Olds 350 vedenkierto/lämmöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MosseKuski, 23.5.2019.

  1. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Miksikähän niihin noin typerä kierto on tehty? äkkiä tulisi mieleen että aivan saatannan kylmä talvella kun lämppäriin lykätään alavesiletkusta kylmää vettä.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kysytkö tosissas, vai onko upeeta sarkasmia...?
     
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tulipa mieleen tää aihe, kun tos lattial lojuu '69 olssin 350 jonka vesitila täytetty vedellä piripintaan. Pumpusta kun pyöräyttää ni veden pinta laskee pumpussa olevassa letkulähdössä. Et eiköhä lämppärille meno ole tuolt imarin takaa ja paluu vespumpulle?
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jep
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu ja em. Syystä olssin koneissa tahtookin olla varsinkin pidemmässä vedossa herkästi lämpöongelmaa kun tavallaan ilman lämppärin puhallusta se kuuma vesi kierrätetään takasin pumpulle eikä syylärin kautta.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  6. Weijari

    Weijari Gearhead

    Eiks tähän ratkaisuna ole sopivalla reiällä varustettu prikka lämppärin putkessa, jolla virtaama riittää lämmitykseen, mutta ohivirtaus on mahd pieni?
     
  7. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Heitänkö uuden kampiakselin pyörän paikoilleen?
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tai sitten mulkata lämppärin paluu eri paikkaan tms. Mutta eiköhän paras oo kun pitää vaan jäähdytysjärjestelmän kunnossa ni vaikka hetkellisesti "kiehahtaiskin" niin se ei vielä riko mitään kun jäähtyy vaan jäljestäpäin hyvin. Tai siis ainakin tuo 307y kesti ajaa ~250fahrenheittia ja ei tullu vaurioita kun anto jäähtyä ennen sammutusta kunnolla.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos molemmat pyörät on nollapuntissa niin mikäs siinä ois ongelmana?
     
    MosseKuski ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllähän se pääsääntöisesti noin on tehty, ei vain Oldsissa. Ei sen osuuden virtaama alatorvesta tulevaan verrattuna ole mitään.
    Ei niiden painoero haittaa, ne on vaan hihnapyöriä.
     
    MosseKuski tykkää tästä.
  11. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    En tiedä onko nollapuntissa vai ei? Täytys tasapainottaa tuo koko höskä koska kampiakseli, männänrenkaat ja männät ovat uusia. Jos tuossa talavella...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    ^Jaksa lainausta korjaa...
    En ole sellasta henkilöChevyä nähny, jossa se lämppärin paluu menis muualle ku suoraan pumpulle. Truckit menee lootajäähyn takia syylärin päätyyn, ehkä jossain trailer packissa tulee sama optio. Omassa lavakulkineessa muutin sen pumpulle, niin alko toimiin talvella huomattavasti paremmin, jos siitä lämpöilyhaittaa on, niin se on aika pieni.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. SauliK

    SauliK Gearhead

    miten lämpövaivoille kävi?

    nostelen vanhaa aihetta koska lähes sama kokoonpano ja sama ongelma, cutlass rempatulla 350 sbo koneella ylikuumenee parkissa ollessaan. kylä ajossa tulee väännettyä lämppäri täysille niin se vähän himmaa lämpöjä muttei paljoa. joku 30-40 kmh mittariin vauhtia niin motti alkaa heti jäähtymään joten vedenkierrossa tai syylärissä tuskin vikaa

    visco ja tuulitunnelin yläosa löytyy, alaosa puuttuu. visco voimakkaasti puhalteleekin konehuoneessa mutta jäähdyttimen läpi se vain ei saa kiskottua ilmaa kun kädellä kokeilee.

    taitaa olla klassikkotapaus tuulitunnelin tärkeydestä ja olisin sellaista nyt vailla cutlassiin jos joltain löytyy joutilaana
     
  15. SauliK

    SauliK Gearhead

    tässä oli joku ihme patentti, viscon siivistä leikattu puolet pois että mahtuu pyörimään.. aika nysäksi oli jäänyt kun harvahko 5 siipinen oli ollut lähtökohtana

    purkasin kaikki pois niin ei kyllä mikään ihmekään että lämpöongelmia meinasi olla, ei tuolla systeemillä ollut mitään mahdollisuuksia toimia

    löysin sitten vanhan vanin jäähdyttimestä jonkulaisen sähköflektin ja kötöstelin sen testausta varten paikalleen, imee tosi hyvin ilman jäähdyttimen läpi ja maskin takanakin tuntuu nyt käteen kun ilma huilaa :)

    tosin puhallin on aika pieni eikä se jäähdytä kuin alle puolikkaan jäähdyttimestä niin tallissa käytellessä noin 30min jälkeen lämmöt alkoivat taas kriippaamaan 95 ja yli

    no eipä siinä, pienellä patentilla vaiva on lähes poissa niin aivan hyvä juttu tämä. täytyy metsästellä orkkis visco sekä tuulitunneli tähän niin eiköhän se siitä sitten kun saadaan koko kennon läpi ilma huilaamaan
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Jos kiinnostaa, niin mulla on hyllyssä yksi 7 lapainen HD ropelli uudella viskolla ylimääräisenä.

    Kuviakin voin laittaa...
    050 5385146
     

Kerro tästä muillekin!