350 Long block viritys.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja marko84, 2.4.2019.

  1. marko84

    marko84 2nd gear

    Tuossa olis venekäyttöön myynnissä Mercruiserin 5.7l 350 long block LT1 vm:2014.
    Performer imusarja sekä 750 Holley.
    Myyjän mukaan koneesaa n.320hv
    Taitaa 260hv olla vakiona joten 320hv luultavasti aikalailla liioiteltu?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Miten siinä on jäähdytyssysteemi? Toivottavasti ei raakavedellä... LT1:een ei taida olla performeria ees tehty. GM performancella on siihen olemassa kaasutinimusarja,maksaa n 400e joten ei kannata suolavedellä jäähdytellä. Vai onko ees lt1 kyseessä? Mercruiserilla ei semmosta ole.... onko alukannet ja aluvesipumppu?
     
  3. marko84

    marko84 2nd gear

    Ihan Mercruiserin venemoottori, nyt vain vaihdettu alakertaan long block.
    Rautakannet ,alu imari.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Toi sun käsitys termistä "long block" on vähän omituinen.

    Tässä sulle long block:
    [​IMG]

    Ja pelkkä alakerta on "short block".
     
    Sierra ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Liittyiskö tuo 260hv vs 320hv jo venepuoleen? 260 kantturoilla oli autossa lt1, mutta veneessähän on aina tehoja ilmoitettu enemmän?


    Oli se sitten mikä vaan lt1 tai perus sbc
     
  6. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mopari-miehen märkä päiväuni:)
     
    max tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Pahoittelen tyhmyyttäni kun en tiedä ees mikä moottori kyseessä :oops:
     
  8. marko84

    marko84 2nd gear

    Sama, sen vuoksi asiaa koitankin täällä selvittää.

    Tämä kone: [​IMG]

    Johon long block uusittu 2014, kuulemma.
     
  9. Ei tuossa lapussa ainakaan puhuta minusta LT1:stä. LT1 on Chevyn pikkulohkosta ns. Gen2 -moottori. En usko, että siitä on edes venemoottoreita tehty.

    Olen aika varma, että kyseessä on perinteinen Gen1 pikkulohko.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    "Long Block" termi tarkoittaa koko moottoria, siis ilman imu-ja pakosarjoja ja apulaitteita.
     
    Sierra tykkää tästä.
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei tosta nyt selviä että se olis lt1....
    Tätä vähän ihmettelin. En ole ikinä kuullu saati nähny lt1:stä mercruiserina.
     
  12. marko84

    marko84 2nd gear

    Tässä myynti ilmoituksesta screenshotti:
    [​IMG] Ja käsittääkseni muutokset tehty tuohon edellä olevaan 2009 hankittuun koneeseen.
     
  13. No jos googlaat tuon Mercruiser 5.7 v8 alpha one. Taitaa olla semmoinen kuin siellä on aluperin ollut. Gen 1 pikkulohko:

     
  14. marko84

    marko84 2nd gear

    Muistaakseni venakopat sivuilta kiinni, ei keskeltä.
    Laitan koneesta kuvan kun ehin.
    Tai sit on 5.7 Vortec.
     
  15. atobee

    atobee Gearhead

    Sekoitetaan pakkaa lisää.
    Jospa sinne on vaihdettu LT-1? :D
     
  16. marko84

    marko84 2nd gear

  17. -tl-

    -tl- Gearhead

  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Järjen jättiläiset asialla, aluimari ja raakavesijäähy.
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  19. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Mut hyvin on toiminut anodina, että lohko ei pääse syöpymään... :odbiggrin:
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Toi ei oo lt1:stä nähnytkään eikä 260 hevosvoimaa. Jos kannet on ton mehikocraten omat hatut niin puristaa kaikki 8.5.
     

Kerro tästä muillekin!