Perä jyrisee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja nettinyberg, 3.2.2005.

  1. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Onko kellään tietoa tai halua auttaa juuri harrastuksen aloittanutta :eek:
    Siis mulla on chevy blazer k5 ja siinä 12 bolt perä ja se jyristää kun laskettelee ilman vetoa ja heti kun nostaa kytkimen ja veto tulee päälle niin jyrinä lakkaa. Onko koko perä sökö?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    katso ristikot onko ne paskana.
     
  3. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Ristikot olen kattonu ja mun mielestä niissä ei ollut vikaa. Onko muita ehdotuksia? :eek:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pistä Idenor keulille, niin säästät löpöä, eikä jyrinät kuulu nakutuksen yli :soosoo:

    Ei vaineskaan oletko varma, että ääni ei tule muualta voimansiirrosta, kuten jokolaatikosta?
     
  5. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Juu ei tule jakolaatikosta. Auto on parhaillaan pukeilla ja kävin sen kuuntelemassa eikä äänen lähteestä voi erehtyä perä se on p.....e :cry:
     
  6. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Luultavasti poskilaakerit vaihtokunnossa.
     
  7. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Joo tälläsen epäilyn mä sain kuulla jo toisaalta. Täytyy purkaa ja kattoa :lol:
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Yhdestä K5:sta etittiin pitkään vikaa ja syyksi ilmeni kardaanin epätasapaino. Siis tasapainotus auttoi. Saattoi olla, että oli ajettu pikkusen kiville tai jotain, ettei silmällä nähnyt. Ilmeni vasta kun sillä ajettiin yli 60km/h pyörät ilmassa pukeilla samalla, kun rohkein jätkä tiiraili alla. Kuulemma keppi tutis aika selvästi. (ei jätkällä :))
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    En usko että on kartaani kun jrinä alko iha yht äkkiä ja vielä maantiellä :D No purku hommiksi se jokatapauksessa menee. Vi..u että korpee varsinkin kun tämä "pieni" huolto toimenpide pitää tehä pihalla :mad:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Silleenhän ne viat tulee, että jossain vaiheessa yhtäkkiä vaan huomaa jotain. Siis voi silti olla kardaanikin, jos ei epätasapaino niin nivelristikko tms. Aina kannattaa kuitenkin aloittaa helpoimmista tarkistuksista.

    Ja tervetuloa harrastuksen pariin, pieni säätö kuuluu aina asiaan, varsinkin talvella ja pakkasella ja just silloin kun pitäisi lähteä lullalla jonnekin... 8)
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun tojotassa ei oo ainakaan ollu mitään vikaa talvisin. Viimekesänä piti vaihtaa ilmansuodatin.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täällä puhuttiin kyllä ihan oikeista autoista, ei mistään tojjotoista. :lol:
     
  13. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Ja kuinka totta se onkaan että just ku pitäs hauskuuden alkaa ni laitteet menee särki :lol:
     
  14. moppe temppu

    moppe temppu 1st gear

    se on niin totta kun vain voi olla. mulla ainakin on mennyt niin harrastuksen kanssa että silloin kun ei olisi pitänyt tapahtua mitään niin kaikki on ollut perseelleen. toivottavasti et ole koskaan kuullut murphyn laista, onnea harrastukseen.
     
  15. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Murphyn laki on erittäin tuttu juttu. Jos on asiat menossa perssiilleen niin ne myös menee :wink:
     
  16. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Katoppa onko pinionin kiristysmutteri löystynyt (vai mikä se on oikealta nimeltään?), aiheuttaa hammastuksen vituralleen menon ja pitää ääntä. Mulla oli muinoin samanlaiset oireet 10pulttisessa, juuri vedon loppuessa alkoi hirmuinen jurina ja äänetön taas kun vedätti. Jos johtuu siitä, ota selvää oikeasta momentista ennen kun kiristät, ensin putsattuasi pinnat tietenkin.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, asiasta puhelimessa puhuneena tiedän että pinionin mutterihan se siellä oli löysällä!!!
     
  18. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    Juu niin se oli mutteri löysällä :lol: No nyt on taas auto ajossa katotaan ja toivotaan kaikki kädet ja jalat ristissä että ei olis kerenny mitään menemään vielä särki :-?
     
  19. nettinyberg

    nettinyberg 1st gear

    No niin siinä se nyt sitten nähtiin herra murphy tuli ja aivan kulman takaa. saat :mad: Ristinivel meni pikkusen huonoon kuntoon :mad:
     
  20. leksa

    leksa Gearhead

    toyota

    Joo ja oletko tarkastanut ettei kardaanin tai perän kannatinlaakereissa ole vikaa.. Toyotassa kun ne on niin piilossa yleensä

    Kiva kuittailla, ja mullakin on muuten tojota
    Siis asiaan, veikkaan itsekin laakereita, mutta välähtipä kummallinen vaihtoehto joka ei ole perässä, mutta tutisuttaa usein koko autoa, kun moottorin veto vähennetään ajossa.
    Vaihdelaatikon ja moottorin kumityynyt
    Ei välttämättä, mutta voi olla kardaanin asento perän kallistumaan väärä...
    Ja joskus tämä ilmenee silloin kun moottorilla vedätetään.

    Ja Pinionakselin laakeri on syytä tarkistaa, jos vaikka mutteri löysällä
     

Kerro tästä muillekin!