1983 Oldsmobile custom cruiser projeekti.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja hevimies, 24.8.2016.

  1. hevimies

    hevimies Gearhead

    eihä tuo ku ajoa ja lootavenaremppaa vaatis
    suattaapi taas palata bensakrematorioiden pariin niinkuin tehtaalla oli tarkoteltu
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    Oldsmobile otettiin tuossa parisen viikkoa sitten työnalle, kun muut projektit on hyvällä mallilla. Tarkotuksena oli avata loota nvenakoneisto ja putsailla, mutta tavalliseen tapaan taas homma lähti käsistä. Päätin tuon diiselipadan nostella ylös ja kattoa josko männänrengastuksella sais savuttelut kuriin.
    [​IMG]
    [​IMG]
    moottorista löyty kuitenkin ylläri:
    [​IMG]
    2 männästä pala irti ja 8 männän päällä ilmeisesti hehkunkärki tanssinu niin, että myös männänrengasura oli painunu kasaan ja rengas jumiin.
    [​IMG]
    Noh motti purkuun ja pesun kautta lohkoon väriä päälle:
    [​IMG]
    [​IMG]
    nyt ootellaan uusia mäntiä, sekä tiivistesatsia. kammelle en alkanu mitään tekemään enkä kiertokangille, koska joku oli ihan äskettäin sen kunnostellut, eikä laakereissa ollu kulumaa juuri ollenkaan.
     
    Muokattu: 27.1.2019
    Rusty, isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Hienoa että näitä vielä kansa jaksaa kunnostella!
     
    rane58, Jussi289 ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Tsemppiä tämänkin etenemiseen, hienoa, että teet isosti!
     
  5. hevimies

    hevimies Gearhead

    Tuossa koitettiin jo alkaa alkuviikosta mottia kasaamaan, mutta koiranpaskatiiviste ei millään mennyt pohjaan asti ja kun meni niin ei kampi enää pyörinytkää. Pistin tilaukseen fordin 460 takatiivisteen, jolla homma pikkumodaamisella pitäs hoitua. th200r4 askia ois vieläkin hakusessa tuohon, muuten joutuu ajelemaa kolmilovisena.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Onko tämän kanssa edistymistä?

    Itse möin Oldsin pois kun ee ollunna sille tarpeeksi tallitilaa.
    Ajossa se onneksi on uudella omistajalla!
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    tuossa viimeviikolla alottelin kansien kanssa jumppaamisen eli kanavasta reijät kohillee ja suuremmat valukohdat smootimmaksi. huomenna meinasin hiasta ekasta kannesta venttiilin seetit ja sitten se ootteliskin imusarjan tiivisteitä että pääsis kattomaan paljonko siella kanavat porrastaa. En tiedä onko noilla nyt suurta vaikutusta, mutta tuleepahan tehtyä kun aikaa on. ;)
     
  8. hevimies

    hevimies Gearhead

    Hiphei posti kulki ja marjakankaalta saapui imusarjan tiivisteet. Nyt pääsee kairaamaan loput reijät jakka kansityöltä tulee haettua pestyt kannet. Viikonloppuna olis tarkotus saada kansisavotta asennuskuntoon.
     
    isalmela, LPV ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  9. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mahtaneeko kellää olla tietoo jotta mihin momenttii kannet kirrataa ja missä porrtaissa ja tarviiko kääntää vielä joku aste maksimimomentin jälkeen.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Kysäseppä nimim. DX että kuin se kannattaa tehdä. Sillä jonninverran kokemusta olssin tiiseleitten kansien kirraamisesta :)
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Ens kerranko teet lattiaan paikkaa kannattaa edes jotenki yrittää tehä jäykistepokkauksia. onko sulla minkälainen hitsauskone? näyttää, niinku ois ilman kaasua räitty?
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    haistapaskan esabbi oli millä joutu räkimään. Nyttemmin esabbi toimii paljon paremmin kun se kävi huollossa, mutten silti siihen ihan paljoa luotaisi. Mitä jäykistelemiseen tulee niin pelti on itsessään varmaan parikertaa orkkipellin paksuista, mietin noita jäykisteitä mutta eipä niitä oikeen kotikonstein saa. :(
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    2mmsestäkö sä sen lattian teit? :eek:

    Ja kyllä puukalikalla ja kuulapäävasaralla saa ihan päteviä pokkauksia. Pyöreäpäisellä taltalla puuhun kouru ja sit vasartaa sitä vasten niin onistuu kyllä ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei noissa enää lattiapellin paksuus ole kummonen.. -78:ssa oli melkeen tuplasti paksumpi lattiapelti kuin -88 Capricessa. Kevensivät GM:llä "vähän" korirakennetta 1980.

    Jos ei tosiaan ole 2mm peltiä käytetty, niin vasara ja tuurna sopivalla alasimella. Paksumpikin pelti kyllä taipuu, mutta vaatii enemmän kopistelua..:confused:
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. hevimies

    hevimies Gearhead

    Pikkuhiljaa muiden kiireiden ohessa kerkiääö näpertelemään oldsin mottiakin kasaanpäin. :)
    Seuraavaksi pääsee asentelemaan suuttimia takasin ja pumppu, sekä katsomaan järkevämmäksi tuon hihnalinjan.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, Camino'79 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  16. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  17. hevimies

    hevimies Gearhead

    Jaahas tällekkin alkaa moottori olemaan pikkuhiljaa nipussa. eilen haettiin toisesta moottorista osia ja saadaan ehkä tänään loppumotti nippuun. Vaihelootakin varmaan alkoi toimimaan paremmin venakoneiston purkamisella putsaamisella javenttiilien kiillottamisella. Sille suoritetaan pesu ja sen jälkeen voisi puolikkaat naittaa toisiinsa ja nostella autoon.:confused:
     
    falcon1, 12345678910, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. hevimies

    hevimies Gearhead

    [​IMG]
     
    -Skeletor-, 12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    tänään alettiin laittelemaan konetta paikalleen. Sitäennen kumminki piti tuo hävyttömässä kunnossa oleva keskipalkki putsata ja maalata siistimmän näköiseksi ja onhan sieltä sitten kivempi metsästää niitä puuttuvia pultteja ja avaimia. ;)
    [​IMG]

    Sinne se hetken äheltämisen jälkeen asettui. vielä pitää hieman nostella että saa noi koneen pultit laiteltua kiinni. nämä oli kuitenkin mitä tänään kerittiin tekemään ja sai taas talliin tilaa. Kyllähän se rupesi hymyilyttämään kun näki uusitun patin konehuoneessa. :D
    [​IMG]
     
    LPV, Aake-cc, falcon1 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. hevimies

    hevimies Gearhead

    Taas hieman eteenpäin.
    Kone pultattiin kii ja samalla laittelin letkut ja syylärin paikalleen.
    enää puuttus startti, kardaani, turbaanin pulti,t alitusputki ja yks t haara;)
    [​IMG][​IMG]
     
    -Skeletor-, Harri S ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!