Rättikatto leimalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja tmnieminen, 22.5.2019.

  1. tmnieminen

    tmnieminen 1st gear

    Onko kokemuksia?Olis suunnitteilla hommata harraste rakkineeseen rättikatto esim. Legasysta jenkeistä. Mitenhän ne konttorilla suhtautuu, jos kori on itsessään kantava ilman erillistä alustaa, ja rälläköi lähes koko katon auki?
     
  2. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Riippuu pitkälti mistä nyt on puhe. "kattoluukun" saa laittaa, eli pelkkää kattopeltiä pitelemällä ei tule ongelmaa. Jos joutuu vahvikkeisiin koskemaan, saattaa tulla sanomista, riippuu varmasti pitkälti työnjäljest, katsastusmiehestä ja kuun asennosta...
     
    xarper tykkää tästä.
  3. tmnieminen

    tmnieminen 1st gear

    Vahvikkeita ei ole. Pelkkä pelti siis. Ovien ja lasien kehykset on pokattu ja tuplapellillä.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Onhan noita renault twingon rättikattoja ainakin laiteltu ja tietääkseni ei muodosta ongelmaa ellet joudu palastelemaan alkup. Katon/pilarien jäykkäreitä.
     
  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Rinnastetaan korinvaihtoon.
    Alkuperäinen avokori sallitaan korinvaihtoon, muut viritelmät pitää varustaa turvakaarella.
     
  6. tmnieminen

    tmnieminen 1st gear

    Eli olisko se sitten periaatteessa laikka-avo, vaikka pilarit jäisi pystyyn, ovet kokonaiseksi yms?
    Minkälaiset vaatimukset laikka-avolla on nykyään? Pääkaari ja taakse tuet?
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne kovin mielellään siirtää sulle ton asian. Eli teet/teetät laskelmat, että lujuus on säilynyt ennallaan. Ne kaaret kun ei tue koria, eli jos kosket muuhun ku kattopeltiin, niin tuskin kannattaa alkaa.
     
  8. tmnieminen

    tmnieminen 1st gear

    Näin taitaa olla. Käyn perhana kuitenkin kysymässä konttorilta saako edes katolla nyt olevan finlandian korvata uudella luukulla ja kysyn mikä on isoin mitä saa laittaa ilman muutoksia.
     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Niimpä just. Siksi kaikkien jälkiasennuskattoluukkujen mukana tulee turvakaaret?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    Tässähän lienee kyse taitekatosta, eikä avoautoksi muuttamisesta.
    Sori asiaan sekaantumisesta.
     

Kerro tästä muillekin!