service egine soon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 30.7.2003.

  1. jupitersjs

    jupitersjs 1st gear

    service engine soon

    mulla tekee ihan samaam eli service valo palaa silloin tällöin, ajellut valosta välitämättä 160 tuhatta kilometriä eikä ole murheita tullut
     
  2. Ei siitä lukijasta niin hirveästi tarvitse maksaa.. Jos omistaa tietokoneen, tai paremminkin läppärin.. 8)

    Tuolta ilmainen ohjelma ja ohjeet kaapelin tekemiseen muutamalla eurolla.

    http://winaldl.joby.se/

    Ja tuolta lisää ohjeita kaapeliin , ilmaisia scanneriohjelmistoja , linkkejä etc..

    http://www.aldlcable.com/


    Ja kiitokset Detomaso, jos luet . Se sulta saatu kaapeli toimii ihan OK jopa Yrjökoneessa. :odroll: 12-pinnisessä ALDL -liittimessä joutuu kytkenään Tbi-koneen A ja E terminaalejen sijasta A (ground) ja D :n..

    Se lisävastus koskee kai noiden sivujen mukaan TPI-koneita, joissa se lisätään A ja B-terminaalien väliin , jotta niissä ECM astuu scannaustilaan..

    Suosittelen noita kaikille. eivät maksa mitään. Ja jos ei ole läppäriä , niin 50€ scanneria halvemmaksi tulee paperinliitin, jolla maadottaa a ja b -terminaalit ja laskee ses-valon viilkunnat ja etsii netistä oikean purkukooditaulukon.. Maksaa myös 0€
     
  3. J-P Kansas

    J-P Kansas Gearhead

    Entisessä Buickissa SES valo palo ja valitti jostain lämpöanturista.

    Mut nyt meinaan käydä laittamassa piuhan kiinni capriceen vaikka valo ei palakkaan.

    Buickissa huollon yhteydessä katottiin tietokoneella mitä tietoa se pistoke tarjos. Se valitteli jotain lambda anturiin liittyvää sun muuta pientä. Eikä "manuaalisesti" katottuna se SES valo siitä mitään sanonu.
    Tosin siinä mittarissa oli kyllä ihan näyttö missä selvästi amerikaks luki tietoo autosta.
     
  4. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Mulla on hyvät pinsetit jotka on helppo tökätä sinne liittimeen :)
     
  5. Tökkää kuitenkin oikeisiin terminaaleihin :rotfl: :soosoo:
     
  6. hyty

    hyty 1st gear

    eikös alipaine pumpussakin ole anturi?? kaverin vanissa mitä aina sillon tällön räpellän, on kuulemma pumpun anturi paskana ja pitäs hommata koko pumppu??? sanovat firmassa mitä se ennen käytti. mut tiedä häntä...
     
  7. Havu

    Havu 1st gear

    Ei mun tietääkseni hihnakäyttöisessä alipainepumpussa ole mitään anturia, Edelliseen vaihdoin koko pumpun ja nykyiseen kalvon. Haistelee sitä alipainetta jostain muualta..
     
  8. hyty

    hyty 1st gear

    auto on vm-92 starcraft... omaan ysikymppiseen verrattuna siin on aika pal enemmän sähkö herkkuja/vikoja kun omassani...
     
  9. Kimi

    Kimi 1st gear

    Muistatko Kiimingin gurun nimeä?
    Itse korjautin Capricen häkystimet toistakymmentä vuotta sitten Kiimingissä. Tuolloinhan tuli pakolliset päästömitaukset. Poninhäntäinen veijari tutkaili testerillä auton (tietoa tuli paljon enemmän kuin "vilkutusmenetelmällä"). Sitten vaihdettiin kopallinen osia. Mm kaasuttimessa oli umpiplommien takana jotain antureita, joista kaasuläpän asentotunnistin näytti väärää lukemaa. Boxiin vaihdettiin yksi piiri toisesta muutoin vikuuntuneesta boksista. Osat eivät paljoa maksaneet, ja työkin kävi ripeästi. Ja mikä parasta: check engine valo ei enää vilkutellut ainakaan sen runsaan viiden vuoden aikana, mitä caprice oli käytössäni. Katsastuksissa auto olisi aina sen jälkeen mennyt läpi myös vähäpäästöisyyskriteerien mukaan. Ja eipä kunnossaoleva moottori ainakaan enempää bensaakaan vienyt....

    Kaverilla oli iiiso autotalli Kiiminkijoen varressa jonkin sillan lähellä. Gurulla itsellään oli Vette ja pic up.Muutin sitten pois Oulusta, ja nyt on turhan pitkä matka Kiiminkiin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No johan innostui porukka valosta!! Varsinaisia valopäitä jotkut... "Mulla ja kavereilla se palaa aina välillä".. :rotfl: :rotfl:

    Kyllähän toi valo ja tietokoneen muisti on varsin mainio juttu. Kun auto rupee pykimää, ei kun johonpätkä liittimeen, ja vikakoodit esiin. Sitten vaan korjaamaan. Helppoo, kun se kertoo, missä vika. Pienellä päättelyllä ja tieto-taidolla toi on loistava vika-analysaattori.

    Viime kesänä toi alko nykimään, ja lopulta tyssäs tien poskeen. Piuha kiini, koodi tulkintaan: laiha seos. Siis ei tuu keittoo. Bensapumpun tarkkailua.. ja paskaksihan se oli mennyt.

    Pakkasilla (-20) kun käynnistää ilman lohkolämppäriä, kohta ilmoittaa liian rikkaasta seoksesta. Okay, tulpilla ajettu jo 50 donaa, ei ihme, ettei se bensa enää pala oikein hyvin siellä kylmissä pytyissä. Tarttee vaihtaa kun joskus viittii.. :lol:

    Ja kun se valo palaa, silloin on varaohjelma päällä, kun jossain on vikaa, eikä se tietsikka (emc) pysty säätää koneen arvoja kohdalleen. Sen huomaa ajossakin, kun tehoista puuttuu kolmannes ja turbiinilukkokaan ei mee päälle.

    .. Muutoin kyllä vastustan tota tietokone-ohjaa-koko-autoa-systeemiä.

    mm. tuolla on koodit ja ohjeet: http://www.4chevy.com/troubleshooting.htm

    Eri vuosimalleissa ne hieman poikkeaa, ja jossain sivuilla oli paremmatkin. (google + shevyn vikakoodit)
     
  11. janne88

    janne88 Gearhead

    nap! nap!

    velipojan chevy vanissa (6,2) valo palaa lähes aina, mutta sen verran ollaan huomattu että valo sammuu jos autoa polkee. No se GM tuotteista! 8)
     
  12. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Pas2man: Mikäli yhtään osaan lukea ohjekirjaa niin eikös ne ollu A ja B tai jotain, ihan oikein vilkutti 12 koodia :) No problemos.
     
  13. always bb

    always bb Gearhead

    kyllä se vaan alipainetta/ylipainetta haistelee sano muut mitä hyvänsä itsellä paloi kanssa yhteen aikaan toi valo ja kuinka ollakkaan kun lämppärin kennoa vaihdoin niin siellä oli sellainen punainen ohut (sähköjohdon paksunen) letku poikki sen kun korjas eipä ole valo enää palanut sen jälkeen.
     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Kyllä tää kuulostaa jo niin ruusuiselta, että huh! Pakko kommentoida sen verran, että mun -92 käyttökinnerissä on kyllä kompuutteri ja konehuoneessa jopa diagnostiikkapistoke, josta saa ledi + piuhahässäkällä koodit ulos...muuten hyvä, mutta tää mun paska rottelo sammuilee miten lystää, mutta perhanan matolaatikko ei saa mitään koodia vissiin tallennettua. Lieneekö vaikutusta sillä, että toi komppuutteri on kylläkin euro-fjoordissa kiinni... :odroll:

    -JJ-
     
  15. Havu

    Havu 1st gear

    Kertokaas tyhmälle, kuinka tuo alipainepumppu antaa tiedon ECM:lle alipaineen puutteesta? :eek: :eek: Vai onko olemassa pumppuja, jossa on sähköliitin tms.. :eek: :eek:
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se on se MAP-sensori siinä samassa letkussa EGR-venttiilin kanssa.
     
  17. Havu

    Havu 1st gear

    ..kunhan nyt saivartelin tuota pumppuasiaa.. :wink: Olkoon tämä viimeinen kerta.. :wink: :wink: :wink:
     
  18. hangover

    hangover 1st gear

    :D :D Joo.. tota.. likkakaverilla on tollanen opel vectra. vuosimallia -97, ja ajettu vaan 120 tkm. Viimeviikolla alkoi epäilyttämään, jotta olenko enempi seurustelusuhteessa tohon autoon vaiko naiseen. :mad: Se fucking täysin tietokoneohjattu kohonsiirtoväline ei suostu antamaan mitään vikakoodeja, eikä siinä taida olla edes varaohjelmaa. Sammuilee kuin minä baarista tullessa. :odroll:
    aamulla pitkän suostuttelun jälkeen lähti käyntiin. nousin autosta ulos raapimaan ikkunoita, paiskasin oven kiini, ja tää v**ut germaanilaite vetäs keskuslukon kiini silmieni edessä. :mad: Sitten se sammu siihen. Tietenkin ainoot avaimet virtalukossa.... onneksi apparin ovi oli jäänyt rakoselleen.

    Tässä nyt taas on kulunut muutama tunti tota opelifoorumia selatessa..

    Että taitaa se vaikuttaa, minkä merkkinen toi tuote on..
     

Kerro tästä muillekin!