mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaitpa sitä pitää olla iloinen kun saa kampiaxelin hiotutettua alle kahdessa kuukaudessa!

    Sitä vaan aattelin, että jos joskus tekisi firabelina koneremppoja niin voisi vimmastuttaa kun vieras auto seisoo tallissani purettuna kun osat on koneistamossa jolla olikin yllättäen kiireempää tekemistä.

    Maaliskuussa kun rikkoo autonsa niin ehtii seuraavaksi suveksi ehjätä...

    Kansi on vielä pajallansa keskeneräisenä...
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead



    Se on taas nipussa ja valmis räjäytettäväksi.

    Puolen millin (0.020") välykset sekä että ja ne kyllä kuuluu. Varmaan aiheelliset välykset kun vieläkin tuota ränttätänttää tuossa käynnissä tarpeeksi.
     
    Gary Grand, leksa, jukka1 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. jukka1

    jukka1 2nd gear

    Sain myös 170 slantin käyntiin noin 20 vuoden seisonnan jälkeen. Vaati kaasarin korjaus sarjan ja uudet tulpanjohdot :D
    Vois vielä varoiksi vaihtaa sytkän osat uusiin ja säätää venttiilit. Seuraavaksi olis peltihommaa pitkäksi aikaa. Eiköhän vielä valiant pääse takasi liikenteeseen joku päivä :)
     
    Rotten, mikaa7146, MaNu ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. BKU

    BKU 3rd gear

    Seiskavartti rupesi paukkumaan, ei tietysti mikään ylläri kun on kasin käskettävänä. Mitähän tilalle?
     
  5. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    8 3/4?
     
  6. jukka1

    jukka1 2nd gear

    Slantista pakosarja halki. Sopiiko 170/198/225 sarjat keskenään? Kyseessä 170 voimakone. Voi tarjota jos on jääny yli omista tarpeista. :D
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kaikki on keskenään vaihtokelpoisia. Pieniä eroja on, mutta ei pitäisi haitata sopivuutta.
     
  8. leksa

    leksa Gearhead

    Hyvät on fiilikset. Oma 65 valiant projekti ei sinällään etene juuri mihinkään, mutta hoitelen näitä muita juttuja pois alta.
    Olen purkaillut sekä penkonut vanhoja "aarteitani" ( lue ruosteisia romuja ) joista on sittenkin löytynyt aina joku pikkunippeli tai isompikin kokonaisuus jollekin tarvitsevalle.
    Nyt viime viikkoina varsinkin on tavara liikkunut aika mukavasti.
    Tarkoitus on titenkin samalla kerätä omaan tarpeeseen sopivat osat sekä hävittää tarpeettomat uudelleen hyötykäyttöön. Ja loput sitten roskalavalle.
    Tämä tuntuu siis taas sille että homma jatkuu taas.
    Piristeenä toimii hienosti pari vuotta sitten ostamani 65 valiant 170- 3lov. Käyn sillä aina välillä heittämässä tunnelma kierroksen... ja taas on intoa.
    Tässä vähän kuvia:
    http://www.leksanet.com/index.php?r=content/perma&id=243
     
    deeäxä, jukka1 ja MJF tykkäävät tästä.
  9. signet

    signet Gearhead

    Sori kaikille ketä olette osia soitellut.Vanhastaan niitä kyllä on ,ja sana kulkee ja nummeroa jaetaan.Sähköpostikyselyä a-bodyosista en edes muista koska olisi tullut,ja hyvä niin.(varmaan sana liikkunut että ne ei johda mihinkään)
    Sata puhelua kun tulee päivässä,ja kiire on joka suuntaan, niin saattaa tulla aika töksähtäviä lausuntoja puhelimessa.Mulla on arkisin 3-6 puhelinta koko ajan taskussa,riippuen päivän toimenkuvasta,ja melko hektinen meno päällä.Vaikka olisikin mielenkiintoisempaa tarinoida mopareista alan harrastajien kanssa,mut valitettavasti siihen ei ole mahdollisuutta.
    Osat on mulla eri tontilla jossa käyn muutaman kerran vuodessa,jos ehdin.
    Purkaamonhoitajammekaan ei käytännön systä ehdi lähteä etsimään sieltä mitään,muuten pitäisi laittaa purkaamolle lappu luukulle...
    Teen ylipitkiä päiviä ja viikonloput menee joko hinauspäivystyksen merkeissä tai huoltohommissa,nää kesät sesonkeineen ja kesälomantuurauksineen on yhtä helvetin lentoa.
    En valita että on töitä,mutta harrastamaan ei ehdi,se on vaan fakta.
     
    leksa tykkää tästä.
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kumma paradoksi yleensä, jos on töitä niin ei ehdi ja jos ei ole töitä niin ei pysty...:D
     
    simeoni tykkää tästä.
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Etusivulla jotkut heikkouskoiset epäilevät slantin ylivoimaisuutta ja pohtivat korvikkeita. Antakoon Mopar heille voimia jaksaa ja yrittää.

    Just koottu rallislantti koettelee muakin. Uusittu rullajakopää räimii koppaan kuin olisi kivi betonimyllyssä. NOS öljypumppu oli tai meni halki suodattimen jalasta.

    Jakopään vika on varmaan valmistusmaassa. Aussisarjahan kotomaassaan roikuttaa löysiä kopasta poispäin, eikä koppaan niin kuin täällä pallon puoliskolla.

    On se ajokausi ensi vuonnakin. Sata km tuli tälle suvelle ja viime kesänä suunnilleen saman verran.

    [​IMG]

    Ketjulle tilaa!

    Edit. Nyt kuulostaa paremmalta. Ei lyö enää kettinki koppaan.
     
    Muokattu: 12.8.2019
    jukka1, jariha ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joltisenmoinen homma kaivaa earlystä slantin öljypumppu ulos. Valussa on halkeama, joka vuotaa. NOS alumiininen 6 pulttinen pumppu. Myyjällä ei ollut niitä enempää. Onneksi on edes aihio, mistä rakentaa toinen tilalle.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Öljypumppu kaivettu ulos tehtaan ohjeen (joka sisältää sahata 8” pätkän 2”x4” puuta) mukaisesti, hitsattu, koneistettu ja asennettu. Originaali kapea pumppu mahtuu tuollaviisiin, mutta high volume voisi jäädä ottamatta ilman koneen irroitusta.

    Niin joo, ei vuotanut enää. :)

    Nyt vielä vähän lisää kilsoja tälle sesongille ja sitten telakalle ja Maxxecun asennukseen. Tulee kolmen hukkakipinäpuolan paletti ja sekventiaalinen ruisku. RE85 on jatkossakin polttoaineena.

    Fiilikset korkealla! :)
     
    Gary Grand, FuryIII '71, jukka1 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. jukka1

    jukka1 2nd gear

    Nyt täytyy sanoa ettei oo saanu aikaseksi juuri muuta ku osia tilattua ja muutama kikkare maalattua :D onneksi tallikausi on vasta aluillaan :rolleyes: jos sais siirettyä auton lämpimään talliin niin vois motivaatioki nousta. No ehkä ens kesänä pääsee jo näyttämään konttorilla. Jos jollain on jääny -65 valiantin etulokareita niin laita viestiä:)
     
  15. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Sähkösavua yritetty hillitä ja purkaa menneitten aikojen virityksiä.. Sattusko porukalta löytyyn lämmityslaitteen puhaltimen kytkintä -68 Valluun? Koko vipuhässäkkä tai pelkkä kytkin.

    [​IMG]
     
  16. K_Sa

    K_Sa Gearhead

    Vanha puhaltimen kytkin alako toimiin, kun näytti kolvia ja putsas pinnat.. ei enää tarvetta kytkimelle.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    Luumuun akku vaihettu ja laitettu käymään... nyt on fiilikset tapissa? 2vuotta se makasikin tallin nurkassa ja pensa kerkesi vanhalta ruveta haisemaano_O hyvin se räyhää edelleen;)
     
    Desoto57, FuryIII '71, MJF ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Löysitkö uuden yksinäisen veivin dynossa rikkuneen tilalle?
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    Ei oo löytyny... tilailen jossain kohti uuden sarjan jahka lakkaan köyhtymästä?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Saiko kunnostettua, vai onko joku eri alakerta paikallaan?
     

Kerro tästä muillekin!