Chevrolet Impala 1967

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja tzampy, 21.3.2017.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  2. tzampy

    tzampy Gearhead

  3. tzampy

    tzampy Gearhead

    Mutta oli tuossa testilenkillä myös paljon positiivista. Autossa on ihan ok jarrut eikä kone keitä. Flektien automatiikka toimii, lämpötila pitää tosin vielä säätää.

    Kone huohottaa jonkin verran mutta täytyy seurailla miten tilanne kehittyy. Jos ei muuten niin vetää huohotuksen putkeen ja sillä selvä.
     
  4. tzampy

    tzampy Gearhead

    Uusi rattiputki on nyt paikallaan. Vanhan akselin alapäästä löytyi hieman kyseenalainen liitos simpukan juuresta. akseli oli lyöty lyttyyn ja läpipultilla ainostaan kiinni simpukassa.. pulttikin oli liian pieni reikään nähden.. noh eipähän enää ole väljää sielläkään. Uusista pylvään sähköissä oli yllätys joka koitui luultavasti vilkkureleiden kohtaloksi, piuhat maissa kun laittoi vilkun päälle. No ei se kiinalainen voi joka kerta onnistua. [​IMG]

    Huomenissa hakemaan uudet releet ja testataan uudestaan kun nuo johdot on korjattu.

    Tuli hankittua 90-luvun buickista eteen "sohvapenkki" koska kyynärnoja. Täytyy rakentaa huonekaluputkesta runko noille penkeille ja liittää tuo rakenelma auton omiin kiskoihin.
     
    THietala ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. tzampy

    tzampy Gearhead

    Vilkut tokeni kun vaihtoi molemmat releet uusiin. Kaapelin suojasin paremmin ja kokosin tuon rattipylvään loppuun.

    Vaihdevivustosta vielä pitää poistaa välykset ja pelkääjän puolen pakoputken päälle asentaa "loiskelevy" ettei nuo laatikon öljyt päädy pakoputkelle.
     
    THietala ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. tzampy

    tzampy Gearhead

    Tuli asennettua tuo loiskelevy putken päälle ja tein vaihdevivustolle yhden kiinnikkeen uusiksi tänään.

    Takavalojen linssit vaihdoin kun tuossa uudessa rattiputkessa ei ollut peruutusvalojen kytkintä ja olivathan nuo vähän huonoon kuntoon päässeet.

    [​IMG]

    kokopunaiset linssit vaativat tuon pakkivalojen "kotelon" poiston tämä oli kahdella niitillä kiinni.

    [​IMG]

    Tuo tekniikka kun aiheuttaa harmaita hiuksia kunnollaan olin yhteydessä gen3 performance firmaan joka sijaitsee kotkassa mutta siitä lisää sitten kun aika on sopiva.
     
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Muokattu: 19.5.2019
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kumma kun nuo naputukset, ym. aina alkaa just siinä vaiheessa kun autoa on viemässä näytille, tai ostaja tulossa kattomaan..:odrealmad:

    Onko nuo vanteet minkä levyset? ET? Ilmeisesti 15"?
     
  9. tzampy

    tzampy Gearhead

    niin joo voisihan nuokin ilmoittaa.. :Djoo 15 tuumaiset ovat. ET:n ja leveyden tarkistan kun menen tallille illalla murehtimaan tuota moottoria
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. tzampy

    tzampy Gearhead

    Mekaaninen bensapumppu oli syypää nakutukseen. (kiitos vinkistä!) Pumpun irroitus ja käyntiin eikä ääntä kuulunut enää. Vaihdoin uuden pumpun joka odotti hyllyssä alkuperäisen hajoamista ja taas rokkaa ilman sivuääniä. Mutta vaihteistossa ei vain kestä öljyt sisällä. Laatikkona siis powerglide. tutkin hieman nettiä ja on vissiinkin ihan yleinen ongelma. Täytyy varmaan tehdä tuon kuvan 6 modaus tuolle hännälle.
    https://www.sonnax.com/tech_resources/136-cast-iron-powerglide-leaks

    Ja sitten pari kuvaa.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Vuokralainen, Visa ja esmi tykkäävät tästä.
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei siinä sulla ole valurauta-pg? Toi vinkki viittaa sellaiseen :rolleyes::eek:
     
  12. tzampy

    tzampy Gearhead

    juu ei ole mutta ei tuosta haittaa kai ole kokeilla. jos ei toimi niin tulppaa vain hännän uudelleen.
     
  13. LPV

    LPV 3rd gear

    Sun omassa pitäis olla huohotin siinä hännässä. Se voi olla tukossa. Sen tilalle voi varmaan laittaa tuon 90 kulman, letkun ja TH350 huohottimen. Jos haluaa väsätä.
     
  14. tzampy

    tzampy Gearhead

    Pitää tarkistaa tuo häntä onko se siinä. Tämä on luultavasti ollut syy miksi tikku ei ollut putkessa kunnolla eikä nopeusmittarin vaijeri kunnolla kiinni. Laatikko on päässyt huohottamaan noista
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Löytyihän se huohotin sieltä. ei tosin ollut hännässä. Huohottimen päästä löytyi maali tulppa.
    Painoin meisselillä tuon tulpan rikki ja testasin huohotuksen puhaltamalla mittaputkeen. Nyt laatikkoon ei kerry painetta vaan ilma tulee laatikon läpi.
    [​IMG]
     
    esmi ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. esmi

    esmi Gearhead

    Tykkään, jos auto tykkää?. Koita ajella niin paljon jos ei mitään hälyttävää ilmene, eikös tuo ole ollut pitkään ollut ilman ajoa?, joskus vaan se tarvii vähän ajoa niin taas kaikki alkaa pelaamaan!.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    juu 18 vuotta pois liikenteestä. huomenna siirtolappujen hakuun ja toivottavasti tuo savutus lakkaa. Sen jälkeen sitten viivalle.
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. julmajari

    julmajari Gearhead

    Hienoa että tämä palautuu liikenteeseen, hatunnosto, hyvä malli eikä ole naapurin Penalla samanlaista...
     
    Muokattu: 26.5.2019
    tzampy ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kävin tänään käyttämässä autoa ja ajelin tuossa tallin ympäri pari lenkkiä sillä, öljyt kestivät laatikon sisällä :cool: kaasarin käytti vielä pöydällä kun alkoi vivustolta vuotaamaan bensaa. Aamulla tosin konttorille hakemaan laput ja iltapäivällä sitten jos tarjoaisi viivalle :)
     
    Rahikainen, LPV, NorthElite ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. tzampy

    tzampy Gearhead

    Eilinen maailmanmestaruus aiheutti aamupahoinvointia ja en leimalle tänään autoa saanut, otin kuitenkin tälle ja huomiselle puuhalaput. Siirsin auton tallilta tähän kotipihaan ilman kummenpia ongelmia. Aluksi savutti niin saatanasti mutta kun pari lenkkiä ajeli niin savutus loppui kokonaan, vähän jokin juristaa kardaanin seudulla moottorijarrutuksessa, täytyy käydä kaikki rasvanipat läpi huomenna katsastuksen jälkeen. Huomenna klo 12 on h-hetki.

    [​IMG]
     
    Vuokralainen, Jussi289, FuryIII '71 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!