vanin seisontajarru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja meitsi83, 16.3.2019.

  1. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Tuli hommattua ruosteinen ja ruma g20 vani ja olis reilu kuukausi aikaa laittaa se katsastus kuntoon. tänään oli vuorossa taakse molempien käsijarruvaijereitten vaihto kun toinen oli poikki. sit kun sain kaikki taas kasaan ja aloin kiristää vaijeria niin repsikanpuoli vaan alko ottamaan. löysäsin taas vaijerin ja säädin kengät rumpuihin laahaavaksi ja otin vähän auki ja menin taas kiristämään vaijeria mutta taas vaan repsikan puoli alkaa ottamaan. hermo meni ja lopetin tältä illalta. ehkä sitä huomenna jaksaa taas uusia pettymyksiä... onko jotain säätövinkkejä miten ootte jarrut saanu säädettyä? rummuissa ei oo reikää että sais ruuvarilla pyöriteltyä sitä säätörullaa.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Kyllähän siellä takana jarrukilvessä on oltava säätöreikä.
     
  3. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    No perskele empä sieltä tajunnu kattookkaan! vanhana mersumiehenä oon aina ruuvaillu rummun läpi.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Se voi olla tulpattu, että joudut napsauttaa ruuvarilla tms auki sen säätöreiän.
     
  5. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Okei. eiköhän se sieltä ilmesty kun tietää että sellanen on. kävi jo siinä rumpuja repiessä mielessä että poraan siihen reiän mut onneks loppu motivaatio ajoissa :D
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Vanissa on rummussa kohta,josta lutviutuu reikä ;)
     
  7. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    noni:oops: tätä se on kun koittaa selvinpäin nopeesti tehä...
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Nyt jotain outoa. Jos vaijerit on vaidettu taakse, niin onhan ne rummut ollu auki. Kyllä ne siinä vaiheessa saa säädettyä ihan riittävän hyvin. Ei niitä enää sen jälkeen tarvi kiristellä, jos yhtään tajuaa toiminnan. Jossain muualla feelua nyt.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. nurkkajussi

    nurkkajussi 1st gear

    Kattosin kyllä onko vaijerit oikein ja miten säädetty
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ja onko rummuissa reunassa kohouma, meneekö se laahaamalla paikoilleen, koska laahaa siihen kynnykseen vai? Jos kynnys ni rälläköi pois, pääsee heti lähelle, jos ei kynnystä niin vika vaijereissa?
     
  11. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Rummuissa ei oo kun ihan olematon pykälä joten sen mukaan tein. Nyt on purettuna ja ei oo säätöreikiä rummussa eikä takakilvessä. Tässä kun kasailen tätä kuskinpuolta niin vaijeri laittaa vastaan niinku olis liian pitkä tää jousi osa. Dormanit made in china.
     
  12. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Jaa onha ne usalaiset.
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ota kuva ja linkitä tänne. Useesti voi joku hokata paremmin.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ruosteisesta rummusta on joskus vaikea erottaa sitä säätöreiänpaikkaa, joka siis tuurnalla lyödään sisään ;)
     
  15. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Emmää osannu. Kuuluisko sen ylhäällä olevan väliraudan olla tiukasti koloissaan vai ei? Kuskin puolella on liikkuu sentin että ottaa kiinni toisellepuolelle( eli varmaan ihan oikein) mutta repsikan puoli on jo valmiiks tiukasti eikä liiku milliäkään, eli vaijeri tiukalla valmiiks.
     
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    https://aijaa.com/

    Puhelimella kuva, tuolta sit [​IMG]
    Valitset sen kuvan ja [​IMG] jonka jälkeen painat [​IMG] ja [​IMG] sit vaan tänne keskustelu kenttään "liitä"
     
  17. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Vittu. Ny löyty säätöreiän nasta ku vähä putsaili rumpua :rolleyes:
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja samalla putsaa säätöpalikat hyvin, ja kevyt rasvaus, äläkä sekoita oik. vs. vasen, muuten käy köpelösti ;)
     
  19. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Joo eihän sitä käsijarrua saa säädettyä kun se välirauta on jo valmiiks kiinni repsikan puolella. Eli toinen vaijeri täytyy olla vääränmittane. Huomasin vielä että kuskinpuolen jousipakasta yks lehti on poikki, että hommat vaan lisääntyy.
     
  20. meitsi83

    meitsi83 1st gear

    Ja kyllä ne olikin kiinalaiset vaijerit. Taidan tilata kaikki hilppeet rockautosta että saa ton joskus luvallisesti tielle.
     

Kerro tästä muillekin!