Small Block Chevrolet Cylinder Head and Block Accessory Hole Dimensions

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TimeMachine69, 28.4.2019.

  1. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Pitäisi teettää bracket pelkääjän kannen etupäähän. Tähän:
    [​IMG]

    Löytyisikö mistään tarkat mitat koneistamoa varten? Alla olevaan tyyliin (löysin vain isolohkon mitat netistä):
    [​IMG]
     
  2. Tässä on jotain mittaa:

    [​IMG]
     
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    T'änx, itse asiassa löysin itsekin ton mutta toi "not in use" on mitoittamatta... ja mietin onko mitta muutenkaan juuri minun kannelleni.

    No, mittasin äsken itse karkeasti, että toi yläväli olisi 10,6cm joten on sama kuin tossa merkattu 4 3/16" (=10,63625cm).

    Miksiköhän ne panttaa noita mittoja? Bracket valmistajat eivät ehkä halua niitä näkyviin?
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    eiks tosta nyt aika hyvän kaavan saa itekkin piirreltyä?
     
  5. Mä testasin ajankuluksi tätä. Muokkasin tuota piirustusta:

    [​IMG]

    Kuvasta voi luoda mitat:

    A= 4 3/16” = 106,3625 mm

    B= (318,5348/333,7809) * 106,3625 mm = 101,504183328 mm

    C= (477,2731/333,7809) * 106,3625 mm = 152,087672179 mm

    Tästä valistuneella arvauksella B= 4” = 101,6 mm

    Ja C:n voi laskea Pythogoran kaavalla:

    C exp2= A exp2 + B exp2

    C exp2= (106,3625 mm) exp2 + (101,6 mm) exp2

    C exp2 = (11312,98140625 + 10322,56) mm exp2

    C exp2 = 21635,54140625 mm exp2

    =>

    C= 147,090249188 mm

    Laskun ja mittauksen tulos kyllä poikkeaa aika paljon. Voihan olla, että tuo kolmio ei ole suorakulmainen. Tosaalta kuva voi olla ihan päin persettä. Toivottovasti ketjun aloittaja mittaa ja kertoo, että mitä ne tulokset oikeasti on.
     
  6. Jäin miettii, että tuon kuvan C mittaustuloksen perusteella on lähellä 6" eli 152,4 mm, Se voisi olla oikea tulos?
     
  7. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Laskemalla ei pääse maaliin jos B/C kulma ei olekaan suorakulma ja vähän kuvakaappauksen avulla pyöritin kuvaa ja ei se ollut sen mukaan suorakulma. Ja voiko olla muutenkaan varma, että se on tarkassa mittakaavassa.

    Heitin kyselyn Brodix:lle ja jenkkien Vette -palstalle mutta jotenkin tuntuu ettei kummastakaan vastausta heru. No, Vette palstalta kyselivät vielä lisätietoja mitä kaipailen...

    Jos löydän tiedon jotakin muuta kautta niin toki laitan sen tänne palstalle muita varten.

    Kivahan se olisi ettei jäisi pelkkien mittauksien varaan. Silloinhan joutuu poraamaan jonkin verran isommat reiät jotta saa osan osumaan paikalleen.

    Täytyy nyt illalla yrittää mitata ne muutkin välit niin on jotakin data johon verrata jos jostakin löytyisi ne tarkat mitat.
     
  8. Joo, tässä on semmoinen piirrustus, jossa sivut 4" ja 6"

    [​IMG]

    Ei varmaan ollenkaan mahdoton. Mitat on mulla vähän hassusti, kun tämä LibreCAD on jotenkin hankala näiden mittojen kanssa, mutta idea käy selväksi.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Eikös tuosta saa ihan kolmella pultilla, tönärillä, pikkusella suorakulmalla ja viivottimella katottua noi mitat muutaman kympin tarkkuudella?
    Vai tarviiko koneistamo vaan just CAD-kuvan?
     
  10. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ei sinne paljoa mittalaitteita mahdu nyt kun on kone autossa. Ja tietty olisi hyvä olla mitta justiinsa eikö kympin, kaksi pielessä. Sääli kun ei ole nettä täynnä näitä tietoja.

    Mulla ei ole mitään CAD-ohjelmaa joten jäänee toimittamatta koneistamolle suorastaan CAD-kuva. Mut jos saisi sellaisen jossa on sadasosan tarkuudella niiden reikien paikta niin sitten olisi kaikkein paras. Mut, mittailen illalla suuntaa antavat mitat jos jostain löytyisi sitten tsägällä ne tarkat mitat.
     
  11. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Tämmöinen löytyi netistä. Katsotaan mittausten perusteella onko se oikea:
    [​IMG]
     
  12. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Äh, mikä tässä meni pieleen?
    Mittaustulokset:
    a) 7,75cm
    b) 10,6cm
    c) 12,5cm

    Yo. mittakuvan mitat:
    a) laskettava jollakin kaavalla
    b) tarkka tieto toisesta mittakuvasta: 10,63625cm
    c) 4"+1,82"-0,36"=5,46" = 13,8684 cm !!!

    Ainakin toi C menee väärin. Äh. Mittasinko väärin vai onko toi yo. sittenkin jostakin muusta kannesta vaikka näyttää aika samalta. Täytyypä laskea mitä ton mittakuvan mukaan b) olisi. ööö, ekalla laskulla tuli 10,5024cm.

    Äh, nyt mä putosin kärryiltä, sehän on melkein oikein. Mitä sanoo jäsen Miguelos.

    Nyt täytyy äkkiä alkaa naputtelemaan Jegs:n tilausta.
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mitä sää siihen väsäät ku satasen tarkkuudella tartee olla:eek:
    eiköhän se parin millin tarkkuudella ois ihan passeli,ois siltiki todennäkösesti sopivampi ku tehtaalta tullessa.
     
    Gary Grand, Vezques, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joo ei kyllä sellasta apulaitetta olekaan joka vaatis satkun sisään reikien paikat.
    Toisaalta kyllähän CNC-aarporat/jyrsimet paikottaa tonnin sisään, vähän lisähaastetta kun kiristää sen paikotustoleranssin 0,001mm:iin:D
     
  15. Ajattelin, että laskin väärin ensiksi käsin, mutta sain samat tulokset cadilla:

    [​IMG]
    Elikkä:

    X exp2 =(1,82-0.360)exp 2 + (3,22 -0.560) exp 2
    X exp2 = 2,1316 + 7,0756
    X = 3,03433683
    X= 77,072155491 mm


    Y exp2 = 4 exp2 + 2,7 exp2
    Y exp2 = 16 + 7,29
    Y = 4,825971405
    Y= 122,579673682 mm


    Z exp2= (0,56- (3,22−2,70)) exp 2 + (4+1,82-0,36)exp 2
    Z exp2= 0,04 exp 2 + 5,46 exp 2
    Z exp2= 0,0016 + 29,8116
    Z = 5,460146518
    Z= 138,687721562 mm
     
    Muokattu: 29.4.2019
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei noin voi laskee ku suorakulmaisen kolmion. Ja tuo ei selvästi ole. Hukkaan menee noi laskut. Pistää paperin siihen kannen päähän ja tökkää kynällä reiänpaikat.
    Jep. Alkuperäsissä on 1-2mm ylikokoset pultinreiät ja osuvuus silti ei aina ihan nappi. Samaa voi hyvin käyttää omissa tekosissa, niin ei tartte pähkiä kymppejä eikä satasia. Mikään siihen rautaan kii tuleva vehje ei vaadi niin tarkaa osumaa.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  17. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mä oon tehny ahtimien kiinnityslevyjä ensin tukevasta pahvista malli sitten vanerilevystä jonka oon mitannut työstökoneessa ja niiden mittojen mukaan piirtänyt Cadcamilla ja koneistanut.Pultinreikiin on riittänyt 0.5mm välys
     
  18. No siinä kuvassa meni kyllä hukkaan, koska se ei ollut suorakulmainen kolmio.

    Sen sijaan tuossa jälkimmäisessä kuvassa ei ole myöskään suorakulmainen kolmio, mutta siinä voi luoda 3 erillistä suorakulmaista kolmiota ja laskea niistä hypotenuusat.
     
  19. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Tossa mittakuvassa jonka löysin netistä on muuten 18 asteen kannet ja onko se siinä se ongelma. Mulla on 23 asteiset.

    No, täytyy väsätä puusta vähän ton kolmion muotoinen palikka jota tähän kaavailen ja katsoa toimiiko koko idea edes.

    Jännä ettei löydy tarkaa tietoa tuollaisesta aika yleistä laitteesta kuin GM:n pikkulohkon kansi.
     
  20. Tod.näk. olet oikeassa. Päädyin siihen kanssa, ettei tuo kuva sovi mitenkään siihen aiempaan.
     

Kerro tästä muillekin!