Moottorien värikoodeja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Aukustus, 8.5.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Onko kukaan maalannut moottoriaan Pontiac Metallic Bluella? http://www.pontiacpower.org/enginecolor.htm
    PPG/ Ditzler Blue Poly 14817
    Ames FN410P, tai N182TF, tai PN431TF

    Ei löydy suomesta noilla sivun ym. värikoodeilla mitään, tehtaalta asti kysytty maaliliikkeen toimesta. Muita värikoodeja tuolle värille?
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Vht sp 122 on ponun sininen, mutta en nyt muista oliko metalli sininen.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Oliko sulla siis joku käikäle sen värisenä? Ja oliks tää väri nyt se metallihohto? Aukustin ekan viestin linkin toisiks ylin väri.

    Ongelma tässä on kun ei sellaista ole nyt saatavilla. Muutenhan tuo olis perusjuttu
     
    Muokattu: 9.5.2019
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Joo mulle tehtiin tuo -71 alkanut light blue. Onneksi oli malli käikäle josta pystyi skannaamaan sävyn.

    Ajatus oli jos ko. Firmalla sattuisi jo kaava löytymään Aukustuksen kaipaamalle sävylle .
     
  6. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Car paint centterissä meinasi, että noilla koodeilla ei tee enää mitään, kun niistä ei ole enää kaavoja olemassa. Mallista tehtyjä kaavoja kuulosti olevan, mutta ei juuri tuota haluttua metallic blueta. Mallia kun ei ole, niin hankalaksi meni. No, koska kyseessä ei ole entisöinti, niin seuraava vaihtoehto on Gm Strato Blue Metallic. Saman konsernin värejä kuitenkin, sekin on hyvä väri ja miellyttää silmää. Kerron myöhemmin miten kävi :)
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Por engine paint löytyy pontiac metallic blue.
    Itse olen tilannu por maaleja MVE-onlinelta.
    https://www.mve-online.com/product_info.php/enamel/engine-enamel-pontiac-metallic-light-blue-p-826
     
  8. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

  9. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Tuollaiseen väriin päädyin, esikuvana oli Gm Strato Blue Metallic. Esikuva siksi, ettei tällekkään kaavaa löytynyt. Olen tyytyväinen :)

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!