Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Sit vielä ahdat sen niin saat siitä vielä vähän hauskemman



    Videolla väärä kori mutta kuitenkin...
     
    mukko, big t, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    No itseasiassa ne gt mussen pienet centrifugaalit ois kyllä liiankin edukkaita että.....

    Ja taas lähtee mopo lapasesta ja huolella :D:D
     
    wiwwe tykkää tästä.
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Miten mie oon aina kuvitellut että 200 ykönen on tiuhempi ku 700.

    Mutta ole erilainen ja laita keppiloota. Ai että.
     
    big t ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Alkaa kuulostaa hyvältä paketilta:
    Ahdettu 383 manuaalilla..:odeek: :cool:
     
    Rahikainen, big t ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. Ei puutu kuin palju..

    [​IMG]
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Saatana minen rupee keppiä runkkaamaan.... Sitä saa töiden puoleen tehdä ihan riittämiin ;) ja 200r4 vs 700r4 ykkösellä on ~puolikkaan ero ja 7satkussa tiuhempi. Eli nyt 200r4 2.73 vällärillä ois 7satkulla ~3.23 välläri ni paikaltaan lähteminen on ihan hivenen toista maata :D nyt kulkee ykkösellä ~80-90kmh
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllähän tuo 700 toi Capriceen eloa th350 verrattuna. Seisovat lähdöt muuttu paljon jouhevammiksi ja toisaalta sitten kierrokset matkassa putos ihan oleellisesti. Tän takiahan sen vaihdoin, mutta tiheä ykkönen oli yllättävän iso bonus!:cool:

    Sopii hyvin tuon pitkän perän kaveriks.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Noissa Gen4 F-Bodyssa on usein TH700:n seuraaja 4L60 -loota just 2.73 välityksen kanssa. Eli on jo tehtaalla tajunnut moisen yhdistelmän hyväksi käyttöautoon. Urheilullisempaan ajoon oli sitten tiheämpiä peränvälityksiä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Niin 6speed manual.

    Jotenkin tuo lt1 on monelle sellainen inhokki moottori,mutta itse pidin siitä f-bodyssä t56 sen kanssa,vääntää ja ottaa kierroksia eikä syöpöttele bentseeniä mahdottomasti.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Arvasit molempien välitykset väärin mutta haitanneeko tuo mittää:rotfl: .
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No perkele kun just kaverille noita kattelin ku se meinas 4satkun tilalle 7satkun ni vilkasin samalta sivulta 2satkun vällärit ni 2satkun ja 7satkun välillä ~0.5 eroa ja 7satku tiuhemmalla ykkösellä ni mikähän siinä nyt taas meni vituks?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    7satkun ykkönen on "vain" 3.06:1 .
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Saatana... Piti oikeeen tarkistaa, elikkäs muistin tosiaan väärin pahoittelut siitä. Elikkäs se 4satkun ja 7satkun ero oli ~0.5 eikä 2satkun ja 7satkun. :oops:
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin, eilen tosiaan noukin "pojan" ns. Kotio.
    Kyseessä on siis tosiaan 1997 juhlavuoden camaron kone ja akselikin olis takonen jos sen yhden kaulan vaan sais entrattua.

    Sen verran on nyt sekasikiötä että jakohilut mitkä tuli mukana on 1995 koneesta joka tän kilkanneen tilalle oli vaihdettu eli ei oo kampuralla triggeriä näissä hiluissa, mutta löytyisköhän joltain myytäväksi asti -97 mallin vermeitä? Koska tulevaa moottorinohjausta ajatellen se ois vaan aika kätevä. Samoin mulla on nyt mitä ilmeisimmin se vanhempi opti kanssa tähän, mutta sitä en halua käyttää edes triggeröintiin.

    Tänään käyn heittämässä kannet ja lohkon koneistamolle niin saavat tehdä kannet valmiiksi ja pesasta lohkon ja tarkistaa dekkipinnat ja tarvittaessa oikoa ne.

    Ehtikös max tarkistaa sen nenän tilanteen niin tiedän tilailla uuden jos se olikin mennyt jo piloille? :)
     
  15. Voi siihen tavallisen triggeripyöränkin laittaa. Voi olla ehkä jossain tapauksissa helpompikin tie.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mutta orggis ois kummiskin sillein helppo kun ei tarvitsisi pelätä värinöistä ja anturin sekoiluista yms. Mutta kyllähän siihen voi toki erillisenkin tehdä ei siinä :)
     
  17. En minä noita ongelmia pelkäisi, jos tekee tarpeeksi tukevan telineen..

    [​IMG]

    Ja laittaa hyvän anturin, kuten Cherryn GS100502 Hall-anturi.

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Se LT1:n kampura-anturi on 4 hampainen ja hoitaa orggisboxissa vain obd2 yhteensopivuuden, ei sellaisenaan kelpaa kuin jakajasytkän kaveriksi.

    Se uudemman optin triggeriosuus on melko toimiva ratkaisu varsinkin jos korkeajännite jää kokonaan pois.
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Tossa, kun aiemmin laitettua se kuva, jossa oli kytkentäkaavio LS-koneelle Mercury Marinen puolille. Niin tässä on kiva taulukko siitä, että miten eri Chevyn koneissa menee sytytysjärjestys:

    [​IMG]
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mites tää vanhempi opti joka mulle ton mukana tuli? Onko sen triggauksessa mitään tolkkua? o_O
     

Kerro tästä muillekin!