Mikä ensimmäiseksi autoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja redneck1, 28.5.2019.

  1. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ilman muuta nuorena täytyy olla nuorisomalli eikä mitään pappamallia.
    Hankit jonkun näistä: Camaro, Trans am tai Mustang. Sporttia pitää olla nuorella miehellä, sitten vanhempana ja perheellisenä kerkiää ajamaan 4D sedan tai 5D stw malleilla.
     
    Diktaattori ja redneck1 tykkäävät tästä.
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Oliskohan kahteen ekaan tullut jostain syystä vaikutuksia elokuvasta ja tv-sarjasta mutta nämä ainakin olisivat hienoja kaikki. KITT replicoita saa tietääkseni nykyään sellaisella järjestelmällä missä oikeasti auto vastaa takaisin. Viimisenä Superbird on melko kallis auto. Muuten ihan hieno.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sanopa hep, kun vastaan ajaa joku alle kolmekymppinen jollain edellämainituista autoista. Jään odottamaan taustalle, mutta en pidätä hengitystä vastausta odotellessa :D
    Toki, jos on varaa uuteen niin tilanne on eri, mutta joku kasari/ysäricamaro on kyllä valitettavasti pappamalli. Nuoret ei sillä kehtaa ajaa ja keski-ikäiset ei pysty kun pitää kuskaa muksuja. Papparaisille just passeli peli, kun voi muistella "nuoruuttaan" ja ritariässää silloin kun itsellä oli pakosta se neliovinen ja olisi halunnut TransAmin. ;)
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Ei mitään. Moottoriharrastus on auringonlaskun ala. Jos olet ilman autoa pärjännyt tähän asti, pärjäät vastakin. Moottorilehtien lukeminen, näyttelyt yms on ok, anna muitten kärsiä. Jos on joku ajoneuvo oltava, osta sähköavusteinen polkupyörä.
     
    max ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Olenkin syntynyt -02 enkä ihan vielä saa ajokorttia. Käytän mieluummin mun vanhaa normaalia helkamaa (helvetinkamaa) polkupyörää kuin jotain sähköpyörää. Auton kun ostaisi niin ei enää tarvitse polkea kouluun.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No perintöjä tai ei, mutta kyllä sä nyt osaat varmasti parinkympin tarkkuudella sanoa että mikä se hintaraja tulee olemaan?

    Ja sittenhän vaikuttaa sekin että mitä sillä autolla haluaa tehdä? Jos harrastaa kimppakruisailuja/ryyppyreissuja ni kyllähän tuo käppyrä 8hengen henkkarina on ihan parasta hyvän vanin ohella. Sit taas jos tykkää käydä vartilla/radalla ni sit 3gen camaro vois olla ihan fiksu tai miksei foxi musse? Osia saa mieltymysten mukaan ja saa jopa ihan fiksukuntosiakin vielä.

    Eli mikäli et trollaa niin sit kannattaa pikkusen laittaa niitä omia mieltymyksiä/tavoitteita ;)

    Tai sit sulle käy niinkuin mulle ja varmasti monelle muullekin että niitä autoja on oltava useampia ja eri käyttötarkotuksiin ;)
     
  7. redneck1

    redneck1 Gearhead

    No, jos laitan jotain suuntaa antavaa sitten kun näin kauniisti pyydät.:)

    -Hinta yläraja ehdoton 50 000 tällä hetkellä. Hieman voi olla arvio mahdollisesti ylä kanttiin.

    -Avoauto olisi hieno mutta ovat pikkusen kalliita ainakin 50-luvulta.

    -Tavoitteena olisi ostaa auto jolla voisi ajaa ajot ja kruisailla kesäkaudella.

    -Ja saa talviautojakin ehdottaa.
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No jos 50k€ on rajana, sillon ei tarvi paljua kysellä, muutaku kattoo mieluisen ja ostaa..
     
    redneck1 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No eiköhän tuohon hintaan saa jo valita ihan mieleisen. Käyttää loppurahat sit vaikka tekniikan modernisointiin tai alustan paranteluun
     
    redneck1 tykkää tästä.
  11. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Nyt kun tusina tuotteet on lueteltu , niin hommaa AMC Javelin tai Rebel Machine
     
    redneck1 tykkää tästä.
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä Javelinista, nasta pirssi mutta mun mielestä ekaksi kulkineeksi vähän haastellinen laite.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  13. Smirkelimies

    Smirkelimies 3rd gear

    Aikuisten oikeasti: meniskö kaikki säästöt jos laitat sen 50 tonnia autoon? Jos tyytyisit muutaman tonnin mustangiin, voisi loput sijotella järkevästi, joskus sitte vois ostaa vaikka asunnon.

    Onpa nykynuorilla hyvin rahhoo käytössä, ei sitä ennen...
     
    Nyypäle66, redneck1 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, ymmärtäisin kysymyksen, jos käytössä olisi paritonnia, ja muutenkin koko keskustelu kuulostaa provolta, tosin ei ole ainoa täällä ;)
     
    0rs0n, redneck1 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin, tuohon rahaan saa jo uuden tojotan, ja talliin makaamaan jonkin muskeliraadon. Sitten voi oodeella pökkelöidä, päteä ja kukkoilla pitkänlinjan tosiharrastajana niinkun muutkin.
     
    redneck1, rb, tevo ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    XKR Jagge. Myös avona hyvin tarjolla.
     
    Muokattu: 28.5.2019
    redneck1 tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös Transamit oo muotia vähintään sen mitä ekan lähdön M5:t (mielestäni enemmän)?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täytyy, koska raha on mielikuvitusvaluuttaa ja trollaus mielessä :)
     
    0rs0n, redneck1, Rotten ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    0rs0n, redneck1, Rotten ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    huh huh mikä budjetti. on hyvä että jokku on rahoissaan.

    mutta onko siihen 50ke laskettu jo se ns 10ke korjaus raha. ettei vaan oo kaikki rahat käytössä tuhlattavana siihen ostohetkellä. ei järkee siinä taas.

    eli älä käytä kaikkea siihen.. se auto kuitenkin kuluttaa rahaa, vakuutuksiin, veroihin ja bensaan ja varastointeihin palaa helposti useampikin tonnia rahaa vuodessa, (20l/100km kulutus, noin 5000km on äkkiä se 1700e) remonttiakin voi joutua tai haluta tehdä jos sitä autoa käyttää, kuluvia osia kuitenkin joutuu vaihteleen. budjettiin kannattaa laskea halu myös modernisoida tai viritellä sitä. ja jos joku toinen sitä alkaa korjaamaan sun puolestasi.. 10h työ on äkkiä laskutettu pienehköönkin korjaukseen ja 70e/tunti tms. ne yllättävät kulut äkkiä kertyy.

    se raha voi käydä tulevaisuudessa vähiin, esim silloin jos lähtee armeijaan ja opiskelemaan jne. sinä aikana ei kauheesti yleensä tienaa.. ja jos kaikki nyt olevat rahat ovat jo kiinni autossa. ei hyvä.

    jos kuitenkin oot noin rahoissasi niin silti kehottaisin katsomaan ekaksi autoksi juurikin jonkun oikean klassikon johon saa kaikkia osia helposti jopa jälkituotantona.

    20-30 000 ostaa jo jonkun hyväkuntoisen auton. chevrolet 1957, mustang, camaro jne. helpottaa rakentelua pitkälle jos ei tarvi etsiä yhtä koriste osaa joka on hyvin harvinainen tai kallis, se kun on vain ollut yhdessä vuosimallissa vain yhdessä korimallissa jne. tekniikka on "tuttua ja turvallista".
     

Kerro tästä muillekin!