Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Käväsi se tuossa hiljattain hintaero niin pienenä että ei ollut juuri eroa ajeliko bensalla vai etanolilla. Nyt on kyllä hyvä taas.
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Anteeksi kun kysyn mutta mihin ne huikeat säästöt olisi järkevin laittaa jos sähkö/hybridi
    auton hankkisi? Talvivaaran/Nokian osakkeisiin...? :rolleyes:
     
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    No niillä tilataan unelmien harrastepeli falconilta :D
     
    Jussi289, mikaa7146, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. rb

    rb Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Powerstroke, Tseitsei2, mikaa7146 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Entäpä millainen ympäristörikollinen on (ollut) hän joka on ostanut sinun autosi uutena sen sijaan että olisi ajellut jollain vanhalla ritsalla? Toki itsekin sitä mieltä että ympäristöystävällisempää on käyttää tavara elinkaarensa loppuun kuin ostaa koko ajan uutta ja vanhaa käyttökelpoista roskiin, mutta jos kukaan ei uutta osta niin loppuu ne hyvät käytetytkin aikanaan. Melkein aina kumminkin auto jatkaa taivaltaan seuraavalla omistajalla, pl. romutuspalkkiohommat joka on kyllä ympäristörikos parhaasta päästä.

    Jos ei itse osaa / halua (heitäkin on, uskokaa tai älkää!) korjata autoaan niin on sillä aika paljon silti väliä. Itellä talonrakennuksen aikaan oli huonoin auto mitä minulla on ollut ja reilussa parissa vuodessa auto oli ollut toistakymmentä kertaa pajalla yli 4 k€ edestä ja vikalista vaan piteni, mutta kun ei ollut oikein aikaa itse korjata kun olisi pitänyt päästä ajamaan peräkärryn kanssa rautakauppaan ja takaisin ja välillä töihinkin. Eikä muutenkaan kyllä nappaa yhtään käyttiksen korjaaminen jolla pitäisi aamulla päästä töihin.
     
    Muokattu: 10.4.2019
    Harri S ja ramman tykkäävät tästä.
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Suosittelen tuhlaamaan. Tai sitten autohin ja viinaan.

    Edit. Siinähän ne jo edellä tulikin...
     
  7. peto

    peto Gearhead

    Lohjan Lidlin Alko?
     
  8. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    [​IMG]
    Mitä lopuilla?
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Rakenna oma tuulimylly.
     
  10. ramman

    ramman Double Gearhead

    Ostat sähköpyörän, sähkömopon ja sähkötuolin.
     
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    No, sielt se sit tuli... :oops:
     
    ramman tykkää tästä.
  12. ramman

    ramman Double Gearhead

    ei oo pakko itelle käytää jos ei haluu :D
     
  13. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mutta suositus kuitenkin? o_O
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Ja loput turhuuksiin...
     
  15. George Best:

    - Käytin 90 prosenttia omaisuudestani viinaan, naisiin ja nopeisiin autoihin - loput sitten tuhlasin turhuuteen.
     
    mopperi1970, Custom_Rod, Jussi289 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Nopeisiin naisiin ja hitaisiin hevosiin on mennyt monen miehen rahat...
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ja se on vaan jotenkin niin "siistiä" tuo sähöautoilu.Itse autoilut suorittanut 40-60 luvun autoilla lähes 30 vuotta,eikä minusta siinä ole mitään ongelmaa.Joskus korjaillaan,mutta ei vanha ameriikanrauta kovin rihveli kampe kumminkaan ole isommat rempat aika harvassa.Ja minun mielestäni auto voisi olla auton näköinen.Nämä nykyhimmelit ovat jo niin rumia,että lähes "ahdistaa" niitä katella.Ja mitä tulee tuohon "penninvenytykseen" niin tarpeen vaatiessa venyttelen jostain muusta kuin autoilusta.
     
    PilsnerBil, ImpJay, duel ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Mä kaadan ne Mercuryn tankkiin, laitan siihen vetokoukun ja ajan ovet irti pikkulohkoletukoista, lautakuorma peräkärryssä. Koska huvi ja hyöty.
     
    PilsnerBil, Jussi289, simeoni ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uusi auto ja säästäminen ei mun logiikkaan käy. Toki erilaisia uusia autoja voi verrata keskenään ja niiden säästöjä, mutta vanhemmalla se säästö tulee.


    Toki jos pahimpaan pommiin vertaa uutta, joka rempataan vielä pajalla niin km snt hinnat voi nousta koviksi.
     
    duel tykkää tästä.
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Noinhan se on koska uuden auton pääoman arvo putoaa eniten ensimmäisinä vuosina.
    Mutta ymmärrän varsin hyvin niitäkin jotka vaihtaa autonsa aina uuteen takuuajan loppuessa.
     
    urho3 tykkää tästä.
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!