Tiivistelasin asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja mikuu84, 23.7.2019.

  1. mikuu84

    mikuu84 3rd gear

    Oisko hyviä neuvoja tiivistelasin asennukseen auto on -54 buick special
    Ja lasi on tosi kupera. Kumpaan tiiviste laitetaan eka koriin vai lasiin
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tiiviste lasiin kiinni. Tarkista tarviiko johonkin kulmaan butyyliliimaa. Sitten ohut lanka kiertämään tiivisteen ulointa uraa.

    Lasi tiivisteen kanssa koriin kiinni alareunasta ja auton sisältä sitten alkaa vetäämään lankaa ja pakottaa loput tiivisteet paikalleen koriin. Saippuavesi auttaa jos tiiviste jumittaa.
     
  3. mikuu84

    mikuu84 3rd gear

    Kiitoksia pitääpä kokeilla että onnistuuko
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Johto on kanssa hyvä narun sijasta se liukuu hyvin.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Käytä se tiiviste ensin kuumassa vedessä pehmenee siinä jos tuntuu turhan kovalta, vanhojen tiivisteiden pehmennyskeino.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    1,5mm2 sähköpiuha ja tosiaan liukastetta väliin ni hyvä tulee :)
     
  7. jrasi

    jrasi Gearhead

    Siimaleikkurin siima on myös hyvä
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ohuet lähtee helposti leikkaan tiivistettä, vaikka olis liukastettakin. 6 neliön monisäikeinen sähköjohto on melkee paree, ja auttaa sormin/työkalulla heti jos yrittää jumia.
     
  9. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Oikein kovettunut 50-vuotias tiiviste pehmeni hyvin liottamalla mäntysuovassa muutama päivä. On ehjä ja pitävä vielä nyt pari-kolme vuotta myöhemminkin.
     
    6PPC tykkää tästä.
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mistä keksit kokeilla? Öljyähän siinäkin on, mäntyöljyä.
     
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    En muista enää tarkkaan, olisiko ollut jossain, että mäntyöljy ei ole kumille niin paha, kuin muut öljyt. Jostain minä luin sen pehmittävästä vaikutuksesta ilman kumin pilaamista. Saattoi olla täältäkin.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kerros lisää tosta liuottamis hommasta, aina joskus pitää laseja jumppailla (tapella) paikalleen ja kaikki apu sen 5mm liian lyhyen tiivarin pehmentämiseen on hyödyksi
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eikö tuo 6mm2 oo jo niin paksua että alkaa vittuilemaan jo senkin takia? :eek: ei oo siis käyny mielessäkään kokeilla noin paksulla. 1,5 ja 2,5mm2 oon ite tehny ja 1,5mm2 mun mielestä parempi kun on notkeempi :)
     
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Varmasti todella ohuet lähteekin. Kuplan lasit laitettiin tuommosella about 2,5-3mm paksulla, se ei leikannut kuin käsiä ennenkuin tajusi ottaa jotkut vetokapulat avuksi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ylimääräisiä käsiä on hyvä olla paikalla lasin asennuksessa. Ulkopuolelta hyvä kevyesti painaa alussa tiivisteuraan päin, että varmasti on uran pohjassa ja kohdistus keskellä.
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!