit keväälle.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  13. Naketti

    Naketti 3rd gear

    Vitour-merkkiset on ollu itsellä hyvät.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Rengasonlinella on 5% alennuskampanja, joten tilasin tänään kierroksen 17" kesärenkaita Nissaniin.
    Aattelin ajella toukokulle noilla kitkoilla kun menevät sen jälkeen poistoon joka tapauksessa.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nyppii nastat talvisista jolloin pärjää vielä yöpakkas aamuina ja kesällä kesästä jolloin ne on vielä hyvät syksyn sateissa ja ensi lumilla ohjattavuutta vielä jäljellä ja talviset saa "sisään ajettua" et nastat pysyy liukkailla suditellessa
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan kelvollisilta tuntu sen mitä viime kesänä ajelin.
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Toyot tunnetaan merkkirenkaina ainakin näillä nurkilla.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, näino. Perusteluni ovat seuraavat:

    Suamessa on paljon talvella nastarenkaita just niitä jotka syövät ne tietkin urille. Ne nastat renkaissa tekevät myös osumakohdistaan tien pinnan karkeammaksi. Sitten kun taas suvi koittaa niin kesärenkaat aikanaan taas kuluttaa tien pinnan sileämmäksi. Karkea pinta taas kuluttaa sitten renkaitakin nopeammin kuin sileämpi joten keväällä kumit kuluu enemmän kuin loppukesällä.

    Tässä uskossa olen ollu jo 40 vuotta.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä taas olen koittanut panna uudet kumit alle jos tietää jo että entisillä ei kesää pääse, onpahan yks veivaus vähempänä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Yks vaihtoehto on ettei aja niissä nastarenkaan urissa ennen Juhannusta.
     
    riviera56 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!