-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Todennäköisesti ei auta dieselit, eikä polttoöljyt. Keitä mootoriöljyä ja kaada pyttyyn muutaman kerran antaen jäähtyä välillä. Männän ja sylinterin erillainen läpölaajeneminen ja jäähtyminen auttaa öljyä tynkeutumaan syvemmälle ja syvemmälle sylinterin ja männän väliin.
     
    Jussi289, isalmela, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kokeilen tota öljyn lämmitystä, sit ajan kanssa.. antaa muhia ny hetken..

    Täytyy käydä hakee tollanen biltsun pukki, hitsataan sit tukia jos rupee notkumaan:)
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Filth

    Filth 3rd gear

    Ainakin vastaava mätänetin tjs pukki suorastaan huuti hitsiä emnen kun kerkes valmetin 3 pyttysen lohkon kokonaan sen varaan laskemaan :lol:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ompi tuo suora 6 pitempi, kuin normi V8 joten vääntövarta on enemmän.
     
  6. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Ei vaan raaskis hirveesti sijoittaa tohon pukkiin,
    Täytyy varmaan jokatapauksessa tukea motti takapäästä, toi pukki vääntyy muuten banaaniksi.
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Kannattaa irrottaa kiertokankien alapäät kampiakselilta, niin ei esty männän liikkuminen. Kuumaa dieseliä tai polttoölyä liotukseen.
    Jotkut ovat kehuneet myös automaattilaatikkoöljyn ja asetonin seosta 50/50 liotuksessa.
    Lisää joka päivä liuosta. Muutaman päivän liotuksen jälkeen sopivan kokoinen koivuhalko männän päälle ja pajavasaralla napakasti lyöden.
    Jos ei irronnut, niin jatka liuotusta niin monta päivää kuin tarvii.
    Jumiittuneet osat myös irtoaa nopeilla lämpötilan vaihtelulla. Toholla kuumaa ja crc kylmäirrotus spraytä perään ja taas koivuhalkoa ja pajavasaraa.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Mulla tollanen meganexin pukki. On ihan hyvä tuote.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Taidankin huomenna kokeilla tota automaatiöljyn/aseton sekoitusta ja laittaa likoomaan.
     
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Purkaminen jatkui sisälokasuojien ja puskurin poistolla, vaikka ne ei moottorin noston tiellä ole, mutta saapahan peltiosista kaikki massat pois niistä, ja puskurista ruosteita pois.

    Maski jäi vielä kiinni,kun kiinniruostuneita muttereita ei saanut auki, kun ruoste syönnyt kulmat muuttereista ja kerteistä kierteet, täytyy varmaan vaan katkaista ne suosiolla???[​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 14.7.2019
    ImpJay, 12345678910 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. Eikö tuossa kannata purkaa etupäästä loputkin pellit, kun noin pitkälle on jo purkannut. Saa mukavasti lisätilaa moottoritouhuihin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    No peraatteessa kyllä, lokasuojat irti niin lähtis kaikki kerralla pois tieltä....
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Mä oon laittanut kutoskoneet kyljestä kiinni (omatekoiseen) pukkiin. Kaikista on löytynyt pultin reikiä tai korvakkeita mistä saa kiinni, toki joutuu aina jonkinlaisen sovituskappaleen tekemään.
     
    Gary Grand ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Eilinen päivä meni toipuessa Hämeenlinnan keikasta:(, tänään oli virtaa jo enemmän ja tääs mentiin hippasen etiäpäin:).
    Keula purettu nyt kokonaan pois moottorin tieltä..kyllä tuli hyvin tilaa...
    [​IMG]
    [​IMG]
    Pakosarjan pultit lähti lohkosta yhtä lukuunottamatta auki, ja mikä jäi kiinni, siitäkin pultin kanta osittain jo pyöree:mad:.

    Imusarjan pultit lähti lohkosta auki, mutta pakosarjasta ainoastaan yksi ja kolme poikki:mad:.

    Samalla purin hantin puolen etujarrun, hämmästyin:eek: suuresti ,kun kaikki oli kuivaa ja erittäin hyvässä kunnossa, kengät uudenveroiset ja työsylinterin kumit ehjät ja rumpu itessään hyväkuntoinen, ei kaulusta ollenkaan, riittää pelkkä putsaus:).
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vielä tarttis irroittaa käsijarruvaijeri ja vivusto, niin pystyis nostaa tekniikan pois autosta;).
     
    ImpJay, 12345678910, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Onko tässä ristiriita vai enkö taas ymmärtänyt lukemaani..
     
  16. Tarkoittiko tuo siis, että mutterit lähti, mutta pakosarjan pinnapultit poikki?
     
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Sori, mun moka!!

    Siis pako/imusarjan pinnapultit ja mutterit lähti hienosti auki, mutta, kaksi alimmaista pakosarjan pulttia ahisti, josta toisesta pultista kanta jo pyöree, eikä lähtenyt auki. Eikös nämäkin pitäisi olla pinnapultteja?

    Sekä pako/imusarjan kiinnitys toisiinsa,(lämmitys kaasarille) niistä kolme pulttia poikki.
     
  18. Kiitos. Nyt ymmärsin.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyllä ne kaikki pultit on pinnapultteja
     

Kerro tästä muillekin!