maasturi hakusessa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja yadong, 19.9.2015.

  1. downtown

    downtown 3rd gear

    Jos japsi luotettavuutta kaipaa hyvällä nelivedolla forester on muuten hyvä, mutta kansipahvit menee subarutyyliin...muutoin oiva peli
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Miksei..
    Tarkotus oli alkaa omaan käyttöön sitä hitsaamaan, mutta taitaa nuo General Mistake:t viedä tällä kertaa voiton Jeepeistä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joskus subaruita kattelin, niin ei niistä oikeen japsiluottoa löytänyy. Koneitakin paukku pelkkien pahvien lisäksi, kytkimet ei kummosia ja olikohan viskojakin paukkunut.

    Vai onko foresterissa parempi mylly?
     
  4. downtown

    downtown 3rd gear

    emäntä ajeli meillä noilla forestereilla paljon yhteen aikaan, 2.0 vapari bensoja kaikki (3kpl) , kahdesta meni kansipahvit mutta muuten oli varmoja pelejä, siinä 2.5 tainnu olla enempi pahvi ja laakerivikoja mitä 2.0? tosin kaikki foret meni vaihtoon vähän ennen kuin 300tkm tuli täyteen..
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Legacya ym kattelin joskus, saman ikäsiä ja 2l mosilla. Niissä oli konepuolella ollut isoja murheita ja nelivedon viskojakin mennyt. Ajokm 250-350 luokkaa. En nyt moottorikoodia katellut mutta outoa jos siinä ois eri kone.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos mulla olis maasturi hakusessa, niin laittaisin joko jeep grand cherokeen hemillä, tai sit K5 Blazerin isoilla akseleilla, kunnon renkailla ja LS koneella.

    Onneks ei oo hakusessa.
     
    onoff road ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oot jo löytäny mieleisen..
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tässä taas yksi vikan päälle siisti sekä ulkoo että sisältä 2003 Expedition eli Navikaattorin neekeriversio tai siis Ford, on nahkaa ja kaikenlaista 4 vetoa ja lukkoa, 250tkm ajettu, hintapyynti $2000 cad eli noin 1300e. Kuulostaa hyvältä, no? Konehan on 5.4 tritooni....

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Kylmit ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Powerstroke tykkää tästä.
  10. g-series

    g-series 1st gear

    2000 luvun vaihteen s-10 Blazerin plussat ja miinukset vai unohdanko jo heti alkuunsa? käyttöautoksi jos tuollasta 250tkm ajettua kun ei pahan hintasia oo..
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä autolta haet ja millä budjetilla? Ajatko vuodessa paljon?
     
  12. g-series

    g-series 1st gear

    Neliveto bensakoneella ja ilmastoinnilla alta neljän tonnin. Kilsoja ei tulis kuin joku 5-10tkm, koska kesällä ajelen enempi harrasteautoilla.. saishan se tieten olla perus luotettavaki
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Käyttöautoksi on ok, mutta mitä haet autolta?

    Jos kattelet autoja GM-lasien läpi, niin tuohan on todella hyvä peli. Mulle merkillä ei ole juuri merkitystä ja silti otettiin emännälle -99 Blazer.. :D Mittarissa nyt 251tkm.
    Itselle mieluisin peli olis ollut Dodge Durango, mutta tarjonta ja hinnat ei ole sillä tasolla, että moisen olisi voinut ostaa. Ihan pirun ylihinnoiteltuja Suomessa.

    Blazer on kivan näkönen pikkuauto. Tosiasia selviää viimeistään siinä vaiheessa kun parkkeeraa sen minkä vaan uudemman puutarhamaasturin viereen. Blazer on niistä yleensä se pienempi. Sen huomaa tien päälläkin, mutta ei kovin pahasti.
    Tuntuma on Blazerissa kuitenkin aika samanlainen kuin 2000-luvun Suburbanissa!?!:D

    Nuohan on sitten ihan pirun muovisia rimpuloita sisustaltaan, mutta tekniikka on tuttua ja turvallista GM:ä. Tuon 4.3-kutosen ruiskusysteemi tosin oli vähän yllätys/pettymys. Toimiva sinänsä, mutta olis ollu kiva saada Flexfuel-systeemille leimattua. Ei onnistu.
    No, kyllä tuo tuntuu pelaavan yli puolet viinaa tankissa talvellakin, että sen puoleen ei ole ongelma. Puhtaalla viinalla alkaa olla siinä ja siinä jaksaako ajaa, kun käynnistymisen ja ajettavuuden kanssa alkaa olla vähän niin ja näin.

    Ovien saranoita pitää seurata ja vaihtaa aika ajoin niihin puslat, muuten kuluu kiinnihitsatut saranakorvakkeet paskaksi ja niiden korjaaminen on vähän työläämpi savotta.

    Vanha totuus lisävarusteista on, että mitä vähemmän nitä on, niin sitä vähemmän hajoavia kohtia..
    Meillä tuohon on kerätty lisävarustelistalta varmaan liki kaikki mahdollinen ja pikkuvikaa on sitten sen mukaan autossa. Tuon korin muovisuuden takia noita luxus-varusteita saa korjata vanhemmiten.
    Eipä vaan taida olla korin puolesta Moparit ja Foorditkaan kovin loppukäyttäjä / asentajaystävällisiä. Samanlaista muovista tauhkaa kaikki nykyjenkit. Japanilaisissa on huomattavasti laadukkaammin tehty nuo korivarustelut..

    Meillä tuohon on edellinen omistaja korjaillut enimmät vakioviat, niin on ollut huoleton peli ajella. En muista enää mitä siihen on jo vaihdettu. Nyt siinä katalysaattori helisee ja ilmoittelee vaihtoajankohdan tulleen.:D
     
    12345678910, isalmela, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuossa vielä nuo omat äimistelyt talvelta.
    https://www.overdrive.fi/forum/threads/valinnan-vaikeutta.309676/

    Osiahan noihin Blazereihin saa sitten todella edullisesti jos ei Suomesta osta.. :cool: Jos ostaa, niin sitten on osat samoissa hinnoissa japsien kanssa.:confused:

    Blazer kuluttaa matkassa vajaa 12 ja pätkäajossa pomppaa vähän päälle 14l/100km.
    Kovia lukemia pienelle autolle. -03 6.0 Suburban meni matkassa 12-13 välille ja jatkuva keskikulutus 16.

    Subun kone Blazerissa olis mukava ja taloudellinen yhdistelmä.:cool:
     
    12345678910 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. g-series

    g-series 1st gear

    Eli varmaankin sit ok käyttis, lähinnä just kun noi blazerit on sen verta halpoja kun kattoo haulla: maasturi bensakoneella ja ilmastoinnil... 250tkm niin loota alkaa varmaan olla ehtoopuolella ellei oo rempattu? miten näis tais imarintiivisteis oll jotain aikaa myöden? kaiketi ihan ok ajettavaki? soratietä ja auraamatonta talvella jos päästelee? koko toki plussaa nii mahtuupahan normiruutuun
     
  16. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Tälle menee ääni meiltä. Meillä rouva on nyt ajellut pari vuotta vastaavalla, 2004 5.4 2V Eddie Bauer. Neekeriversioksi ruksattu melko lailla kaikki herkut. Eikä kuulemma saa myydä ikinä. :D

    [​IMG]
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tota oon bongannut sillon tällön keljon abcllä.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä sen huomaa sisälläkin...
     
  19. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Onhan Jeepillä Commander mallikin....Suomessa varmaan eniten löytyy dieselinä joka on kaikille tuttu Mersuista mutta onhan niitä tehty myös bensanakin.

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeep_Commander

    Edit:Sillä minä kun paljon oli topikissa Cherokeesta, Grand Cherokeesta jne mutta ei yhtään mainintaa Commanderista.
     
    Muokattu: 1.8.2019
  20. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Meillä emännällä 2006 Commander 5.7 hemillä. Ihan helvatan hyvänoloinen peli. Mulla Grand cherogee 2005 5.7 hemillä. Tykkään ehkä commanderista enemmän, vähän painavampi mut saan ainaki itse paremmin kuskinpaikan riittämään 190cm 125kg. Toi mun Cherogee vois olla myynnissä, odottaa verotuspäätöstä. Yv jos kinnostusta, siisti 291tkm ajettu hopean värinen 20" alla.
     

Kerro tästä muillekin!