Gm ohjaussimpukan kääntövarren akseli.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja ktappinen, 8.5.2019.

  1. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Onko simpukan kääntövarren akselissa suuriakin eroja??? Sopiiko capricen (81) simpukka -79 caminoon:confused:
     
  2. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Tutkailin nettiä ,rapakon taa, eroja eri ohjaussimpukoissa lähinnä input akselissa. Kääntövarren akselin mitoista ei mainintaa:confused: .
     
    Muokattu: 9.5.2019
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Rockauto kertoo osakohtaiset sopivuudet jokseenkin, eli yleisesti ne mallit missä sama osa on. Kato mitä se tarjoaa. Osan numeroa painaa infon vierestä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä on eroja. Ja luultavasti ei sovi. Ainakaan juuri sen kääntövarren osalta. Simpukan akseliin se varsi voi kyllä sopia, mutta ei välttis muuhun kokoonpanoon. Ja siis arvaus, ei tieto.
     
  5. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Kääntövarren meinasin ottaa pois simpukasta, jos irtoaa :mad:. Pitää katso miten "uusi" simpukka sopii sitten muihin palikoihin :). Letkut säiliöstä -simpukkaan, meinasin teettää hydraliikka firmassa, luulisi ainakin kestävän ;).
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kääntövarsien mitoissa on paljon eroja, vaikka on GM tuote. Esim -89 Astron kääntövarsi kävi -70 camaroon, mutta simpukan spoori kävi vaan yhteen asentoon joten se jäi vinoon ja auto ei olisi kääntynyt toiseen suuntaan riittävästi.:confused: Kääntövarsi voi olla tosi tiukassa simpukan akselilla, tarvii jämäkän ulosvetimen. Kuumentaminen ja hakkaaminen ei sallittu.
     
  7. menu*

    menu* Gearhead

    Jos -79 Caminossa on 605 pikkusimpukka ja Capricessa 800 sarjainen niissä on erikokoiset kääntövarren spoorit.
    Camino/Cutlasseja on saanut myös tuolla isommalla simpukalla eli kääntövarsia on olemassa/saatavissa, jos ei sellaista jo autossa ole. Vahva veikkaus että Capricen kääntövarsi ei ole sama.

    Lisäksi tuossa -79-81 välissä vaihtuu letkujen kiinnitys, mutta nehän meinasit tehä uusiksi muutenkin (ovat halpoja rockautossa, pitää vaan katsoa tarkaan mitkä liittimet tarvitset mihinkin päähän)
     
    Muokattu: 9.5.2019
  8. menu*

    menu* Gearhead

    Niin ja ettei liian helpoksi mene, laske ohjausakselin spooritkin että täsmää. Runkoon simpukan pitäisi sentään kiinnittyä ilman ongelmia.
     
  9. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Capricen kääntövarren akselin ulkoiset mitat samat kun nykyisessä simpukassa, nähtäväksi jää miten spoorit täsmää. Ohjausakselin läpimitta pienenpi capricen simpukassa. No pitää viikonloppuna kattoa jos sopii tai ei. Kääntövarsi istuu juu aika napakasti, yksi ulosvetäjä meni jo paskaksi. Nyt järeämpi käytössä ja jo rupesi liikkumaan, ehkä vaatii vielä lievää koputtelua ja kuumentamista ennen kun hellittää otteen:).
    Ei tietoa mikä simpukka caminossa nyt on kun että on tehostettu, 4 kiinnityskorvaa?? josta yksi ylimääräinen?, että mistäköhän vekottimesta lienee :eek:
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yleensä kieltäytyvät tekemästä, jos kerrot niiden menevän ohjaukseen.
     
  11. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Gm:n autoissa yleistä ,että näissä saginawin valmistamissa simpukoissa usein tuo ylimääräinen korva
     
  12. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Hydraliikka firmassa olisivat tehneet uudet letkut, mutta ei ollut sopivia liittimiä? Jarruletkuja eivät teetä, tulee sanomista katsastuksessa.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helmiliittimillä vanhoihin putkiin kiinnitys?
     
  14. Filth

    Filth 3rd gear

    Ite tiggasin milli koon putket vanhoihin putkiin ja hyde letkut helmillä kiinni... ei just sattunu käypästä kartio liitosta löytymään simpukan päähän niin pääs helpoimmalla näin...
     
  15. ktappinen

    ktappinen 2nd gear

    Lähtihän kääntövarsi lopulta irti simpukan akselista. Simpukka ja paineputki tulossa huomenna :)
     

Kerro tästä muillekin!