Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sukulaismiehellä 2003 vakio lb7 duramax ollu jo pitkän aikaa telakalla. Vaikutti, että olis dieseliä öljyssä. Savuttaa valkosta ja käy mutta ei puhtaasti. Nytte parin vuoden seisomisen jälkeen mittaili puristuspaineet, jotka oli normaalit muissa paitsi 6 ja 8 sylinteri, jotka ei antanu ku 5 baria. Voiko olla menny kansipahvi sylinterien välistä? Se ei kyllä selittäis tuota öljyjen ohentumista, mutta se voi olla myös suuttimien paluupuolen ongelma. Tuossa autossa oli vuosia säksättävä suutin, mikä hiljeni kun laittoi x1r lisäainetta tankkiin.

    Käskin työntää paineilmaa hehkun reiästä sisään ja kuunnella mistä pihistää tai tuleeko toisesta sylinteristä. Omistaja on varma että häiriö on venttiileissä. Minä taas lähes varma siitä että vika on jossain muualla. :) eipä kai vakio tehoilla pitäisi kiertokankienkaan ottaa kyttyrää, joten epäilyt on kansinahkassa tai suuttimissa. Harmi ettei tajunnu tsekata jäähdytysjärjestelmän paineita, tai huohotusta...
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kansipahvi voi hyvinkin olla 6 - 8 välistä mennyt ja selittäähän se minusta myös sen naftan joutumisen öljyn joukkoon.
    Kahdessa sylinterissä ei ole palotapahtumaa ( ei painetta >> ei lämpöä >> ei syttymistä >> ei palamista), jolloin polttoainetta päätynee silloin sinne öljyn joukkoon...osa päätynee myös pakoventtiilien kautta pakoputkistoon ja palaa/savuaa siellä...se selittää myös sen savun.

    Käynti huonoa koska kaksi sylinteriä pois pelistä.
     
    tsipi tykkää tästä.
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eli lb7 menee kansipahveja jo ihan vakiotehoillakin? Sanoisin että tuolla on ajettu semmonen 300tkm. Mahtava auto kyllä ajaa kun oli minulla muutama vuosi takaperin viikon päivät käytössä.
     
  4. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Kannenpultit sinkuu ajan mittaan.. luulisin..
     
  5. Thumba

    Thumba Gearhead

    Viime aikoina on alkanut päässä pyöriä ajatus ton lavakäikäleen korotuksesta.
    Ajettavuus ilmeisesti huononee ja tottahan toki käytettävyys hankaloituisi mm.lavalle lastaus.
    Mutta silti.
    Itsellä ei varmastikkaan taito riitä ko. Toimenpiteeseen. Onko nykyään mahdollista korottaa laillisesti?
    Paljonkohan tuollainen 6” ja 3” korotus kustantaisi teettää?
    Ja kohdehan on 01 silverado pitkällä ohjaamolla.
     
  6. Fikke

    Fikke 1st gear

    Onko jollain tietoa mistä löytyy etuvetarin laipalle spacer. Vanha otti ja hajosi ja nyt tarvisin 1,5" välikappaleen vetarin ja laatikon laippojen väliin.
     
  7. Lorttoni

    Lorttoni 1st gear

    Morjes vaan kaikille. Tuli haettua taas amerikkaa Pihalle ni vois sitä täälläkin joskus piipahtaa lukemassa juttuja.. Mulla on tosiaan 6"alustaa korotettu ja 3" koria otteessa on korotukset. mut renkaita ei saa 37" vähän se ajettavuus kärsii mut pidän parempana ajaa ku monia muita neliveto vehkeitä mitä itellä ollut.. Sehän on tietysti paljon renkaistakin kiinni.. Ja mulla olis yks spacerikin ylimääräsenä..
     
  8. Fikke

    Fikke 1st gear

    Sain jo uuden spacerin vetarille.
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kirjotellaas tänne kuitenki diagnoosit mitä ton sukulaismiehen duramaxia vaivas.

    Eli sieltähän oli tosiaan oikean puolen 2 sylinteriltä keinuvivut menny särki. Keinuvipujen pukeissa oli jotain patenttiviritelmää. Oli varmaa aikasemminki pettäny ja fiksari ei ollu saanu pultin pätkiä rei"istä veke. Oli sitte laittanu lyhettettyjä pultteja sinne. Loppu tulos oli kierteiden pettäminen ja koko akseli oli poikki jne. Jenkeistä löysin käytetyt uudet keinuvipu kokoonpanot ja eno sai homman korjattua. Samalla oikean puolen suuttimet lähti testipenkkiin ja keinuvipujen myyjältä ostin pari lb7 suutinta 50$ kappalehintaan. Nämäkin molemmat saatiin ilmeisesti jiiriin, eli pari suutinta jäi varalle.

    Duramax liikkuu taas parin vuoden levon jälkeen ja käy kuulemma tosi nätisti. Oikean puolen suuttimet ilmeisesti lähdössä samalle hepulle jossain vaiheessa. Ihan vaan varmuudeksi ja että saa kaikki suuttimet tsekatuiksi. En nyt muista kaverin nimeä ?Laukkanen? Jostain pohjanmaalta kuitenki ja on kuulemma pätevä kaveri. Voin tuon nimen varmistaa, jos joku tahtoo.

    Ei jää nyt sitte leijumaan tämänkään auton kohtalo ja ei tosiaan kantta nostettu irti.
     
    onoff road, fudge85 ja tappokinnas tykkäävät tästä.
  10. Lorttoni

    Lorttoni 1st gear

    Onkos jollai ajatusta miten saan nollattua change engine oil. Ilmotukse. Virrat päälle ja kaasua kolme kertaa kokeiltu kymmiä kertoja ei nollaannu...??
     
  11. Fikke

    Fikke 1st gear

    Kyllä se sillä resetoituu ainakin vm. 2004. Virrat päälle ja rauhallisesti 3 krt kaasu pohjaan.
     
  12. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mielenkiinnosta kysyn kun itsellä 6" korotus ja 35" renkaat, et eikö tolla jo 37" mahdu alle vai tuleeko laki vastaan?
     
  13. Fikke

    Fikke 1st gear

    Mitä moottoriöljyä käytätte? Olen tuupannut Motonetin mag1, kun se on täyttää vaatimukset.
     
  14. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Teboilin 5w40 oon laittanu, Delvacia myös, laitoinkohan viime kesänä Castrollia.. Kaikki pelannu...
     
  15. Fikke

    Fikke 1st gear

    Delvacia laitoin nyt myös, kun oli yks kannu nurkissa.

    Onko kenelläkään kattotelineitä ja siinä "kuljetuskehikko"? Mistä olette hommannut?
     
  16. fudge85

    fudge85 Gearhead

    hei, onkos kukaan vaihtanu etuperään poskilaakereita? jos on onnistuuko paikallaan vai pittääkö etuperä käyttää pöydällä? olis 2002 tahoe ja 2005 silveradossa molemmissa vaihto ajankohtainen?
     
  17. lofjussi

    lofjussi 3rd gear

    2015 duramax silveradoon meinasin webasto tyyppisen lämmittimen asentaa. Tarkoitus asentaa itse. Lämmittimenä käyttäisin tuota Binar lämmitintä josta hyviä kokemuksia aiemmin, venäläinen webaston kopio, toimii kylmässä siperiassa : )
    Mutta, autossa on termostaattiohjattu lämmityslaite, oisko kellään tietoa millä saan auton puhaltimen toimimaan ja muutenkin kaipais asennukseen neuvoja...
     
  18. E_N

    E_N 3rd gear

    Löytyiskö täältä keltään yhtä vanhaa duramaxin mäntää?
    Ei tarvi olla käyttökelpoinen mutta ehjä pitää olla.
    Lb7 tai LLY koneesta.
     
  19. Lorttoni

    Lorttoni 1st gear

    Kävin katsastamassa juuri 37"renkaat otteeseen ilman mitään mutinoita.. Tietenki nopeudenrajotin todistuksessa pitää olla kans ne renkaat merkattu
     
    fudge85 tykkää tästä.
  20. Arko93

    Arko93 1st gear

    Ostimpa tuommosen -06 duramaxin ja nyt on painetta jäähdytysjärjestelmässä. Elikkä olikos kuinka kallis tuo kannentiiviste jumppa ja jos itte tekkee niin kuinka kova homma on edessä? Näkkyy olevan monia vaihtoehtoja tiivisteille niin mistä tietää mitkä pitää tilata? Kaasu pohjassa pitempään kiihyttäessä sylkäsee nestettä eturenkaan päälle ylivuotoletkusta.. Auto on lbz moottorilla.
     

Kerro tästä muillekin!