S10 4.3 Vortec sähköt katoaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Juhawl, 26.5.2019.

  1. Juhawl

    Juhawl 1st gear

    Seuraavanlainen ongelma...
    Startatessa vain naksahtaa ja kaikki sähköt katoaa autosta. Hetken kun odottelee palaa sähköt, mutta taas starttaamista yrittäessä sama juttu. Vaihdettiin uusi startti ja vanhassa oli solenoidi oikarissa.
    Hetken toimi uudella startilla, mutta nyt taas tasan sama homma. Uudella startilla n. 10 käynnistystä.

    Kellään mitään ideoita?
     
  2. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Kosketus häiriö akun + tai - kaapelissa.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä todennäköisin vaihtoehto, tai johdotukset akulta löysällä/huonona.

    Akunkengät myös voi olla tööt.
     
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kerran vastaavalla tekniikalla olleessa Astrossa uusi Kiinan startti kesti pari käynnistystä ja hajosi.
     
  5. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Ääni myös virrankulun vaikeuksille.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ja sitte ku jynssäät niitä akku/maakaapeleiden liitospintoja puhtaaks, niin se huono kontakti on myös voinut syntyä sinne itse kaapelin ja liittimen/kengän väliin.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vihreitä jos on kaapelin säikeet päästä niin uutta vaan
     
  8. Juhawl

    Juhawl 1st gear

    OK. Kiitos näistä vinkeistä! Pitää huomenna kokeilla...

    Sähkön sielunelämästä en paljookaan ymmärrä, mutta ihmettelen tuota sähköjen totaalista häviämistä starttiyrityksen jälkeen. Kun sitten kuitenki odottelemalla ne palautuu?!
     
  9. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Omassa Sebringissä oli joku mekaanikko laittanut akun ja buusteripisteen välisen maakaapelin väärinpäin, kaapelin päät siis erilaiset. Lisämausteena kaapelin kiinnityspultti oli liian iso ja napa täten raiskattu ja maa jäi vajaaksi. Teki sen että startatessa mykkeni täysin. Kerran korjaantui itsekseen mutta toisella kertaa jätti rouvan työmaan pihaan. Tovi meni ihmetellessä ennenkuin vika paljastui.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huono kontakti tai löysä liitos niin mikä vaan mahdollista.


    Just la vaihdoin uudet akunkengät. Avainta väänsin ja naks virrat veke, heiluttelemaan + kenkää ja mitvit, löysällä vaikkka kiristysvara tapissa (oli vielä sisältä keskeltä ontto eli kontaktipintaa vähän alunperinkin vs umpikenkä). Uudet kengät ( myäs - varoiksi) ja taas mennään.


    Talvella vaihdoin autoon akun ja oli kaikki kunnossa, sen jälkeen ajettu 1000km viikko ennenkuin nyt tuli ongelma yllättäen
     
  11. Juhawl

    Juhawl 1st gear

    No sehän se!
    Navat putsattu akkukengät vaihdettu ja taas toimii. Ainakin hetken...
    Joku oli kaiken lisäks laittanu plus-johtimeen vääränmallisen kengän mikä ei ottanu kunnolla kontaktia! Nyt oikeenlainen väliin puristava.
    Kiitokset kaikille!
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oliskohan jossain tilastokone, joka osais laskea, kuin monta kertaa tää sama kysymys ja ratkaisu on esiintynyt?
     
    Karpov ja caprice305 tykkäävät tästä.
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tiedä onko niin tehokasta prossua, joka jaksaa?
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!