Helvetin rikkaalla syystä x?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.7.2019.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Parempaakaan otsikkoa kun en keksiny.

    Eli vaikuttais siltä että tuo Satelliten 318 ui polttoaineessa ja saa aivan liikaa soppaa, syy on vaan vähän epäselvää...
    Kaikki alko mun mielestä kun toi 750 vakuumi ei meinannu käydä tyhjää oikein enneku oli hetken polkenu paikallaan, edes lämpösenä. Vaihoin sit ton 850 HP sinne ja se toimi jotenkin hetken taas, kerenny sitä juuri säätämään edes kun alko nää ongelmat sit...

    - Kahella eri kaasarilla kokeiltu, näistä myös vaiheltu osia ristiin ilman mitään muutosta jne
    - Kahella eri bensapumpulla, toinen näistä uus, ei muutosta (kokeilen ennenkun tajusin kattoo bensapinnan)
    - Kaasari ei tulvi, bensapinta oikein yms
    - Tyhjäkäyntiruuvit täysin kiinni käy vieläkin tyhjää
    - Helvetin paksulla kautta alueen paitsi täyskaasulla vetää varmaan paremmin kun koskaan :odroll: afr ~12 täyskaasulla, muuten 10 tienoilla kokoajan lähestulkoon...
    - Putken päästä haisee railakkaasti viina mikä puoltaa myös siihen että sinne menee ämpäritolkulla soppaa
    - Imuvuotoja ei havaittavissa, silti uusin kaasarin alle tiivisteet ihan varmuuden vuoks

    Tässä tulikin jo ehdotusta muualta tarkistaa ajotus, sen teenkin heti huomenna ekana ku jaksan hallille könytä.

    Tossa ku muutaman tunnin tappeli ton kaa ni riitti tältä päivää, jos täällä ois jotain viisaita ideoita että mitähän vittua.
     
  2. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Syy x,xarper lotonnut!?:)No, vitsi vitsi!:p
     
  3. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Mites bensanpaineet on?
     
    Filth tykkää tästä.
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Ei tulvi eli ok? Ei oo mittaria käsillä just mutta jos sitä ois liikaa ni sillonha se vaan tulvis?
     
  5. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ei ne kyl ihan aina tulvi...
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jaa-a, onko powervalve ehjä?
    Ei kyllä sais käydä tyhjää jos seosruuvit on vallan kiinni, menee ilmeisesti pääsuutipiirillä?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Onhan varmaan oikean malliset tiivisteet rungon välissä?

    [​IMG]

    Noita kun on se tusina erillaista ja joku saattaa jättää jonkun rei`än auki ja sit se lotraa.

    Ai mistäkö tiedän.... :odroll:
     
    G20, xarper, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Saattaa tosiaan olla väärä tiiviste mutta toisaalta powervalven kalvo myös rikki jos ei sammu kun vääntää tyhjäkäyntiruuvit kiinni.
     
    xarper tykkää tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Muistaakseni oli kahta eri power valvee jo kiinni, ainut yhtäläisyys tässä taitaa olla sama suutinlevyn ja rungon välinen tiiviste ollu...
    Sitä mietin illallakin jo mut muutama tunti ku tuli tapeltua ton kaa ni ei enää jaksanu, jos kohta menis jatkaa.

    Ja eikai se rikkinäisellä power valvella kummiskaan läppien alta häröis ylimäärästä ainetta?
     
    Muokattu: 13.7.2019
  10. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Eiköhän se sieltä vedä, sen takia väärin mitoitettu powervalven rikastaa myös tyhjäkäynnillä, paljos on alipaineet vaihde päällä ja mikä powervalve kiinni?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei yhtään isompaa kaasaria enää löytyis? :D

    Kokeile edelbrockilla...
     
    ak72 tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Suutinrungon tiiviste löyty vahingossa yks uus vielä ni rupes säätöihinki reagoimaan ku sen vaihto.
     
    Muokattu: 14.7.2019
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Ei se powervalve tyhjäkäyntiin vaikuta. Se syöttää pääsuutinpiiriin lisäpolttoainetta ohi pääsuuttimien. Tyhjäkäyntipiiri ja pääsuutinpiiri on toisistaan erillisiä.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Juu, näihän se menee
     
  15. frank

    frank Gearhead

    Joskus on etitty kaasarista vikaa kun tulee mustaa putkesta ja kone käy liian rikkaalla. Syy löytyi liian kylmistä tulpista jotka toimi ensalkuun ihan hyvin ja jonkun ajan päästä alkoi ongelma.Voi olla myös muualla sytkässä jos "kita auki" kuitenkin toimii.Tai ohivuodot kasvaneet esim.palanut vena yms.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Melkeinpä veikkaan, että kone ei mene rikkaalle minkäänlaisen tulpan takia. Ei ne sentään seoksiin pysty vaikuttaan.
     
    jorkkeri72 tykkää tästä.
  17. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Juu, ei kaasari koneista, mutta lambdan kautta pelaavat pelit osaa vetää sekaisin, kuten sen seosmittarinkin näyttämän.
     
  18. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Tuohon taitas osua se kun läpät liikaa auki tyhjäkäynnillä. Pörrää jo siinä siirtymä elueella tyhjäkäynnin ja tehopiirin välissä. Sillon ei ruuvit vaikuta. Mutta eihan noin isolla kaasarilla pitä tarvita aukasta läppiä ku vähän.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Läpät oli kyllä ihan oikein auki tässä tapauksessa.
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Miksi noin jumalattoman suuri kaasari 318 koneessa?
    Onko siinä 600hv vai kiertääkö 9000?Vai molemmat?
    Pelkästään se että viinalla,ei selitä tuota kokoa.
    Viimeksi kuin tuommosen 850Hp holleyn ruuvasin kiinni,oli 410cid pata jossa aiemmin e85 ja 1100cfm kaasari.
    850 kaasarilla takaisin bensaan ja vain 35hv takapyörille lisää tehoa,vääntöa koko skaalalle kun selkeyty seos.
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!