Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä ne bensat vie enempi,jotkut helvetisti enemmän.
     
    Gary Grand, caprice305 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  2. JL-

    JL- 3rd gear

    Taitaa noilla kilsoilla mennä aika tuuripeliksi että kumpi tulee kalliimmaksi, riippuu yksilöstä että kuinka hyvä sattuu kohdalle ja miten paljon siihen saa sysätä rahaa muuhun kuin polttoaineeseen.
     
    Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  3. E_N

    E_N 3rd gear

    Nää on justiinsa tyylikkäitä.
    Harmillisen vähän vaan vielä täälläpäin näkyy.

    Vastakohtana nettiauton
    "äijälavikset" eli mattamustalla värillä, lommosilla pelleillä ja jos jonkinnäkösellä I-palkkipuskurilla varustetut louhokseen pudonneen näköset raadot. :D
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tuolla noita on näköjään läjäpäin, osa vähän turhan korkeita omaan makuun.
    https://www.americanforcewheels.com/gallery/
    Tuokin aika komea.
    [​IMG]
     
    fudge85 ja palontie tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaan huolto/korjauskulut bensassa ihan eri luokkaa.

    350 ja 6.5 ero nyt ei kovin huima ole.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja uudemmat saman kuin nuo vanhat nokilekat..
    Vanhoilla kaseilla bensa maistuu, varsinkin jos joutuu kaupungilla polkemaan..
    Joku 5.3 tai 6.0 on Subbariin oikea kone.
    Paras olis GMT400 koppa ja 6.0 kone.:cool: Parhaat puolet molemmista..:D
     
  7. potti

    potti 3rd gear

    Mikä ero on 6.5td:n 170hp ja 190hp koneissa?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo, en silti hirmuista eroa vetäis 6.5tdn ja 5.7 välille jos molemmat gmt400 koppaa?


    Heti kun konehuoneesta särkyy jotain, saa kertoa x2-x3 hinnan vs bensa. Paljon on lähiaikoina tässäkin topiceissa koneita mennyt (runkopukkia, laakeria ym) turbo ja naftansaantiviat päälle.


    Vielä kun tuo vortec kasikaan mikään smog eran pata ole, niin en oikeen keksi dieselriskille perustetta.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Niin.. Jos ei se aiemmista jutuista ole tullut selväksi, niin GM-diesel ei enää lukeudu mun autoissa vaihtoehtoihin. Käytetyt hyväkuntoiset osat alkaa olla hakusassa ja uusia ei perse kestä hankkia.

    Vanhat bensakoneet on toimiessaan käyttökelpoisia ja osien saatavuuden/hinnan suhteen erittäin hyviä, mutta tuon kokoluokan autossa janoisia.
    Yhden bensakoneisen -03 Suburbanin jälkeen nuo uudemman sukupolven koneet on tuntuneet ainoalta oikealta vaihtoehdolta. Tehoa on kulutukseen nähden ihan poskettomasti ja osatkaan ei ole kalliita.
    Tuo GMT800-ikäluokka ei vaan iskenyt mm. laadun takia. Vanhemmissa on paljon tukevammat osat mm. sisustassa ja kaikki katkaisijat, ym. tuntuu kestävän paljon paremmin verrattuna uusikoppaisen osiin.

    Mukavampihan tuollanen uusikoppainen on, mutta ei niin paljon että niitä pikkuvikoja jaksaisi sietää...
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  10. arska 77

    arska 77 1st gear

    Onko escaladet tehty samoilla osilla kun chevytkin ilmeisesti ainakin runko ja moottori on sama siis 2000luvun alkupuolen uskaltaisko semmosta ostaa onko osien hinnoissa cadillac lisää paljonkin
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    20hp
     
    mikke88, Fuselage, fudge85 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Hihi
     
  13. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Kato mitä lukee vaihelaatikon öljytikussa...
     
  14. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Suomen lakien mukkaan ei tuokaan näyttäis niin hienolta enää ko pitäis laittaa renkaat lokarien sissään.. Tuommosena on just hienoin!
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja tosi hieno "ajaa"...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

    Mä olen kans luopunut noista dieseleistä jo vuosia sitten, lyhyt työmatka teki niillä ajamisesta melko kallista, neljä eri yksilöä on ollut ja vaikka kaikki oli aina roikassa/webastolla kylmän ajan niin useammat kannet halkaisin, yhden männän ja muuta, pumppuja vaihtelin vesi, syöttö ja polttoaine jokaiseen, toki mukään niistä ei ollut uusi, nyt oon tolla omalla gmt400 bensalla ajellut samaa väliä ja remontti on rajoittunut turhaan virittämiseen, liekö sitten ennakoivaa huoltoa kun ainoat rikkuneet osat on olleet puola ja sytkäyksikkö jakajan sisältä, molemmilla kertaa on päässyt hinurilla kotio.

    Samalla korilla ajattelin vielä jatkaa mutta epäonnistuneista viritysyrityksistä johtuen molemmilla olkapäillä istuu nykyään pikkunen ukko hiilihangon kanssa, toinen puhuu LS juttuja ja toinen puhkuu puhaltimista, kuuntelisko kumpaakaan kun kuitenkin käyttöauto...
     
    Gary Grand, Catrik, kapa73 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Kyllä mun 94 350:llä vie vähemmän bensaa kuin akan 00 6.0 litrasella tosin on siinä 100 kaakkia enemmänkin kuin mulla.
     
  18. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Tuo on ajossa vähän kuin englantilainen aamiainen, sitä ei nautita vaan se koetaan.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Minäkin joskus houreissa kattelin fueleconomy.gov ja jenkkifoorumeita, niin ei noi uudemmatkaan bensakoneet ihmeisiin pystyneet vaikka mitä olis luvattu. Eikä missään euroautoissakaan kulutukset enää hirväesti tippuneet 90-luvun jälkeen vaikka niiissä tehty rajua downsizingiä.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oma diesel romu vie n. 9l matkassa, kaupungista en tiedä. 3.4x tais olla perä ja T5 manuaali lootana. Ei toi nyt minusta kovin paljon ole. Tosin kyllähän se jurppii maksaa vajaa 500e per vuosi. Toisaalta, tällä km määrällä bensakin olisi ihan ok. Bensa olisi n. 250e veroilta yms vuodessa.
     

Kerro tästä muillekin!