ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    ^Hmm... en muista kaverini koskaan seatinta katselleen. Muuten voisin epäillä teidän tavanneen. :D No, sille on ikää ja ymmärrystä tullut sen verran lisää, että ymmärtää ennustamisen olevan vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden ennustamisen.
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tätä mää olen ihmetellyt kun tätä kehutaan, ikäänkuin olisi hyvä asia. Mää ostin kerran 15-vuotiaan Stratuksen jossa oli merkkiliikkeen merkinnät myynnistä ja muuten täysin tyhjä. Olipa hyvä merkkailla huoltoja siihen, ei tarvinut takakanteen raapustaa.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ostajan piti tulla sunnuntaina, ei oo näkynyt eikä kuulunut.

    Tää taitaa tosin olla aika normaalia nykyään....
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Minä ostin käytetyn auton niin ei oltu edes ensimmäistä 10t takuuhuoltoa tehty. Taidan nollata mittarin ja viedä pokkana ilmaiseen ensihuoltoon.
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Varmaan sama mies jonka piti tulla meitin Jeeppiä kattomaan, annoin osoitteen ja kysyin löytyykö navigaattoria. Kuulemma navi oli käytössä mutta ei se koskaan perille löytänyt.

    Yksi ostajaehdokas oli tulossa myös Jeeppiä katsomaan, mutta kun h-hetki lähestyi niin tuli viesti että ei tulekaan kun on siinä sitä korjattavaa sen verran tiedossa. Sinänsä hattua nostan kun ilmoitti ettei tulekaan, mutta jos bensamittarin toimimattomuus ja reikä pakoputkessa ovat ostamisen este, niin ei ehkä kannattaisi edes haaveilla vanhasta Jeepistä :D
     
    mikkis83, mikaa7146 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minunkin jeeppiä piti yhden tulla katsomaan, kun kesäloma alkaa parin viikon päästä. Siitä taitaa olla kolme vuotta. Hintakin sovittiin jo valmiiksi. :)
    Sitä jeeppiä ei kyllä enää ole.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitäs ilmottaa liitolle ettei kaveri oo kolmeen vuoteen saanut kesälomaa :(
     
    mikkis83, Pertti K, onoff road ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Ostajan piti tulla helatorstaina, sovittiin viime vkl kaupat. Piti ottaa pois myynnistäkin auto mitä en toki tehnyt. Tänään peruuntui...
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Olitko rautakansleria kauppaamassa vai jotain muuta?
     
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Oli vissiin ostajalla sen verran selkärankaa että ilmoitti peruuntumisesta?
     
    rika ja Pertti K tykkäävät tästä.
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Kyllä, se oli hyvä että ilmoitti ajoissa. Ja joo rautakansleria kyllä, eli 450SEL mersua. Melkein unettoman yön vietin ennen kun hyväksyin tarjouksen, sen verran alhainen mutta oli parantanut tonnilla viime syksystä niin ajattelin että nyt kun on tuollaista autoa haluava niin parempi tarttua tarjoukseen. Mönkään meni.
     
  12. juha745

    juha745 Gearhead

    Yks tyyppi lupas tulla kahtoon farkku-buikkia viime viikon keskiviikkona klo 15 maissa. No oli kuulemma tullu yllättävää menoa, mistä ei tietenkään voinut ilmoittaa mulle mitään, no sovittiin, että viimeistään 16:30 sitten tulee niin asia ok. "Oon kuitenkin tässä ihan 10 minuutin matkan päässä siitä, soitan sit vielä ku lähen tuleen!" Lopetti myös viesteihin vastailun, kun kyselin myöhemmin illasta, että millonka on tulossa... Enää en pidätä hengitystä tän asian suhteen.
     
    Peeaa ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. fishbone

    fishbone Gearhead

    mulle sattu semmonen ostaja joka ensin tietty soitti aamupäivälla kaks kertaa ja kyseli,illansuussa tulivat katsomaan,koeajo tinkausyritys ja kaupat tuli,rahat samantien tilille,tekivät heti omistajan vaihdon trafin varmenteella ja sitten kotiin. kaupan kohde 2005 mustanki.
     
    Norri, Mokaman ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. kingsway

    kingsway Gearhead

    Vaihteeksi viimeistä tingittyä hintaa:

    Tuossa taannoin myin halpaa käyttöräpsyä ja siitähän eräs kiinnostunut ihmishenkilö soitteli. Luonnollisesti tärkein tiedustelu oli se tiukka käteishinta. Kerroin että tarjouksia otetaan vastaan ja kannattaa tulla myös katsomaan kaupan kohdetta.
    Ihmishenkilö heilahtikin illemmalla tontille ja seurasi sama keskustelu, jossa tiedusteltiin aivan viimeistä tiukkaa käteishintaa ja neuvottiin tekemään rohkeasti tarjouksia. Ei tämä kuitenkaan johtanut mihinkään ja herra lähti pois.

    Ajattelin että homma jää siihen mutta herrapa soittikin seuraavana iltana ja kertoi olevansa edelleen kiinnostunut. Mutta tarjouksen sijasta minulta tiedusteltiin sitä tiukkaakin tiukempaa aivan viimeistä käteishintaa...

    Totesin että hintapyyntö on edelleen tuo ja kiinnostuneen täytyy todellakin tehdä tarjous mikäli haluaa tinkiä. Lisäsin vielä että nyt on ostajan markkinat sillä auto täytyy saada pois jaloista pyörimästä ja vihjasin että lähes mikä tahansa tarjous menee läpi kunhan vain tekee sen tarjouksen.

    Luurissa alkoi ähinä ja puhina ja vastaus oli kutakuinkin:
    "Ääh... voih... tuota... no jos minä
    ... Ei, kyllä tämä olisi paljon helpompaa jos kertoisit sen aivan viimeistäkin viimeisen ja tiukkakin tiukemman käteishinnan jolla myyt auton."
    Kiitin ja suljin puhelimen.

    Kyseessä oli tonnin kikotin ja olisin oikeasti myynyt sen vaikka puolen hintaan. Ehkä se pelkäsi kuitenkin tarjoavansa liikaa.
     
    mikkis83, Norri, PilsnerBil ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    ^Kuulostaa siltä notta teitä oli kumminki kaks jotka ei osanneet arvata hintaa millä lähtee?

    Ite sanon sen kuuluisan tiukan hinnan kyselijöille, pääsee paljo, paljo helpommalla...
     
    mikkis83, Nikuzai ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Noita ”Tiukan hinnan” tivaajia pitäis latasta välittömästi turpaan,kun möläyttävät tuon idioottimaisen fraasin.
     
    pas2, mikkis83, Norri ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. kingsway

    kingsway Gearhead

    Noo, miten sen ottaa.
    Ilmotuksiin tapaan laittaa hinnan ja vielä tarvittaessa maininnan että tarjouksia otetaan vastaan, mikäli sitä tinkivaraa on. Yleensä on.
    Enhän minä itseni kanssa tingi ;)
     
    pas2, mikkis83, vivve ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. urho3

    urho3 Gearhead

    Miks? Jos ostan tuotetta x niin kyselen paljonko se maksaa missäkin ja usein haen sieltä mistä halvimmalla sain. Joskus soittavat perään että vois pudottaa hintaa mutta yleensä olen jo kerennyt ostaa muualta.
     
    mikkis83, Nikuzai ja Catrik tykkäävät tästä.
  19. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eikö ihan samalla tavalla voi ajatella että myyjä pelkää myyvänsä liian halvalla jos ei voi valmiiksi laittaa sitä tiukkaa hintaa esille?
     
    mikkis83 ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  20. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Minä ainakin tykkään jos myyjä itse hieman pudottaa hintaa jos kysyn onko ilmaa hinnassa, saan vähän osviittaa mitä uskaltaa tarjota, ettei myyjä katso ihan vittuiluks.
    Jollain 6 tonnin auto, kysyn että mihin myy, jos pudottaa jo itse 500 euroa voin tonnia yrittää tinkiä jos tuntuu tarpeelliselta. Sitten joillain on se että 6000 euron romussa on tinkivara 50 euroa tai ei mitään, ota tai jätä asenteella, tarjoappa tohon kokeilumielessä 5000, niin vetää pultit ja se siitä. Joten hemmetin hankalaa jos myyjä ei sano mitään selkeää tinkivarasta.
    Toki jos auto on selkeästi loisto osto pyyntihintaan, rahat näppiin ennenkuin joku toinen kerkeää.
     
    mikkis83 ja Norri tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!