Koritina

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Puutera, 24.3.2011.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Onneks sitä juotostinaa tuli kerättyä semmonen pieni muovilaatikollinen täyteen romulavalta 20 vuotta sitten. Joku oli heittäny avaamattomia myyntipakkauksia sinne ku oli siirtolava saneerauskohteen pihalla. Jännä juttu sinällään tämmösestä maalaispojasta, jos täällä ollaan maaseudulla juntteja ni ne siellä hesassa vie yöllä romua toisten pihalla oleville siirtolavoille. Puhuttiin oikein että pitäskö järjestää niille joku väijytys ja tyrmätä yön pimeydessä ku tulevat mättämään paskaa luvatta toisten lavalle.
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tähän väliin kevennyksenä offtopic-tarina.

    Meillä täällä hesassa tehtiin kerrostalossa putkiremonttia, ja huomattiin vaimon kanssa illalla, kuinka joku kebab-kioskin pitäjältä näyttävä heebo myöhään illalla heitti autostaan jonkin kebab-ruokalan sohvalta näyttävän kapineen metalliromulavalle. No selvitin auton omistajan trafista, asuivat aika lähellä, joten kannettiin vaimon kanssa sohva niiden rappukäytävän alaoven eteen pönkäksi. Katsottiin nimitaulusta, että kyseinen Ali Mehmet asui siellä, ja kirjoitettiin sohvaan tussilla isolla "Ali Mehmet" ja osoite.

    Harmi ettei voitu olla katsomassa, kun eka töihinlähtijä aamulla törmää sohvaan ja menee soittamaan Alin ovikelloa:
    -"Mene hakemaan sohvasi helvettiin!"
    -"Mikä sohva? Ei ole minu sohva..."
     
    palontie, caprice305, valpas ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. valpas

    valpas Gearhead

    50 tankoo.....
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Olikohan sama Mehmet, joka ajo mun perääni, ja poliisi sakotti mua?
    Kun nuo mamut oikeen alkaa mesoon, niin virkavalta ei uskalla niitä rangaista.
     
    juko7 tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kenties kiinnostuksesta työmenetelmään, samasta syystä miksi on olemassa harrasteseppiä, lasinpuhaltajia ja jousentekijöitäkin
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä itte pidäm arvokkaana että joku ylläpitää ja siirtää eteenpäin tietoa jostain työmenetelmästä.
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tinassa on vielä riski että fluksia jää johonkin väliin ja lähtee sieltä syöpyyn. Tätä riskiä ei ole kiteissä ja epoxeissa.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikä ole ihan pienikään riesa. Kaikkee ei saa pestyä hyvin pilaamatta jotain muuta paikkaa pitkäksi aikaa.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. valpas

    valpas Gearhead

    On se niin hianoo alkaa taas tinaileen, kun ensin saan saumat tinauskuntoon. Kyllä ne hapot on saanu neutraloitua viimisen neljänkymmenen vuoden aikana. Tina kestää pidempään, kuin maali. Kohdat, joihin saattaa tulla osumaa, pysyy parempana murtumatta, kuin millään kitillä.
    Jos tykkää pakkeleiden kanssa tusata, niin ei se mua haittaa. Ja moneen kohtaan varmaan parempikin, kun ei tartte/voi kuumennella. Lämmönjohtavuuserokinkin voi joskus tehdä tepposet.
    Hyvähän se on, että uusia systeemeitä tuodaan esille. Mutta ei saa moittia aikasempia sen vuoksi ettei sitä taida, osaa, tai viitti opetella (eli ei tiedä siittä yhtään mitään).

    Minä rohkenen väittää, että tinaaminen on nopeempaa, kuin sillä kitillä tekeminen?
    Latelan poikia pitäs opettaa, koska sillä systeemillä, miten ne teki, siittä ei tuu mitään. Minä jo niille kirjoittelinkin.
     
    Jooli tykkää tästä.
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Huolellisuuskysymys. Samalla tavalla sitä epoksiakin voi vetää paskan päälle, mihin se tarttuukin vähäksi aikaa. Tinahan hylkii heti, jos pohjat ei ole kunnossa. Molemmilla tavoilla voi tehdä surkeaakin jälkeä.
     
    VilleTre tykkää tästä.
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Juuri näin,huolimattomuus pilaa . Ihan noin ongelmalliseksi tinan kanssa touhuamista en ole pitänyt. Mutta niinkuin laitoin joillain se nostaa ylitsepääsemättömiä tunteita.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Ei oo koskaan ollu ongelmana likasuus! Eikä mikään muukaan tinauksessa.
    Neekerintukalla olen putsannu alueen pellille, sitten pasta siihen, lämmitys, ja paperillla pyyhkäsy. Sitten vaan tangon sulatus, ja tasottelu. (Ei tietenkään pohjaa saa siniseks kuumentaa tinarundin jälkeen, siihen ylikuumenneeseen ei tina tartu). Sitten voi neutraloida, ja mieluusti panssariviilalla suoristella (ei tuu tinapölyä).
    Tinatahnapurkkeja kattelin hallilla. Löysin alkuun vain yhden vajaan, mutta tiesin, että kaks avaamatonta on. Löytyhän nekin sitten päivän päätteeks. Olipahan vajaa purkki kovettunu, mutta muutama tippa vettä, ja taas oli sopivaa.
    Tinakolvin kärjen putsaukseen koitin sitä käyttää, mutta mun kolvin kärki ei kuumene oikeen. Tyvessä nykyinen juotostina sulaa, mutta ei siinä kärjessä. Pitää hommata sellanen, jossa on lämpötilan säätö.
     
  13. BHN

    BHN 1st gear

    Miten pohjusteen pesu suoritetaan oikeaoppisesti. Parissa kohtaa mitä olen tinannut ja huuhdellut on terve pelti alkanut ruostumaan. Olen myös kuivannut puhaltimella pesun jälkeen. Entäpä kotelorakenteet, mitenkä pestään takapuolelta..
     
  14. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Sooda-vesi seoksella jossain opastettiin neutraloimaan. Itse pessyt vedellä.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Vesi riittää , toki fiksu vähän miettii tuon pohjusteen menemisiä eikä lutraa sitä litrakaupalla.
     
    Jussi289 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!