Lt1 projekti käyttikseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 2.7.2019.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No juu, kieltämättä menee aika hilkulle kun aikomus ois kummiskin pitää ihan bensakäyttöisenä tuo kampe. Toki nokalla vähän pystyis kompensoimaan mutta taas liian iso nokkakin on perseestä käyttiksessä. o_O
     
  2. Tässä voisi olla parempi setti:

    Brand Speed Pro
    Part Number H860CP
    Bore 4.000"
    Piston Style Flat Top with Two Valve Reliefs
    Piston Material Hypereutectic Aluminum
    Compression Distance 1.425"
    Piston Head Volume + 5.00 cc
    Wrist Pin Style Press-Fit or Floating
    Pin Diameter 0.928"
    Piston Ring Thickness 5/64" x 5/64" x 3/16"


    Ja noi puristukset 58cc: 11.10

    Tohon kun laittaa paksumman kansipahvin, niin voisi olla aika hyvä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa hankkia mekaaninen rullakärsä maltillisilla asteilla. Toimii vaikka ruttuakin olisi "liikaa" kunhan paljerako on tarpeeksi pieni. Ne omat nostajat saa muutettua "mekaanisiksi" prikoilla.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tossa on uudet rullanostajat ni en ainakaan ihan heti oo niitä muuttamassa ja maxilta on tulossa se lt:n vakiokärsä ni kokeillaan ainakin alkuun niillä. Jos tuntuu että menee vituks ni muutetaan sit, nokka kuitenkin yks niitä helpoimpia muutettavia :)
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No tuo 11 purkka varmaan vielä menis ihan 98sillakin ilman että tarvis edes pahveilla kikkailla. 95stahan en tankkaa ihan periaatteesta :D
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ei mikään ole pahan hintaista kun tilaa ulkomailta eikä mistään us partsista
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu eiköhän se oo tullu selväks ainakin sun osaltas :rotfl:
    Moneenko ketjuun oot tänään ehtiny mollaamaan kotimaisia osakauppoja? :poff:
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kunhan vaan taas sanoin :D

    Sullakin jos rajallinen budjetti (kuten suurimmalla osalla meistä). Suomesta saa kun rippeet vs usasta kaikki hilppeet
     
    palontie, Jussi289 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  9. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Kerro mitä sä myyt / valmistat, niin tiedän mitä tuotetta en osta enää Suomesta..

    No ei, mutta täytyy muistaa että varaosakauppakin työllistää ja ainakin minä tarvitsen välillä sitä palvelua, että saan osan suoraan käteen, eikä sitten jonkun päivän päästä.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo onhan tätä puitu eikä tätä topiccia tarvi tähän vääntöön sotkea, camino vaan valitteli budjettia ja ebay linkki toi "oho" fiiliksen.


    Mulla on vara-auto sitä varten, että esim töihin pääsee. Ei sitä kivijalastakaan aina kaikkea löydy ja toimitus voi kestää. Sen tai minkään muunkaan toimitusajan piikkiin ei voi laskea.


    Etkös sä sössön kanssa laitellut autot kuntoon niin ei tule mitään yllättäviä vikoja, että osa tarttis saada just nyt heti?


    Mä voin ainakin rehellisesti sanoa , että mun jenkkiautoilut loppuis siihen paikkaan jos pitäis suomesta ostaa osat tai sitten ajomäärä ois jotain 100-1000km vuodessa.
     
  11. Camino'79 tykkää tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    Jos tällainen olis omalla kohdalla,niin varustaisin sen tasapää takomännillä ja iskun vakiona.
    LT-1 ei ole 383 kokoinen.Tähänkin löytyy kaasari imusarjaa.
    Kannet niin hyvät että melkoisen parkujan tuosta saa.
    Käyttömotti tottakai erikseen.
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No sillä tuo stroukkaaminen alkokin himottamaan että pitkillä välityksillä (th700r4+2.73 perä) ois matkassa varmaan aika saatanan mellevä tönäämään tommosta lotjaa, eikä varmaan veis bensaakaan tuhottomasti ;)

    Toki extra satakunta nyyttonia ja jokunen kymmentä koniakin houkuttaa :D
     
    4d sedan tykkää tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    383 tuottaa sulle saman väännön ja tehon kuin 350,mutta kaiken tuon alemmilla kierroksilla.
    Tottakai olen niin puritanisti,että tehtaan asetukset riittävät,302/350/454.
     
    Gary Grand, xarper ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Epäilen vahvasti että vääntöä tulee kyllä lisää jos vertaa muuten identtistä komboa 350/383 ;)
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä Max on tuossa pääpiirteittäin oikeassa, lisätilavuudella ei merkittävästi väänto tai teho kasva, ne vaan esiintyy alemmilla kierroksilla muiden osien/asioiden pysysessä samoina.
    Tietysti löytyy tapauksia joissa isompi tilavuus(ennenkaikkea pitempi isku) ns. korjaa isoja kansia, nokkaa yms. mutta yleisesti ei lisätilavuudella saa tehoa lisää.

    Silti jos bensakasia käyttikseen remppailisin ja oma kampura olis piloilla harkitsisin vakavasti sitä stroukkisettiä, muuttuu ns. köykäsemmäksi eteneminen:rolleyes:
     
    Gary Grand, Camino'79, puna niska ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. fenix

    fenix 3rd gear

    Kai se 383 joku +35 antaa tehoa, tai ainakin vääntöä lisää, mutta vähän alempana.
    Toisaalta LT1 virittäjät haukkuvat imusarjaa.
    Pieni plenum ja jakaa ilmaa epätasaisesti sylintereihin ja se on ruiskujen ohjauksessa huomioitu.
    Oma tietämys ei riitä, mutta kuvittelisin, ettei stroukkaaminen ainakaan paranna asiaa.
    Paitsi ehkä pienemmällä rundialueella / nokassa pysyttäessä, kuten tässä projektissa. Vakio perä ja turbiini tukee varmaan myös stroukkausta, nokan ollessa 250-260°, sopivasti dynaamistä ja pienehkö quench.
    Jos vielä kansia siistii, niin varmasti mukavan vääntävä motti, joka tykkää jo lukkoperästä ja luulisi vääntöä olevan ~550nm.

    Kuka aloittaa turinoinnin puhalimista:D
    Ja ehkä mä vielä yrittäisin vakio ecussa pysytellä.
     
    Muokattu: 16.7.2019
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. En väitä edes LT1: imusarja on täydellinen. Semmosia ei ole edes olemassa.

    Mutta eipä sitä LT1:n imusarjaa ole onnistunut parantamaan Edelbrock, joka tarjosi omaa vaihtoehtoa eikä tämä toinenkaan pulju. Kuva on tuosta LT1 -kirjasta, jonka eilen linkkasin:

    [​IMG]
    Mitä tulee siihen stroukkaamiseen, niin tuossakin on vaatimaton 409. Muutenkin se strokkaaminen on ollut LT1:n kanssa suosittua, niin tekee mieli kysyä, että onko kansa väärässä?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä rb oikeessa on,kyllä pitää kivijalkakauppiaitakin muistaa ehdottomasti,en mä ite kaikkia jenkeistä tilaa.Taisinkin jossain mainita kun tuli sanottua appiukolle aika kovasta kun valitti ettei Kajaanista saa mitään lvi ym vastaavia tuotteita kun puljut menee nurin,kääkkä ite on yli-innokas prismamies joka kyllä kaikki sieltä himaansa ostaa,ja jos ei oo hyllyssä se sinne tilataan..
     
    artsiracing tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!