remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ahtimet joissa roottorit on tiivistetty toisiinsa teflon nauhoilla, on tarkoitettu vain kisakäyttöön, koska nauhat kuluu nopeasti ja niiden hyöty häviää.
    Kerran sellainen laitettiin katuautoonkin kun sopivasti oli saatavissa, mutta hyöty tavalliseen kyseenalainen.

    Kadulle tarkoitettu "teflon stripped" ahdin on kuitenkin aivan eri asia.
    Niissä on nauhat ainoastaan roottoreiden uloimmassa reunassa, jossa ne tiivistävät roottorin ja ahtimen rungon väliä.
    Roottoreissa ei siis ole lainkaan niitä toisiinsa tiivistäviä teflonnauhoja, sen takia ne soveltuvat myös kadulle.
     
    Catrik ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  2. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Herje, Kalu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Kysy Duramaxilta, siltä tais jäädä yks blowerShopin 8-71 jouten päivityksen myötä, siellä kaisse hyllyssä lojuu
     
  4. challenger500

    challenger500 Gearhead

    siis MaxDura , menihän se sitten väärinpäin
     
  5. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Joo se on normi offsetilla oleva 8-71 Hamptonilta katukäyttöön, ei tefloneita.
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Muokattu: 12.6.2019
    Pläkkäri, mukko, xarper ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Vähän saatto kyllä tulla tippa lahkeeseen vaikka homocon tuote olikin.... Olipahan vähän saatanan makea saundi! :p
     
    Pläkkäri, Gary Grand ja wilburi tykkäävät tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Epäilemättä ne kadulle tarkoitettujen 6pt teflonit kestää varsin kauan, niillä harvoin kuitenkaan ajetaan aivan kauhean paljon. Ja sitten joskus kun ahdinta mahdollisesti huolletaan, niin uusilla nauhoilla saadaan taas uudenveroiset välykset.
    Varsinaisten kisa-ahtimien vastaavia nylatronejakaan ei tarvi usein vaihtaa.

    Hi-Helix ahtimet on kyllä monessa suhteessa "suoralapaisia" fiksumpia, toimii paremmalla hyötysuhteella käyttäen vähemmän voimaa kampiakselilta, tuottaa vähemmän lämpöä jne.
     
  9. SauliK

    SauliK Gearhead

    [​IMG]


    sieltähän se lopulta tulla tupsahti! ei mennyt kesäloma hukkaan kun jo viimeisenä päivänä kusti potkaisi paketit nurmikolle

    dyers blowersin 8-71, olds 455 imusarja, vetolaitteet, hihna ja pari ekstra hihnapyörää löytyi paketista

    pikaisesti metrimitalla tarkistettuna jopa jakaja mahtuu olemaan omalla paikallaan. sen kummemmin osia en kerennytkään ihmettelemään

    on se kauhian kokonen mötikkä! fiilikset on ollu 4 päivää jo katossa vaikka reissun päällä ollaankin :D
     
    sleepercooler, CCZ28, -Skeletor- ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. SauliK

    SauliK Gearhead

    osaläjä alkaa pikkuhiljaa kasaantumaan blowerin alle, porausta odotteleva lohko ja valmiiksi koneistettu takoakseli makaa jo navetan lattialla

    tästä on tulossa siis 425 olds, yllämainitun takoakselin kaveriksi olisi tulossa uudet 7´H-profiili veivit mutta männät ovat vielä vähän kysymysmerkki. takomäntää kyllä löytyy hyllystä muutamalla merkillä mutta parhaimmillaankin niissä on-12cc venttiilikolot joka tarkottaisi tässä motissa n. 9.75 - 10 puristuksia lopullisesta dekkitasosta, kansitiivisteestä ja palotilasta hieman riippuen. ehkä jopa 9,5 pääsisi matalimmillaan kun oikein yrittää

    kysynkin tässä siis että minkälaisia kokemuksia ahdin miehillä on e85 polttoaineesta ja puristus suhteista. tietenkihän tarkoitus on käyttää aika maltillisia paineita ja tehdä mahdollisimman käyttäjä ystävällinen moottori. ahtopaineet näkee varmaan sitten mittarista ajossa mutta muistaakseni 8psi alueelle pitäisi osua

    ainakin tuo 12,4 ruttunen vapari motti meni hienosti etanolilla, ei nakutuksen merkkejä
     
  11. KimmoT

    KimmoT Gearhead

    Omassa ls moottorissa päädyttiin tasan 10 puristus-suhteeseen. Ahtoa on noin 1.4 kiloa.
    Polttoainelinjassa on flexfuel anturi ja kestää myös ajaa bensalla vesimetanoolin kanssa. Mutta pääasiassa tarkoitus on ajaa e85:lla.
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  12. J.J.

    J.J. Gearhead

    Blowerikone ehdottomasti E85:selle eikä bensalle. Lämpöongelmat jää paljon vähemmälle ja terävyys koneessa parempi isommilla rutuilla.

    Itellä ei siis ole omissa koneissa bloweria ollut, turboja kyllä, mutta tuossa yksi bbc blower kone sai pelkällä polttoaineen muutoksella sataheppaa lisää ja lämpöongelmat jäi taakse. Imuilmanlämpö tippui todella reilusti.

    Jos sulla jää ruttu kympin nurkille niin se on vaan just hyvä.
     
  13. Blower334

    Blower334 2nd gear



    Tuossa vähän dynovideota ahtimella. 11.3 ruttua ja 2.4bar painetta. Sbm. Tbs 8/71 hihelix joka soveltuu re85 ja metskulle mut ei bensalla. Hihelixiä si tbs 18 straippisena joka soveltuu bensalle. Oli välystetty erilailla
     
    4d sedan, wiwwe, MudMax ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Itellä oli alkuu mn bds 6/71 6straippinen katu ahdin jolla sain max 1.8 bar vaikka veivas 28% yli. Nykyinen 8/71 hihelix on ihan eri maata. 1/1 välitykset tulee 1.7bar ja 18% yli 2.4 bar. Yli välityksiä löytuu 54% yli muttei ole vielä päästy kokeilemaan enempää. Jos sitte tulevana suvena
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  15. SauliK

    SauliK Gearhead

    On ne kovia ahtomiehiä

    Kiitoksia kommenteista, taidan uskaltaa tehdäkin kymppi puristeisen motin ja kattoa mikä porsii ekana.. Pari kesää ja ehkä 15 tonnia ajettu motti ei näyttäny vielä merkkejä etanolin huonoista puolista, öljynvaihtoväli ollu tietenki aika lyhyt

    Nyt nautitaan etanoli vielä sisäisesti
     
    Blower334 ja xarper tykkäävät tästä.
  16. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Tässä oli pari vuotta sitte kaverilla 64 valiant sbm reilu 11 puristuksilla.vanha horo 4/71 ahdin siinä. Päälle. Ahtopainettaki tais tulla hurjat 6psi no. Joitain matalaa 12 sek meni vartilla mutta keräs vauhtia kumminkin melkein 190km vartille. Täysin katu kelpoinen peli
     
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Mites Blower334:llä, ootko mitannu imulämpöjä kun noin kovia ahtoja blowerilla työnnät?

    Mulla 572 E85 14-71, välitykset max ahto 0,8 bar pintakaasulla maksimi lämmöt luokkaa 100 astetta, täyskaasulla tippuu noin 30-40 asteeseen.
    Jos nostaa välityksillä max ahdot tonne 1.2 bar, pintakaasulla lämmöt 130-160 astetta, täyskaasulla jossain 120 asteen tuntumassa, eli hyötysuhde menee jo niin huonoksi ettei enää lämpö putoo vaikka ruokaa tulee.
    Välijäähdytin täytyy kyl hommata ehdottomasti jos meinaa kilon luokkaa ahtaa.
     
  18. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Etanolilla mittailtiin 1.5 bar paineella oli 30 asteen luokkaa täyskaasulla. Tosin silloin oli 6/71 katumallin ahdin. 6 staraipilla. Soppaa pitää lykätä reilusti paksulla.
     
  19. Blower334

    Blower334 2nd gear

    Dynossa ajettiin metskulla.ahtolämmöt on matalla.en oo nyt mittaillu. Mutta vähän vielä enempi jäähdytys efectiä ku re85.kaasuläppiin joutuu ruutaan vd44 ku muuten tahtoo jäätyä kiinni
     
  20. ipi00

    ipi00 1st gear

    Nyt tarvis vähän neuvoja aloittelijalle näissä remmiahdin hommissa. Eli ois tollanen 455 moottori mihin nyt tarvis saada remmiahdin. Eli mikä ois järkevä remmiahdin millä ei haeta mitään älyttömiä tehoja. Jyrkempää nokkaa, 750db, kannet portattu, teräs veivit. Männät puuttuu vielä.
     

Kerro tästä muillekin!