Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, nyt tässä mulla todennäköisyys ei ole redlinen puolella.
     
  2. keke1478

    keke1478 3rd gear

    Kolme vuotta mitä tuo auto on ollu mulla, niin joka tankilliseen loraus RL-2 eikä ole ollut mitään ongelmia pumpun kanssa. Käytän shiiz edelleen...ugh
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Onko kukaan tehnyt torbu päivitystä hx35:seen??
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitä 6.2d vaatii, jos tekisi tupla-turbo systeemin. Max teho jotain 170-200hp, kun ei näiden lohkot taida enempää kestää. Miksi tupla, eikä 6.5t turbo, koska haluan V8 äänet, vaikka turboilla vaimennettuna.
    Mikä syöttöpumppu hoitamaan polttoaine?
    Girdle?
    Mitkä turbot, saa vääntää jo ihan alhaalta. Plussaa, jos olisi hukkaportit yms jo itsessään.
    Muuta?
    Ala
     
    palontie tykkää tästä.
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eikös Mudracerilla ole tai oli päälle 300hp kone joka kestää..
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä kyllä kiinnostaisi kuulla.
     
  7. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Mul oli 6.5turbossa 271hv tai jotain sinne dynossa. Lappukin vois olla jossain ku jaksais kaivaa. Ja tuntu sen 100tkm kestävän mitä sille kerettiin ajaan.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi mun "teho" mitattiin parinkymmenen 60-120 kiihtyvyyden perusteella ja aikojen keskiarvolla tehua jotain 320hp. Tosin ei pumppukaan ruiki enempää joten pumpustahan se teho oikeasti on kiinni. Tää on ollu kasassa jo yli 10v ja odottaa tallinpihalla intoa hommata leima.
    Tolleen se liikkuu kun paikaltaan lähtee pintakaasulla.
     
    Gary Grand, wilburi, speedy ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ahtoja 1.4 ?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se nousi yli 1.5 bar kun heitti nelosta pesään ja nopeusmittari "loppu" . Tässä on 6.5 koneen vakioahdin ja siinä aika tukkonen pakopesä pervormanssii ajatellen mutta vitun hyvin antaa vääntöä alhaalta. Hukkaportti on surrattu pysyvästi kiinni. Ei tossa koneessa ole yhtään mitään ihmeellistä, vakiomännät kävi sorvissa ja ruttusuhde 19:1 ja kansissa suurimmat venat mitä on vakiona, ja niitä on kuuskekkosissa ihan vitun montaa sekoitusta. Ja toi pumppu on vakio 6.2 "C" johon tälläsin 2833 lutkun syöttötsydeemin ja L-3 "iskunpituudensäätö jousen" .
    Ja runkopukit on sidottu yhteen omatekoisella tukiraudalla.
     
    fudge85, Gary Grand, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Siinäpä hyvä resepti joka haluaa 6.2 voimapatin rakentaa.
     
  12. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Lähteekös nelikko 6.5 suburbanista öljypohja pois ilman suurempia purkamisia?

    Kuunnellut tässä että tyhjäkäynnillä - ~1200 kierrokseen saakka koneesta kuuluu sellainen "tonktonktonktonktonk" ääni. Kamera ottaa kyllä nuo äänet varsin rajusti.

    Öljynpaineetkin on kuumana tyhjäkäynnillä lähes olemattomat joten ajattelin josko vaihtaisi nuo alakerran laakerit ennenkuin sieltä tulee musta rauta kurkkimaan.

    [​IMG]
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varsinaiseen kysymykseen en osaakaan vastata, jäykkäakselimalleissa öljypohjan irrotus oli ihan helppo.
    Ääni nyt sinänsä ei kuulosta yhtään oudolta. Paineet on kyl matalat. Mitähän ne on ihan oikeella mittarilla mitattuna?
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nelikossa on aika ahdasta irrottaa,ite oon tiputtanut etuperän rungosta roikkumaan vetareiden varaan niin sai tiputettua pohjan helposti pois.Etuperä on muistaakseni neljällä pultilla kiinni.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  15. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Pitääkin tilailla nuo liuskat valmiiksi jos innostuisi noita vaihtamaan.
    Viikonloppunakin tuli 500km mittariin niin ei tuo nyt kovin pahalla mallilla vielä ole.
    Edellinen omistajakin oli ajanut 25000km vuodessa.
    Mittarilulema nyt 297tkm mutta mistäpä tuon tietää että paljonko puuttuu.

    Tosiaan tuo öljynpainemittari ei nouse edes kylmänä tuohon 275 kpa lukemaan.
    Mikäs siellä on öljynpaineanturin kierre? Josko käyttäisi ihan perinteistä mittaria kiinni.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Heitän heti sen pahimman vaihtoehdon, lohko kunnolla halki runkopukkien ympäriltä ja nokkalaakeri lähteny liikkeelle.
     
  17. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mistä noita pumpun kilkkeitä saa hommata? Tukiraudat on jo lohkossa. Ja J-mallin pumppu mulla on paikallaan. En osaa vissiin ettiä kun ei oikein tärppää.
     
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead


    Näkyykö nuo nokan laakerit alapuolelta kun pudottaa öljypohjan pois?
    Siis jos on luiskahtanut pois paikaltaan.
     
  19. JL-

    JL- 3rd gear

    Onko ne hytin pauketta aiheuttavat rikkinäiset puslat lähes aina ne takimmaiset puslista, ja voiko ne olla finaalissa vaikka näyttävät ulospäin (ilman avaamista tai nostamista) täysin ehjiltä?
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Voi olla rikki vaikka näyttää ehjältä, ja korva myös, hiekkapaskaruoste syö sen korvan reikää isommaks ajan kanssa. Onko kylkilinja suorassa lavan kanssa?
     

Kerro tästä muillekin!