Mäntä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manun, 6.5.2019.

  1. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Vilkase vielä ne muut vaihtoehdot, mitä niistä löytyy, ton peeaan minäkin tunnen, se on huono kaveri.
    Minäpä kattelen tallilta, vieläkö mulla on 1 nokka tallessa, tais olla 262/272 summitin keppi, sen saa halvalla testaukseen, on koekäytetty, ollu jossain koneessa, millä ei ajettu.

    Mihis kiuluun se kone on menossa, mikä aski/turbiini ja perävälitys?
     
    Muokattu: 10.5.2019
  2. manun

    manun Gearhead

    Rambler classic vakio turbiini laatikko Th-200 perä Volvo 740 bensa
     
  3. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Mulla on justiin tollaset kuin noi ylemmät
     
  4. manun

    manun Gearhead

    Toiset kannet 3947041 ja 14014418 tai sitten viimein numero oli 6
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ota kiireesti ne 041:set talteen ja pulttaa kiinni!
     
    TimoT tykkää tästä.
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Noilla 041:sillä saat kansipahvia valkkaamalla puristussuhteen vähän yli ysin ja vähän yli kympin väliin olettaen että dekki on tehtaan jäljiltä.
     
  7. manun

    manun Gearhead

    Kyllä niin mieltä lämmittää kun saa hyviä neuvoja ja vielä ilmaiseksi,jännää puuhaa tuo koneen rakennus vanhoista osista
     
    DX ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. TimoT

    TimoT 3rd gear

    041 käyttöön ja ne 416 jemmaan, tähän aikaan aamusta ei muista kummatko männät sulla oli, flat top vai noi tehtaan malliset tolla hölmöllä pyöreellä syvennyksellä ja männänlaen viisteellä, riippuen paljonko mäntä on syvällä reiässään ykk:ssa, ja mitä kansipahvia käyttää n. 9-9,5:1 noilla 041 kansilla. Mikä imusarja ja kaasari sulla on?
     
    Muokattu: 11.5.2019
  9. manun

    manun Gearhead

    Männät on ne syvennykseen olevat,imusarja weiandin streetin Warriors kaasari holley 750.tiivisteitä sain useita 327 ostettuja punaiset siniset ja yhet ohuet pellit jotka on ollu joskus paikallaan voiko niitä käyttää.männät tulee silmämääräisesti lahtien tasan
     
  10. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Hyvä, et on dual plane imusarja, sopii siihen mainiosti, minä en henk.koht. käytä kannentiivisteitä uudestaan, mutta kyllä niitä isot pojat on uudelleen liiman kanssa kasanneet, peltitiivarilla pitää sit olla suorat ja hyvät tasot, se ei anna anteeksi pieniä epätasaisuuksia, niin kun massatiiviste.
     
  11. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eiks toi matala männänkuppi ja venttiili-kolot ole 6-8cc eikä 12cc?
     
  12. TimoT

    TimoT 3rd gear

  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lämpöantura vois vittuilla. Jos vaatii kaasupohjassa starttuun.
    Mut avaa toki oma aihe tälle, ei se tänne kuulu.
     
  14. manun

    manun Gearhead

    Joo en varmaan uskalla niitä peltisiä kokeilla,lohkon tasopinnassa vesireikien kohdalla pientä syöpymää.mittaanko vaikka digityöntömitalla ne tiivisteen paksuudet ja sitten ohuin paikalleen?
     
  15. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Onko niissä tiivisteissä mitään numeroita, Fel-Pron pahveissa ainakin on osanumero, siitä näkis kenties, mitä ne on, onko se alakerta muuten nipussa jo? Paljonko mäntä jää dekkitason alle, siis oikeasti mitattuna?
     
  16. manun

    manun Gearhead

    Ei ollu tiivisteitä numeroita...alakerta ei vielä kasassa,mittaan männän tason kun kerkeen kasaamaan alakerran
     
  17. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Mitähän noilla männillä tulisi puristuksia 58cc kansilla jos nakkais vielä ohkasemmat tiivisteet?
     
  18. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Omissa männissä oli TRW L30221 mutta kuukkeli ei halunnu kertoa niistä mitään
     
  19. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Flat top männät joissa joku 7cc kolot, ja jos ohuilla pahveilla mäntä/kansi välys jossain millin paikkeilla ja 58cc palotilat, niin 10.7 - 10.8 puristukset.
     
  20. Onko toi numero ihan oikein? Just postasin tämmöisen Maken projektiin:

    Joku oli Slantti foorumilla etsinyt TRW:n mäntien merkintöjen logiikan:

    I found my old TRW catalog

    Pistons:

    L prefix Alloy piston

    100-400 series powergroove
    500-1900 cast aluminum
    2000 series with F suffix power forged
    2000 series with CF suffix cast aluminum
    3000 series with F suffix cast aluminum decompressed

    F suffix pin fitted
    CF suffix cast aluminum pin fitted
    KF suffix piston and rings pin fitted
    HF suffix hyperteutectic alloy pin fitted
     

Kerro tästä muillekin!