ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Mä vaan tarkotan sitä notta kuulostaa niinku kaks jääräpäätä ois ollu vastakkain, kumpikaan ei suostu lyömään korttejaan pöytään... :p

    Jonkunlainen kompromissi varmaankin ois aina mahollinen, helpottas auton myyntiä eikä tarvis montaa vaikeaa ostajaa kattella? :rolleyes:

    Enkä ny sitte pottuile tässä, vaan esitän vaihtoehtosen toimintatavan...
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Periaate on joskus priceless.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. kingsway

    kingsway Gearhead

    Näin me ollaan erilaisia.
    Tiedä muista mutta mulla on myydessä yleensä tavoitehinta ja se tingitty hinta eri hinnat.

    Ostajana taas en edes kehtaa kysellä sitä viimeistä tingittyä hintaa.

    Mutta, toisenlainen kokemus oli Chevy 2:sen myynti viime joulukuussa.
    Poika tarjosi jotain ja aika perinteisesti päädyttiin molempia osapuolia tyydyttävään hintaan ja kaupat tuli.
     
    Pertti K ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Just näin
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Viimeisen hinnan kyselijöille jos sanot sen viimeisen hinnan, niin yrittävät siitäkin vielä tinkiä. Mikäs viimeinen hinta se sillon on:rolleyes:
     
    pas2, mikkis83, Norri ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    No hemmetti, totta kai!
    Että puhumalla tienaa satoja euroja minuutissa, missä tienaa tyhmä enemmän?
     
    mikkis83 ja Karpov tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Saattaa lähteä tiukka hinta menemää toiseen suuntaan siinä kohti.
     
    mikkis83, Inlinee, signet ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Sehän on sama kuin huutokaupassa huutaisi oman huutonsa päälle. Ja se ei minusta ole kovin fiksua...o_O
     
    pas2 ja cdv70 tykkäävät tästä.
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    No ettei mene liian halvalla! Todistettu PV:n huutokaupassa, Zilin lähtöhinta 500e joka tarjottiin. Meklari huutaa megafoniin että tarjotkaa joku nyt ees vähän enemmän ettei mee liian halvalla. No sehän sitten korotti oman huutonsa ja osti Zilin 550e hintaan.
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Nimenomaan, näin se menee aina jos menee puhelimessa kertomaan sen viimeisen hinnan niin koeajon jälkeen vielä yritetään tingata lisää siitä tingatustakin hinnasta. Itse rupean tuolloin yleensä laittamaan auton ovia lukkoon ja nostelemaan renkaita takaisin varastoon ja toivottelen hyvää kotimatkaa.
     
    viikinki75, mikkis83, Nikuzai ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. virta

    virta Gearhead

    Kyllä nämä 046 alkuiset numerot on sosiaslitoimiston myöntämiä puhelimia, sosiaalisin perustein.Ja soittajilla usein pussihousut jalassa muttei toki aina.
     
    Norri ja eilhik tykkäävät tästä.
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    No ei ny aivan noinkaan! :p

    Ite ku myyn jotain, jätän yleensä jonnin verran tinkivaraa, mut se lopullinen hinta on valmiina omassa mielessä.

    Joku, jolla rahaa vaan X-summa, tiukkaa multa puhelimes viimestä hintaa ja sen rahat ei riitäkään, säästyy renkaiden potkimisen vaivalta ja mä auton näytön vaivalta.

    Win-win mun mielestä!
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tästä voitaskin keskustella!
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla on silleen että pyyntihinta on kyllä aika lähellä sitä "viimeistä" hintaa, ehd. max. (ei se nimimerkki) mitä voin pudottaa, on 10%. Jos on pitkään myynnissä ja oikeesti pitää päästä eroon, niin pudotan sitten pyyntiä ennemmin kuin lisään tinkivaraa.

    Ostaessa taas jos hintapyynti on ihan metsässä kohteeseen nähden, siirryn seuraavaan. Jos taas tuntuu että sen verran vois maksaakin niin katsomaan ja jos hinta/laatu hyvä niin maksan mitä pyydetään tai sitten teen tarjouksen joka on mietitty niin ettei harmita jos saan tai ei harmita jos en saakaan (tai harmittaa yhtä paljon). Ennen kohteen näkemistä en ala hinnasta keskustelemaan, ainoastaan saatan kysyä että onko "apteekin hinta" vai kuunteleeko tarjouksia. Esim. jos pyynti on yli oman budjetin ja on "apteekin hinta", niin ei kannata tuhltata molempien aikaa. Tosin yritä olla edes katselematta autoja joissa pyynti on yli oman budjetin, mutta joskus lipsahtaa, esim. nettiautoketjusta hyppää silmille joku herkku...

    Tinkiminen on /C:stä. Kaikki kun laittais hinnan kohdalleen saman tien niin elämä olis paljon helpompaa.
     
    pas2, jjjkkk ja Inlinee tykkäävät tästä.
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tai mielummin ostajat ymmärtäisivät, että myyjä on asettanut tuotteelle hinnan "take it or leave it". Eihän kukaan ruokakaupassa, bensamittarilla tai Tallinnan lautallakaan tingi...
     
    Muokattu: 31.5.2019
    pas2 ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No sekin, mutta siihen on helppo vastata.
     
  17. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Aikoinansa minulla oli Songin yritysliittymä ja se oli juurikin 046 alkuinen.
    Ei voi valitettavasti ihan noin suoraan yleistää nykykyisin noita numeroita.
     
    Peeaa, isalmela ja jariha tykkäävät tästä.
  18. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Just näin.

    Inhottaa tinkimisessä jo sekin, että miksi mun sillä periaatteella pitäisi pudottaa hintaa, jos henkilö lätisee kanssani hetken. Tai ”tulin täältä asti hakemaan, niin saisko 30% pois?”. Olisit sitten jättänyt tulematta?

    Oon mä itsekin tinkinyt, mutta oon selvittänyt, olisko myyjällä jotakin, jota vailla ja mulla sattuis hyllyssä pyörii. Maksan tän verran ja saat nämä ikkunaveivit, esimerkiksi.
     
    Norri tykkää tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Meinasin omalla kommentilla enemmän sitä että en itse tykkää tinkiä (eli olen huono siinä). Asiallisen tarjouksen voin heittää jos tuntuu että myyjän näkemys ei kohtaa oman kanssa ja minusta se on sitten take it or leave it.

    Ei niinkään ärsytä se että joku koittaa pyynnistä tinkiä, siihen voi sitten vastata vaan että käykö tai ei. Mutta jos on jo valmiiksi tehty selväksi mikä on se "viimeinen" hinta niin silloin voi tinkiminen kyllä saada vähän käyrän nousuun.

    Jos olen justiin laittanut jonkin kamppeen myyntiin (omasta mielestä) sopivalla hinnalla ja joku koittaa siitä heti kärkeen saaha hintaa pois, niin sanon että katotaan viikon / kahden päästä jos vielä on myymättä. Aika monesti on sitten saanut sen pyytämänsä hinnan.
     
    dart -66, Catrik, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Riippuu paljon kamppeesta. Nykyään kannattaa nopeastikin tarjouksiin reagoida koska voi olla, että sen jälkeen ei mitään tapahdu.
     

Kerro tästä muillekin!