No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Amen. Pitkään maltoin olla seuraamatta tätä keskustelua. Viis minuuttia ja taas jaksaa!
     
  2. GS

    GS Gearhead

    Nyt kun ajettava matka on ”vain” 1/8, vaatimukset tietenkin hieman muuttuvat koska monien turvarajojen loppunopeuksia ei ylitetä. Kaikki vaaditut toki pitää olla ”leimassa”, mm.henkilökohtaiset turvavarusteet.
    Kaluston suhteen mennään siis No Prepin kansainvälisten yleis-sääntöjen mukaan, mutta nämähän ovat selkeästi ”avarammat” kuin tämän hetken Street Race toimijoiden säännöt.
    Kilpailun järjestäjähän voi halutessaan avata tai rajata jotakin sääntökohtaa kilpailuilmoituksessa, mutta sääntöjen perusperiaate on se että käytännössä suomen kaikki tämän hetken Street ja Street Race autot löytävät oman laillisen luokkansa ilman kikkailuja ja peittelyjä jostakin kolmesta No Prep luokasta ja siitä että sääntöpiperryksin ei rajata mitään/ketään ulkopuolelle. Säännöillä on tarkoitus myös luoda tätä markkinoitavaa materiaalia, joten streetit streetteinä ja monsterit monstereina.
    Säännöt eivät pyri kumartamaan mitään epäolennaista utopistista mielikuvaa siitä ”mikä on Street auto”, vaan kyse on puhtaasti Street ja Race jaosta.
    Ne autot jotka kelpaavat suomen lainsäätäjän puolesta kadulle, ovat True Street autoja ja ne kilvettömät kilpa-autot ovat niitä ”Race” autoja, ilman typeriä spekulointeja.

    Perusperiaate on siis kolme luokkaa, joista yksi kilvellisille tieliikenteeseen hyväksytylle katsastetuille aidoille Street-autoille katurenkain (True Street) ja kaksi luokkaa kilvettömille Sliksein ajettaville Race autoille, pääosin rengaskoko ja minimipaino erotuksella (Small ja Big Tire).
    True Race autoissa voimassa oleva leima, renkaat, moottorin koko +/- 20% + muutokset otteessa. Pumppupolttoaine ja Dot hyväksytyt renkaat. Putket kiinni.
    Small ja Big tire Race autoissa orggis peltinen korikehikko orggis alustanumerolla joka rakentuu orggis tieliikenteeseen hyväksytystä kehikosta. Small tire autoissa orggis/ko.automalliin valmistettu etutuenta vrt.tämän hetken FHRA Top street.
    Big Tire Kehikko taas tarkoittaa orggis alustanumeron lisäksi orggis peltikattoa, takakylkiä, a ja b pilareita sekä helmakoteloja. Tarkoittaa sitä että SFI speksi häkissä voi olla mikä tahansa, eli myös nykyiset ns.”Street putkirungot”, kunhan modifioimaton orggis korikehikko.

    Tässä suurten linjojen perusperiaatteet ja lopullinen sääntökirja pitää pystyä puristamaan 10:een sääntökohtaan per luokka, jolloin ihan hirvittävää kikkailua ei voi sääntöjen suhteen olla.

    ps. Supo...koskas sinne itään toimitetaan ja mihin osoitteeseen se ”Big Chief” intiaanipäähine, neljähän niitä on suomeen jaossa?
     
    Muokattu: 2.5.2019
    supo tykkää tästä.
  3. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Aika erikoista keskustelua tämän aiheen ympärillä. Kiihdytys on aika pieni laji joten on vähän vaikea hyväksyä miksi näilläkin harrastajamäärillä on syntynyt niin ehdottomia kuppikuntia.

    Minusta on ihan järkevää, että GS promoaa kaavailuistaan ja haistelee kentän fiiliksiä aiheen suhteen. Anna mennä vaan ja koita kestää vaikka sitä sataakin niskaan.

    Jos suunnitelmasi menevät edes jossakin muodossaan läpi niin hyvä niin. Ja jos ei saa tuulta purjeisiin, niin sitten vaan ajelemaan niihin ryhmiin joita auton (vai oliko niitä kaksi) valmistuessa löytyy.

    Ite tulen ajelemaan siellä missä löytyy kutakuinkin samantasoista laitetta, mun tapauksessa 1000hp molemmin puolin. Niin, näyttäisi siltä, että Street-genrellä on nostetta.
     
    GS tykkää tästä.
  4. GS

    GS Gearhead

    Näin juuri.

    Koko tämän jutun perusidea on kuitenkin löytää vastauksia niihin Street kuljettajia ja lajia vaivaaviin ongelmiin, joista on kentällä kuultu ja somessa luettua pitkälle toistakymmentä vuotta.
    Eli jos tällä hetkellä kaikki Street ympyröissä/kentällä/katsomoissa/sinisten ruutujen takana olisivat tyytyväisiä ja lajin harrastaja tyytyväisyyden, harrastajamäärien, lajinäkyvyyden, kilpailijamäärien, uuden kaluston, lajiin virtaavien markkinointipanostusten kasvun mittarit näyttäisivät ylöspäin, meillä ei tietenkään olisi tilausta millekkään uudelle. Koko aiheesta olisi silloin turha keskustella ja jenkkien keksimälle kovalle No Prepin antamalle Street nosteelle olisi rehellinen vaihtoehto ja kilpailija suomesta.
    Voisimme siis todeta että on muitakin "oikoteitä onneen” Street Racen suhteen kuin päivitys kokonaan toisenlaiseen toimintaympäristöön ja toimintakulttuuriin.

    No, näinhän ei tietenkään ole, vaikka kovaa mitenkään perustelematonta vastarintaa ja aika lapsellistakin angstia jo pelkkä aiheesta keskustelu tuntuukin monessa käsittääkseni ihan aikuisessa ja henkisesti yhteiskuntakelpoiseksi luokitellussa ihmisessä herättävän?
    Kuitenkin, oikeastaan yhtäkään järjellistä tai edes asiallista perustelua en ole vielä lukenut tai kuullut miksi meidän pitäisi unohtaa koko No Prep ja jatkaa valojen sammumiseen asti nykyisellä mallilla ja vieläpä jopa pirstoittaa kenttää entisestään.
    Kuitenkin ne kaikki muutokset jotka No Prep toisi tulleessaan, on vastauksia juuri niihin ongelmiin ja jopa kiukkuun mistä täällä overillakin on saanut lukea viimeiset 10-vuotta.
    Pyörää ei kuitenkaan tarvitse keksiä uudelleen, vaan jenkkilässä tämä täysin sama prosessi ja keskustelu on jo taaksejäänyttä elämää.
    Siellä ei enään ole todellakaan yhtäkään ukkoa tai akkaa joka tällä hetkellä kyseenalaistaisi No Prepin todella loistavan ja toimivan konseptin, sekä mahdottomalta tuntuvan kasvun...paitsi tietenkin ehkä NHRA:n norsunluutornissa ne kolme/neljä pahinta jäärää, jotka eivät muutoinkaan ymmärrä Streetistä mitään (Joo, NHRA:kin on oma tilaus, mutta Street ei tarvi sitä, eikä se Streettiä, kuin korkeintaan lypsävänä lehmänä).

    Kaikki kyllä haluaa enemmän ja parempaa, mutta kukaan ei ole ensin valmis luopumaan/”vapautumaan" ensin siitä vanhasta. Ei ymmärretä sitä että positiivinen muutos suuremmassa kuvassa on myös itselle positiivista kehitystä, vaan halutaan pitää viimeiseen asti kiinni siitä oman kuppikunnan mantrasta.
    Täällähän toki käy juuri niin kuin jenkeissäkin, että kun juna sitten lähtee liikkkeelle ja pahimmat änkyrät ja ankeuttajat huomaavat lajin oikeasti toimivan ja toimivan juuri tässä päivässä, sen jälkeen ollaan kyllä selkään taputtelemassa.
    Pointti vain on siinä että tälle muutokselle ei oikeastaan ole enään vaihtoehtoa ja se kyllä tapahtuu täälläkin ennemmin tai myöhemmin.
    Mikäli se tapahtuu myöhemmin, se taas olisi sääli, sillä on turha ja tarpeetonta ottaa todellista pohjakosketusta mm.kilpailijamäärissä, koska se taas hidastaa myös uutta nousua.

    Meillä on ihan aikuisten oikeasti laji joka on oikein ulospäin näytettävissä ja sitä kautta markkinoitavissa sekä myytävissä, eikä kyse ole penneistä tai pilkeistä.
    Tässä kohtaa kaikki täysin perusteeton vaatimattomuus ja itsensä vähättely on suorastaan rikollista tätä hienoa lajia kohtaan.
    Tässä on vain liian pitkään saatu kyykkyä ja joka suunnasta on lajin on vallannut mantraa hokevat piirit jotka joka käänteessä kertovat että ...”ei sitä, ei tätä, ei onnistu, ei voi, ei pysty, jne,jne”....
    Höpö, höpö sanon minä, kun juttu ihan aikuisten oikeasti on se että ei ole koskaan yritettykään, ei ainakaan 2000-luvulla eikä 2000-luvulle.

    Juttu nyt vain on niin, että toimiva ja koeteltu konsepti on jo käsissämme kristallin kirkkaana ja vaikka ihan pilkulleen kaikkea ei jenkkilästä tarvi, eikä ehkä pidä kokonaan imitoidakkaan, niin perusresepti meillä kyllä ihan uudenlaiseen nousuun jo on.
    Kenenkään omat ambitiot, eikä minkään kuppikunnan eturistiriidat eikä utopiat tähän vain ei saa vaikuttaa ja sen vuoksi toimiva malli pitää melko orjallisesti siirtää jenkeistä tänne.
    Kaikki ei välttämättä saa ainakaan heti kaikkea ja kaikilla varmasti on jokin asia minkä vuoksi sääntöjä/mallia pitäisi edes ”hieman muuttaa”, mutta se on juuri se lajikorruptoitumisen ja kupikuntien luonnin tie, jonka päässä ei ole kuin off asennossa oleva valokatkaisija.
    Voi tuntua kovalta, mutta jotta homma oikeasti saadaan nousuun joka tasolla ja joka mittarilla , tässä ei nyt päde ”vapaan kasvatuksen” säännöt, vaan kaikella on tässä konseptissa tarkoituksensa, joka taas tähtää vain ja ainoastaan nopeaan lajikasvuun.

    Meillä oikeasti on ihan helvetin hieno ja myyvä laji, mutta kaikki riippuu täysin siitä miten se tuodaan kaikkien muiden vauhtilajien puristuksessa esille. eli miten me lajimme suuren yleisön eteen/tuotteistamme ja kuinka sitä sen jälkeen voidaan myydä.
    Näissä kahdessa esimerkkikuvassa kokonaisuutena kuitenkin kulminoituu pitkälti kaikki se tuotteistuksen ja markkinoinnin näkökulmasta mitä tarkoitan:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 3.5.2019
    NickeR ja supo tykkäävät tästä.
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hieman asian sivusta eli miten jenkkilässä käsitellään True Street? Katsastuspakkoahan ei ole kaikissa osavaltioissa - vaikkapa nyt Texas - joten kilvet voi olla käytännössä vaikka kuinka pitkälle rakennetussa autossa.
    Sama kysymys tällekin luokalle jenkkilässä.
     
  6. GS

    GS Gearhead

    Kilpailun järjestäjä määrittelee kilpailukutsussaan aina True Street säännöt.
    Eli ne voivat aina tarvittaessa hieman muuttua, riippuen siitä halutaanko kisa järjestää ”harvemmalla kammalla” vai onko tarve ajattaa tiukemman seulan joukkoa.
    Peruskaava on kuitenkin hyvin samankaltainen ja vakio, mutta peruspointti on se että tarvittaessa säännöt voi jonkin verran elää ja ne ilmoitetaan aina kilpailukutsussa.

    Kilvet itsessään ei ole jenkkilässä ajetuissa True Streeteissä se juttu, vaan voimassa oleva rekisteröinti ja vakuutus (=vaatii ne kilvet).
    Mutta, siellä True Streetin kilpailun järjestäjän ilmoittamat säännöt ovat paljon tiukemmat ja laajemmat kuin Small ja Big Tire Race-luokissa.
    True Streetissä myös lähes poikkeuksetta ajetaan 20-50-mile siirtymä ennen kilpailua:

    Eli tuossa yksi suuntaa antava esimerkki True Street kilpailukutsussa olevista säännöistä, jotka ovat periaatteessa tiukemmat kuin tällä hetkellä suomen teillä liikkuvilla leimatuilla ja muutokset otteessa olevilla Street Race autoilla:

    1. Stock suspension ONLY- front and rear
    2. Rear coil overs allowed
    3. Bolt in aftermarket suspension parts allowed,
    must bolt in stock location
    4. NO ladder bars or aftermarket 4 links
    5. Full interior (factory dash, factory door panels,
    carpet and 2 front seats)
    6. NO lexan or optic armor, factory glass only.
    Lexan allowed in rear of truck but only if cage goes threw
    7. NO wheelie bars
    8. Stock firewall, notching allowed
    9. Must have working headlights, tail lights and brake lights
    10. Fiberglass limited to hood, bumpers, decklid
    11. Exhaust with mufflers past firewall,
    turbo acts as a muffler but must still pass firewall
    12. Nitrous or single turbo/forced induction only. NO twin turbos, single power adder only (nitrous on forced induction cars NOT allowed, etc) NO turbo big blocks,
    88 mm MAX turbo size
    13. NO big chief heads on big block
    13. 275/60 drag radials or 28x11.50 et street/quick time pro, any size radial on 17" wheel or larger
    14. Weights:
    Naturally aspirated small block - no weight limit
    Nitrous small block - 2800 pounds
    Forced induction small block - 3100
    Naturally aspirated big block - 3000
    Nitrous big block - 3300
    15. Must make 40-50 mile cruise before race.

    Eli koska siellä on hyvinkin erilaiset osavaltiokohtaiset säädökset ”katuautosta”, on tietenkin jouduttu erillisin säännöin rajaamaan ne oleellisimmat jutut mitkä erottaa True Street ja Street Race autot toisistaan.
    Pitää kuitenkin muistaa että True Street autot eivät ole mitään mummojen kauppakasseja eikä museoautoja, vaan parhaimmillaan oikeasti nopeita ja nopeiksi rakennettuja katuautoja joilla kuitenkin voi suoraan stripin päästä lähteä ajamaan virkavallan kilpa-alueen ulostuloväylillä pitämän ratsian kautta ilman sakkolappua kotiin.
    Näillä Small ja Big tire Race autoilla ei voi, vaikka niissä joissain olisi kilvetkin.

    Suomessa kun eletään vain ”yhdessä osavaltiossa” ja kaikilla on samat autojen katsatussäännöt, täällä voidaan ainakin periaatteessa antaa löysää sen verran että mikäli auto kelpaa yleiseen liikenteeseen, eli muutokset ovat otteessa, silloin auto kelpaa myös kisaan.
    Tarkoitus on kuitenkin nimenomaan selvittää radalla se oikeasti nopein yleiseen liikenteeseen kelpaava katuauto.

    Jenkkilässähän on sitten vielä luokka nimeltä ”Daily Driver” ja se tarkoittaa käytännössä "lähes” muuttamattomia....tai ainakin ulkoiselta habitukseltaan uudempia efi-moottorisia muuttamattomia käyttöautoja. Softamuutokset toki sallittu.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    katohhan sama vänkääminen jatkuu edelleen? mulla kiinnostus loppu jo 2017 syksyllä.... pitäskö sun GS porista vaan jossain fasepuukissa kun ei tää nyt oikeen täällä jatku tää homma ainakaan mun mielestä?
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    "True Streetissä myös lähes poikkeuksetta ajetaan 20-50-mile siirtymä ennen kilpailua:"

    Tästähän vois nää Blacklistit ottaa mallia vähän, vois edes kutsua jollain tapaa katuautoiks niitä sit?
     
  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Nii osa ehkä voi ja osan ei ehkä tartte...Tai onko se tuo kisojen välissä tapahtuva ajaminen jotenkin erilaista..
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Osa ajaa, suurin osa ei taida kummiskaan?
     
  11. GS

    GS Gearhead

    Piti kuitenkin avata topikki, lukea sitä ja lopuksi vielä viitsit asiaa kommentoida vaikka ....”kiinnostus loppui jo 2017-syksyllä”...?

    Vink, vink,....ehkä siis ”masennusmiehen” kannattaisi siinä tapauksessa skipata koko topikki, mikäli ”kiinnostus on jo -17 loppunut” ja jatkaa niissä muissa topikeissa näillä varsin viiltävän älykkäillä ja rakentavilla syväanalyyseillä: ....."dodgedodgedodgedodgedodgedodgedesotoaudivolvododgevittuperkele....”....? o_O

    Tämä trolli
     
    Muokattu: 11.5.2019
  12. GS

    GS Gearhead

    Nythän suomen Street kenttä elää ikäänkuin ”Jekyl & Hyde” paradoksissa ja kun yritetään kumartaa jokaiseen ilmansuuntaan, pysytään kummallisessa spekulatiivisessa välitilassa samalla myös pyllistäen moneen suuntaan .
    Säännöstö on niin sirpaleinen että loputon spekulaatio siitä ”mikä on katuauto” pääsee jatkumaan ja jatkumaan, joka taas hämärtää sen mistä tässä nyt oikein kilpaillaan....tai että mitähän tässä nyt voitettiin, mikäli voitettiin?

    Yritys puristaa koko Street kenttä yhteen ainoaan muottiin tuottaa sekasikiön joka ei ole Street, eikä Race, vaan hyvin keinotekoinen ruma lapsi jota vain äiti rakastaa.
    Tämän vuoksi se koko lajin ykkösaisia sen selviytymisen kannalta on tehdä selvä pesäero oikeiden katuautojen ja Race Street autojen välille.
    Nykytila on jäänne 80-90-luvuilta kun Street Race auto jo lähtökohtaisesti tarkoitti enemmän yai vähemmän muunneltua katuautoa, jolla oikeasti ajettiin jopa työmatkoja ja käytiin pidempienkin ajomatkojen päässä cruisingeissa.
    Tämän päivän alle 9-sek kulkevilla ”Street” autoilla ei lähtökohtaisesti enään ajella päivittäisajoja (...joo taas varmaan muutama poikkeus vahvistaa säännön), vaan kyse on puhtaasti Race autoista vaikka vanha kilpi ja alustanumero löytyisikin.
    On mielestäni jonkin asteista maksavan/seuraava yleisön ja yhteistyökumppaneiden kusetusta yrittää ”tiristää väkisin” näistä ”katuautoja” ja samalla yrittää kuoliaaksi vaieta siitä keskustelusta ”mikä on katuauto”?

    Lähtökohtaisesti ”katuauto” on kuitenkin auto minkä suomen laki tunnistaa tieliikenteeseen kelpaavaksi katuautoksi. Vähimmäisvaatimus tällöin on voimassa oleva vakuutus ja leima.
    Ilman näitä, avataan ovi loputtomalle spekulaatiolle ja kehäpäätelmälle jossa kukaan ei ole oikeassa, eikä väärässä.
    Muutokset otteessa, tankissa verollinen polttoaine, katsastusvarusteet toimivina ja tieliikennekäyttöön hyväksytty rengastus tulee heti perässä määriteltäessä ”katuautoa” ja taas jos näistä oleellisimmista prioriteeteistä ei joku täyty, ei ko.ajoneuvo ole myöskään yleiseen tieliikenteeseen hyväksytty, eikä siis ”katuauto”.
    Tämän jälkeen ollaan tilanteessa joka mahdollistaa kilpailemisen nimenomaan nopeimman ”katuauton” tittelistä, ilman spekulaatiota siitä kuka muu voisi enemmän tai paremmin määritellä suomessa laillisen katuauton kuin suomalainen katsastuskonttori.

    Rajanveto Race Street autoihin on tällöin helppoa, koska ne kaikki muut ovat kuin ovatkin ”Race”, eli puhtaita kilpa-autoja jotka kuitenkin mm.tehdasrakenteiselta korirakenteeltaan eroavat niistä kuitukorisista ”Pro-Modeista”.
    Race Streetissä kyse ei enään ole suomen tieliikennelaista, vaan se ”Street” tulee nimenomaan auton rakenteellisista vapauksista ja rajoituksista suhteessa ”katuautoihin” ja suhteessa puhtaisiin pro luokan kilpa-autoihin.
    Race Street autot voidaan näin myöskin pitää rehellisesti ”Race” autoina, ilman hymistelyjä, sääntökiertelyä ja ilman yrityksiä piiloittaa tätä puhdasta Race olemusta.
    Tämä ”Race” myös pitää näkyä ja tuntua katsomossa ja lajista ulospäin markkinoitavassa imagossa, ilman keinotekoisten rajoitusten palvontaa.
    Race Street auto on ”Race” ja kun raja on selvä ”True Street” katuautoon, ei siitä kannata kenenkään käydä enään spekulatiivista vääntöä onko nämä katuautoja vai ei.
    ”Street” tässä ”Race” kontekstissa on siis tämän kilpa-auton rakenteessa, ei voimassa olevassa rekisteriotteessa kuten aidossa ”katuautossa". Simppeliä.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. Voisi tietysti ottaa mallia. Suurin osa on kilvissä ja niillä ajetaan. Ei siinä ole mitään ongelmaa. Jokunen ilman kilpiä, uskon niilläkin ajon onnistuvan tarroilla.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jenkkilä on tosiaan iso maa.

    California on osavaltio, jossa myös katsastussäännöt ovat vähintään yhtä tiukat kuin Suomessakin.

    Pitäisikö sieltä / Californian kisajärjestäjiltä lainata ne säännöt katuautolle Suomeenkin?

    CARB-laput muutoksista uudemmille, tietenkin. Jne.
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Miten se selkeyttää katuautosääntöjä jos siviilikatsastus on se kriteeri...-80 luvulla leimattu isolohko nelilinkeillä 18 tuuman renkailla pleksilaseilla ja flippikeulalla ei ehkä ole samassa asemassa tänä päivänä leimatun vakiorengas plus 100mm ja tehopainosuhde 7kg/ Kw kanssa....ja entä turvavarusteet...sun mielestä ilmeiseesti edes turvavyöt ei ole pakolliset...sellaisia kun ei vaadita 1000 heppaiseen isolohko katuautoon jos sen aihio on otettu käyttöön ennen vuotta 1971....
     
  16. GS

    GS Gearhead

    Ei, kaikki suomessa leimatut katuautot eivät ole, eivätkä koskaan tule olemaankaan ”samalla viivalla” ja jos olisi, meidän ei tarvitsisi kilpailla lainkaan.
    True Street ei siis ole mikään yleinen ”kivanpitolaji” jossa kaikki saa lohdutukseksi munakupin kotiinsa, vaan se on puhdas kilpalaji.
    Kyse on pohjimmiltaan siitä kenellä on se ”vähiten samassa asemassa” oleva yleiseen liikenteeseen kelpaava katuauto. True Street ei siis ole mikään mummojen kauppakassien tarkkuusajo, vaan niiden nopeimpien kilvellisten ja leimattujen katuautojen kilpaluokka.

    Toisaalta, onko ne ENEMMÄN ”samalla viivalla” jos katsastuspakko poistetaan?
    Tekeeko katsastuspakon poistaminen lajista ja sen autoista tasaväkisemmät ja laittaa kaikki ”samalle viivalle”? Koska ja missä siinä tapauksessa kisataan niillä leimatuilla katuautoilla, vai eikö niillä kilpailla lainkaan sen vuoksi että ”kaikki ei ole samalla viivalla”??

    Entä luitko nuo aiemmin postaamani True Streetin jenkkiläiset perussäännöt? Siellä on kuitenkin nelilinkit, pleksilasit ja flippikeulat kielletty, sekä renkaiden maksimikoko ilmoitettu. Nämä True Streetin yleisrajaukset siis riippumatta siitä mitä otteessa lukee.

    Juu, juu, ilman muuta ilman vöitä vedetään jos auto on vanhempi kuin -71.
     
    Muokattu: 14.5.2019
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nii että mitä tämä sitten tarkoitti?

    "Lähtökohtaisesti ”katuauto” on kuitenkin auto minkä suomen laki tunnistaa tieliikenteeseen kelpaavaksi katuautoksi. Vähimmäisvaatimus tällöin on voimassa oleva vakuutus ja leima."

    Ensin vetoat siihen että sen on oltava suomen lakien mukainen katuauto ja vakuutuksessa ja katsastettu...mutta sitten se saakin olla ihan mimmonen sattuu...ja entä miten ne turvamääräykset nyt sitten menikään...pitääkö olla vai ei...ilmeisesti vähiten samassa asemassa ei tarvita edes turvavöitä...

    No joo huomaatko...kyllä pitää olla selkeät säännöt mitä sallitaan ja mitä ei...oli leimaa tai ei.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Huoh, joo....on se trollauksen taito, taito sekin.
     
    Muokattu: 14.5.2019
  19. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Nii että jos kyseenalaistaa sun "hienot säännöt" onkin pelkkä trolli...
     
  20. Keme

    Keme Gearhead

    Eli käytännössä Suomen Blacklist North vs Blacklist South kisa olis just tota ihan parasta No-preppiä, JOS siinä ois mukana joku Amerikkalainen Sateenvarjo ja lajista kiinnostumattomia myyntihenkilöitä?
    Pitääkö keksiä pyörä uusiks vai tarvisko Blacklistiin vaan lisätä mediamehustusta?
     
    Volvo_5.7 ja Swinger71 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!