Miksi ZOR-1 puhuttaa? se on oikeastikin vain F**d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ari2004, 18.2.2005.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Siitäpä sitten vain tekemään....
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Kokkolassa myytiin loppu kesästä -70 fb mach. cobra jet + toploader täysin alkuperäinen virheetön kunto ja hintaa alle 30te.
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niin niin. TekISIN, ostaISIN, laittaISIN, oliSIN, jne jne. ja jos tädillä olis munat niin täti olis setä.
    Helppo se on täältä rannalta ruikuttaa.
     
  4. Lady in Red

    Lady in Red 1st gear

    Ihme paasaamista hei jätkät. Porukka on käärmeissään kun jollain on aikaa, rahaa, halua tehdä ja rakentaa ja vielä kaikenlisäks saa aikaseksikin eika vaan juo kaljaa ja kiroa kun "tarttis taas jotai tehrä"..
    Jätkä laittanu rahansa, aikansa ja osaamisensa tohon purkkiin kiinni ja tehnyt oman visionsa mukaan ja toteuttanutkin helvetin hyvin OMAN VISIONSA! 97% noista suomalaisista kikottimista mitä on näyttelyissä on aivan karmeita sisältä jne, uus maali laitettu viikko ennen näyttelyä ja lakattu viis kerrosta. "nyt se on hieno! nyt se kiiltää ku heittää autoglymii ja kaikki pitää sitä siistinä!" nimim. näissäkin on oltu mukana... :mad:
    Jos se on jonkun käsitys hienosta auton väsäämisestä niin.. no jokainen valitsee itse oman polkunsa. Olisinkin sitä mieltä, että ennenkaikkea on tärkeetä se miten tehdään? (huolella ja rakkaudella vai 3%kännissä) onko se laadukas? (onko bemarin kuppipenkit paskaa sen enempi kun ne 60luvun sikaluiskat?)
    Viha nousee pintaan tästä tavasta arvostella jo ihan henkilökohtaisistakin syistä kun on autossa päässyt istumaan ja sitä pitkään seurannut ja tietää mitä siihen on laitettu. :soosoo:
    Ja täytyy myöntää, että vituttaa tässä sekin kun itse saa jatkuvasti samaa palautetta. ei tosin autosta vaan siitä, että nainen :pinup: ylipäätään "kehtaa" a) harrastaa jenkkejä ilman miestä. b)kysyä asioita suoraan ja kertoa oman mielipiteensä ääneen ja piipittämättä "no muttakun mun mies sen keksi teki ja maksoi"
    Ei ole ihan kerta tai kaksi kun on tullut tunnettujenkin harrastajien suusta kuultua "taas on nainen saanu hienon auton isin rahoilla, kyllä meni nyt pilalle sekin auto"
    Ja todistetusti kumpikaan ei pidä paikkaansa. Repikää siitä iloa. I'm just kicking your ass. *avautuminen loppuu tähän* :argue: :lol: :rotfl:
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    No heitänpä "tyhmän" kysymyksen: Miksi auto pitäisi pakertaa viimosen päälle ja sitten jättää ajamatta? Jos saan ton rojektin raahattua (= ei välttämättä liiku omin voimin) messuille niin sitä saapi sitten haukkua ihan vapaasti. Keskeneräistä työtä kun ei "voi" arvostella :wink:

    Vai pitääkö kaikki kotterot messuilla olla viimosen päälle puunattuja & duunattuja? Kyseessä olevia vekottimia -71 vuodelta on tietojeni mukaan yhteensä 6 joista kaksi rekisterissä. Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  6. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Tuossa mustissa ole nyt enää nykypäivänä mitään ihmeellisen siistiä , vastaavaan tyyliin rakennettuja kamppeita löytyy pohjosmaista pilvin pimein, kävin tossa kiertelemässä pohjois-ruotsissa muutamia harraste talleja viikonvaihteessa ja rakentelu tyyli näyttäisi sielläkin suunnassa menevän taas tyylipuhtaisiin tehokkaisiin katu kisaajiin ilman mitään turhaa tingelitangelia..eli oikeaan suuntaan 8) :rotfl:
     
  7. musse27

    musse27 3rd gear

    Moi !!!

    Ei muuten ollut ihan virheetön ,vaan 5000€ remontti koneeseen.

    Myyjä sanoi että vie vain vähän öljyä,vei muuten 1ltr/300 km ei kiihdyttäessä pöläytellyt,ei moottorijarrutuksessa.että se siitä vähästä.

    Muuten koriltaan hyvä,ja keväällä auto on sitten hyvä joka puolelta.

    Ei tullut ent omistaja mitenkään vastaan,vaan uhkailtiin tuomarilla kun oli sellainen suvussa.

    No auton arvo tuolla tekniikalla ja historialla jne... on kuitenkin paljon arvokkampi ainakin Usassa/Norjassa.

    Mielenkiintoinen yksityiskohta että kaverilla on samanlainen v:sta 1977 niin näissä on peräkkäiset sarjanumerot !!!
    auto muuten oli V-8 4/2003.

    Tehdasuutena vaihdettu super-cobra-jetin kone.

    Rekisteröity 18.1-1970 ajattelin käydä ens kesänä papalle näyttämässä autoa.

    Tv Musse 27
     
  8. sirkus

    sirkus Gearhead

    Joo tiesin tosta kasi esittelystä. Olin kiinostunut autosta kun kuulin sen myynnistä mut oli jo mennyt.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tiedä nyt onko noita nyt ihan "pilvin pimein". 1999-2003 kävin käytännössä jokaisessa Lontoon alueen jenkkiautotapahtumassa ja näyttelyssä. Sitten vuosina 2003-2004 Tukholman tienoilla kahdessa jenkkiautonäyttelyissä, cruisingeissa, kokoontumisajoissa, Mantorpin EM-kisoissa ja sitten Power Meetissä ja Wheels Pick-nickissä olin viikonliput. Zorin näköisiä ja tasoisia laitteita ei ainakaan noissa kyllä montaakaan näkynyt.
     
  10. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    juu noh itte mä en tykkää edes musseista kauheesti mut tosta ZOR-1 en sitten todellakaan löydä mitään mikä sykähtäis mulle mut laitampa tänne nyt linkin kun aika moni täällä ei oo sitä tarkemmin tutkinu mut kattokaa tonne......

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=235653
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Osui käteen V8 Magazine 5/2004 Otsikolla "Ruiskuheppa"

    Siinä oli toinen myös erittäin hienosti rakennettu -67 Mustang, Oli kaiken lisäksi
    melko orkkishenkinen ja erittäin hieno sisustus. 8)

    Väriikin oli aika konservatiivinen punainen
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mitähän muuten mahtaa kuulua sille "Ford Motorsport"- Fastback Mustangille josta oli myös aikoinaan veekasissa esittely. Auto tais ainakin silloin vaikuttaa Haminan suunnalla ja sen tekemisessä oli muistaakseni myös Tradepartsin kavereilla oma osuutensa.
    Mielipiteitähän nämä, mut se oli mun mielestäni tyylitajulla hienosti pikkusen päivitetty ja aika mukavan tehokaskin peli. Ulkoisesti muutokset oli siinä pidetty kohtuumaltillisena mut alusta ja koko tekniikkahan siinä oli kokenut melkoisen käsittelyn eli kulkua ja ajo-ominaisuuksia siihen oli saatu aika mukavasti. Onkohan tuo vielä voimissaan?
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Meinaatko sitä vihreää luiskaperää täällä meidän kylällä? On yhä tallella mutta eipä oo omistaja kerennyt ulkoiluttamaan mustia muutamaan vuoteen kunnolla.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No sitäpä sitä. En oo koskaan nähnyt kyseistä autoa livenä mut sen mitä oon siitä lukenut jne. niin auto lie tehty viimosen päälle hyvin ja vieläpä toimivaksi ja nopeaksi kokonaisuudeksi eli siinä on menny hommat kohdalleen. Tosin vielä enempi orggishenkisessä, tehokkaalla koneella varustetussa mustangissa on kyllä eniten fiilistä :wink:
     
  15. Lady in Red

    Lady in Red 1st gear

    meinaatteko nyt vihreää 68 "bullit look" fastbackia?
     
  16. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

    http://www.sportbilen.se/bildspel_bild.php?id=6892

    http://www.sportbilen.se/bildspel_bild.php?id=6828

    http://www.sportbilen.se/bildspel_bild.php?id=6864

    http://www.sportbilen.se/bildspel_bild.php?id=6889

    http://www.sportbilen.se/bildspel_bild.php?id=6910

    Kyllä noita ainakin power meetissä oli aika paljon ainakin samaan tyylisuuntaan rakennettuja laitteita.
    Pidä silmät auki ens kerralla.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    OK, KÄD-1! Hyvät kuvasivut olit löytänyt, pitää pistää muistiin. Jännä etten mieltänyt -55 Victoriaa samantyyliseksi vaikka niinhän se oikeastaan on. Muistan toki Vickyn ja Pickarin (Challengeria ja Camaroa en) ja onpa noista kuvatkin otettu. Ja on toki muitakin noiden lisäksi, suoralta kädeltä tulee mieleen Ruotsin lehdissä laajasti esitelty kullanvärinen hieno -70 El Camino. Silti pysyn mielipiteessäni, ettei niitä nyt niin kauhean montaa ole suhteutettuna tapahtumien kokoon ja automääriin. Esimerkiksi noilla sivuilla oli ehkä noin 500 eri autosta kuvia joista muutama oli zorinkaltainen. Itse katselin ihan mielenkiinnon vuoksi omat viime vuoden Power-kuvani läpi, vähän päälle 900 kpl, noin viisi tuohon tyyliin tehtyä autoa. Riippuu tietysti kuvaajan intresseistä (ja myönnän: itseäni ei niin hirveästi kiinnosta) mutta yleensä tämmöisiä autoja kuvataan helposti ihan erilaisuutensa vuoksi. Itsekin olen yrittänyt dokumentoida monentyylisiä ajoneuvoja, siis koko harrastuksen laajuutta enkä pelkästään autoja joista itse pidän. Siksi mielestäni "aika paljon" on vähän yläkanttiin. Siis minun mielestäni, tämähän on makuasia, jonkun míelestä yksikin on liikaa. Ja itseasiassa tätäkään kommenttia ei tarvittaisi mutta kirjoitinpa kuitenkin sanojani selventääkseni.
    Kunnioitukseni muuten Cadillacistasi, se on erinomaisen säväyttävä!!
     
  19. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Tuo kyseinen auto löytynee tämänvuotisesta American Car Show`sta.
     
  20. Tupis

    Tupis 3rd gear

Kerro tästä muillekin!