Holley 600 vetää rikkaalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtsu67, 26.6.2019.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Varmaan toimii siinä kuin joku muukin vastaavaan hommaan tarkoitettu. Tarkasta kuitenkin paine asennuskohteessa ja jos mahdollista myös "tilanne päällä" eli kun oot siellä ongelma-alueella. Ja mieluusti jo ennen kuin ostelet lisää osia. Voi olla, ettei bensapaineet olekaan ihan pielessä kun sulla on kaasu pohjassa ja voima puhuu. Pumpun tuotosta menee osa käyttöön ja paine laskee. Silloin se ongelma ei ollutkaan paine vaan kaasari vaan reagoi nykyisessä paikassaan noin kuin kerrot ja kaipaa säädöt.

    https://www.moposport.fi/paineensaadin-petrol-king-malpassi Tommosia myytiin jo kauan sitten polttoaineen sää... sää... säästämiseksi. Kaasutinpeleissä nimenomaan. TM testasi ja jossakin autossa saattoi jotakin vaikuttaakin. Ilmeisesti siksi, että moottori ei enää käynyt rikkaalla. Holleyn säädin saattaa olla passelimpi tässä tapauksessa tarvittaville virtauksille.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    8psi on just hyvä paine holleylle, ei kannata lisätä mitään epämääräisesti toimivia paineensäätimiä.
    Neulaventtiilien on tietenkin hyvä olla kunnossa.
     
  3. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    8psi:tä kuitenkin ok..?
    Tutkin ja testaan lisää.
    Kirjottelen taas, kun tiedän jotain.

    Vinkkejä/kokemuksia, tarinoita holleyn toiminnasta on kiva lukea, jos jollain on niitä jaettavaksi
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vakuumi-Holleyn toision avautuminen on myös ilmanputsarista kiinni. Mulla oli joskus tilanne kastuneen likaisen suodattimen kanssa silleen, että spreadbore (pienet ensiöt, suuret toisiot) aukeni aikaisin ja äkkiä ja vetoja tuli kerralla ihan liikaa. Raivostuttava ruuhka-auto.

    Jos sun kaasarin toisio puoli aukenee liian kevyellä kuormalla, niin voiskohan siinä syntyä tilanne, että toisiosta ei tule kuin ilmaa (se laihalle meno) ja sitten kun alkaa syytää bensaa toisiosta niin ei ole kuitenkaan ihan oikein ajoitettu ja menee rikkaalle.

    Lukitse toisio kokonaan ja kokeile miten pelaa silloin. Sehän ensiökin riittää melko pitkälle.
     

Kerro tästä muillekin!