Joko on autot liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja AAnnikAA, 7.3.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sama homma, vähintään kerran viikkoon pesin alta ja päältä, mutta kyllä se vaan ruostuu tuo tuleva keräilyharvinaisuus, millä 2 vuotta ajoin kakkoskäyttiksen ajot. Mukavaahan se oli, mutta jos nyt miettisin uudelleen niin en ajais vaan hommaisin jonkun hauskan vähän tavallisemman. Eikä sillä enää huvita niin ajella tuossa kunnossa (viime vuonna kävin miitissä ja syksyllä vähän arkiajoja, muutama sata km) uutta virtaa saa kun pähkäilen että kunnostelen sen museokuntoon siihen mennessä kun ikä riittää. Kerran sen jo myin, niin päätin että samaa virhettä en tee toista kertaa, pölyntyköön sitten vaikka tallin nurkassa, ei siinä niin isoja rahoja ole kiinni.
     
  2. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Ei oo lasit olleet huurussa, mutta periaate on ettei pidä lähtee, jos on sateen mahdollisuus. Nää on taas näitä, että miten se on muilta pois...?

    Pyyhkijät lähtee joka laitteesta tosin ulkonäkösyistä, mutta ne on myös varsin tarpeettomat mun käytössä.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä ne rahat mitä museoautossa säästää on ihan peanuts verrattuna muuhun menekkiin, varsinkin jos ajaa vaan sen max 30 pv/v ja muuten voi olla liikennekäytöstä poistettuna. Öljyt ja varaosat maksaa ihan saman museovehkeeseen kuin muihinkin, tai ehkä enemmän kun pitää olla original, ainakin ne varaosat.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei se muilta pois oo. Pitää vaan sun puolesta toivoo, että edelliskesä toistuis eikä perinteinen suomen kesä.
     
  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    No se on kyllä huomattu,että ei haluta.Se on keskityttävä sitten niihin sähköpolkupyöriin ja sähköautoihin vaikka.Ei tässä nyt siitä varmaankaan ole kyse miten harrastelee,vaan enemmänkin siitä kun ei harrastella oikeen oillenkaan.
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulle ei niin väliä ole millä autolla ajan talvella, pääasia on että on hyvä ja saa lähteä lämpimästä tallista. Ei oikein huvita hangesta kaivaa.
     
  7. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Noooh. Ei tämä mikään välimeren maa ole ja siihen on ehtiny tottuu jo. Jos ahdistais liikaa, niin mikä estäis muuttamasta pois sen sijaan että nillittäisi keleistä.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos 30pvänä ajat millä vaan autolla, ei kuluja hirveästi kerry jos et tyhmänä maksa koko vuoden vakuutusta ja veroa kerralla.


    Jos vaikka haluisin capricen museoituna, maksan 8-10k. 3-5k saan normaalin. Sillä erotuksella saa vaikka bensaa tai toisen auton.


    Sitten jos oon jonkun ex omistajan metsästyskaverin museoleimatun ostanut, hyvällä lykyllä vielä maalaus ja kalliit/harvinaiset pisteosat päälle tai museostatus on vex.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Harrastaa voi vaan ajamalla...?
     
    jariha ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sanoit sen aika selkeästi mutta tuskin tarpeeksi selkeästi :D


    Vaikka jokainen harrastaa tavallaan tai on harrastamatta blaa blaa blaa
     
    faikku66 tykkää tästä.
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tuossa ei ole perseestä kuin suksiboksi ja perhe:p.
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mulla on kanssa hitsaamaton pikcuppi, ikää 30v ja ajettu 450 000 km. Ei oo tarvinnut tehdä kunnolla eikä muullakaan tyylillä. Mutta ei oo ajetttu talvisin paitsi mitä itse yritin muutamana talvena. Enää ei oo tullut inspiraatiota vaihtaa talvirenkaita, tuolla se on tallissa seissyt jostain lokakuusta alkaen. En saanut aikaan poistaa liikennekäytöstäkään. Kustannuksista ei johdu käyttämättömyys, säälistä ehkä vähän, mutta pääosin vaan yksinkertaisesti mieluummin ajelen talviajot etuvetoisella käyttöpakulla, joka on kaikilta ominaisuuksiltaan parempi talviauto. Harrastus tapahtuu tallissa projektin kimpussa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla toi silveradomalli on hiljanen ihan vertaa mihin vaan, ei tiivisteet suhise ja perus rungollisen plussat eli rengasmelu aikalailla mitätön. Hytti lämpiää ja huurteenpoistokin puhdikas. Lukko takana takaa sen, että ilman lavapainoja en jää jumiin normaaliliikenteessä enkä edes loivissa mäissä.


    Auto on vakaa hallita ja yllätyksetön, perä ei nokian nastarenkaiden takia lähde hups oho sivulle vaan vaatii tahallisuutta.


    En ymmärrä miten joku uusi paku niin 100-0 hakkais? Eri asia ois joku rämisevä rottelo, melutoosa ja paska ajettava.



    Ja olen suht uusillakin pakuilla ajanut.
     
  14. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Eihän tässä siitä ollut kyllä kyse.Yksi osa-aluehan sekin on .Itse ajelen 3 autollani ja yhdellä prätkällä ja projekteja 3 työn alla.Otsikko oli vaan Joko autot liikenteessä.Mun mielestä liikenne liittyy aika paljon ajamiseen.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Siinä autossas on jotain vikaa jos lasit huurussa joudut ajelee, fakta.

    Siis okei joo jos Satellitessa istuu 6 jannua kyydissä ni takalasi on kyl varmasti huurteessa sit mut neljäkin ihmistä kyydissä ni tasan on vielä kaikki ikkunat auki, ihan sama mikä keli on ulkona.

    Mutta tässä varmaan lienee erona se että mulla toimii siinä autossa kaikki niinkun pitää?

    EDIT: Siis oli mullakin edellinen talvi lasit huurussa meininkiä pääasiassa mutta eipä oo moista ongelmaa tänä talvena enää ollu ku ovet on tiiviit, uus lämppärin kenno, lämppärinkotelo puhas ja siisti eikä täynnä lehtiä jne.
    Kummasti lakkas lasit huurtumasta.
     
    Camino'79 ja Karpov tykkäävät tästä.
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No nyt se alko...
     
    simeoni ja jjjkkk tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uusia autoja kun pakkasilla liikenteessä seuras, niin aika huurusta pesää siellä oli seassa. Lämpö auttaa jo hyvin huurteenpoistoksi.


    Toki jos pihalla kuukausia auto seissyt, onhan siellä kosteutta mikä ei ihan heti lähde vaikka ajais pidemmän lenkin ja varsinkin jos pakkanen.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksei sais alkaa? Mies ajaa vanhalla autolla ja talvella. Kokemuspohja on eikä mitään mutua
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jep, huurteenpoisto/lämmitys toimii just niin kuin tehdas on sen suunnitellut/tehnyt. Ja ei, en tarkoita että esim. kenno olisi vuodelta - 71 tai lämppärikotelo olisi täynnä märkiä lehtiä, ei todellakaan ole kun koko auto on käyty läpi. Saabin automaatti-ilmastointi nyt vaan hoitaa homman paaaljon paremmin, ja se on fakta. Vieläkään en ymmärrä miten minun jenkillä ajamattomuus talvella on keneltäkään pois? En käy kesämökilläkään keskellä talvea vaikka siellä varmasti tarkenisi kunhan vaan jaksaa kantaa puita.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    Miks valittaa jostain asiasta jos se on selkeesti vika eikä ominaisuus? Niinku täällä tuntuu moni luulevan.
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!