-65 Valiant projektointia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vähän oon hakenut sytkää millä toimis parhaiten. Tällä hetkellä on 20 astetta perusennakkoa ja ~34 kokonaista. Hitsaushommiin joutui jakajan sisälle, keskipakoennakkoa piti pienentää aika paljon.
    Huomenna sitten Kalajoelle kentälle, jos vaikka kerkiäis pari lähtöäkin ajamaan jossain välissä...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu, sleepercooler, foxkiller ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. tooke

    tooke Gearhead

    Miten se Vallu kuluki..?
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pikkasen jäi siitä mitä olin ajatellu. Mutta eihän tuo aivan virheettömästi vielä toiminutkaan. Alakierroksilla meinas röpeltää ja sammuilla kun päästää tyhjäkäynnille. Pitää jatkaa vielä säätelyä. Tehdas lupailee sataseitenkympille 19,5/111 aikaa, kyllä siitä kuitenkin reilu pari sekuntia lähti. Eli 17,3/123.
     
    tooke tykkää tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    No niin, kerkes nyt vähän tämänkin kimppuun. Tyhjäkäynti/käyntiinlähtöongelma on ollut koko ajan, loppuvuodesta jäi leimaamattakin. No on tässä koko kesä tullut pihalla ajeltua, siirreltyä peräkärryä ja postia haettua. Venttiilit säätelin, josko olisi ollut liian tiukalla. Ei olleet, eikä vaikuttanut käyntiin. Imusarjakin oli useampaan kertaan irti imuvuotoja etsiessä, ei vaikutusta. Kahta pikkulohkon 2-kurkkuista kaasariakin kokeilin, Carter BBD ja uudempi Holley, ei vaikutusta. Toissapäivänä sitten soittelin kaverille joutaisiko häneltä Offenhauserin imusarja ja nelireikäinen Edelbrock kokeiluun. Joutihan ne ja tänään ruuvailin niitä paikalleen. Ja kappas kummaa, heti jäi käymään ekasta pyöräytyksestä kun aikaisemmin sai lipsutella ja herkutella käyntiin. Tyhjäkäyntikin löytyi. Ei vielä paljoa ilman leimaa viitsinyt ajaa, mutta tuntui että moottori heräsi henkiin samalla. Pitää aamulla varata konttorille aika ja vaihtaa vielä taakse pienemmät jarrusylinterit, pääsee sitten paremmin tienpäälle testaamaan. Ilmanputsariin pitäis äkkiä löytää joku 170 tarra tuon 318 tilalle :p
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    Seevu, ImpJay, wilburi ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Leima tuli ja löytyihän sieltä vikaakin. Alapallo pitää vaihtaa jossain välissä, onhan tuolla jo yhdeksäs kesä menossakin. Edelbrockin kanssa tuli todettua että toimiihan se. Lainakaasaria ei viitsinyt sen enempiä säätää, mutta tulihan siihen samalla vetojakin lisää :D Vielä ennen kaasarin palautusta piti ottaa kylmästä lähtövideota. Ei sammuile vaan lähtee heti niin kuin pitääkin.

     
    Seevu, foxkiller, ImpJay ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    varmaan hyvä video? meillä ei 100jotain netti jaksa aukoa....
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    No höh, tarvii lisää vääntöä nettiin :D Kyllä tuon ihan normi juutuupivideo pitäis olla o_O
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hyvin pelaa! :cool: Sekä Vallu että video!
     
    Camino'79 ja MJF tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead



    Vielä tommonenkin video kun on niitä nyt tullut otettua. Oikialla kameralla pitäis kuvata niin ei tulis heilutettua niin paljon :confused:
     
    foxkiller, ImpJay, LPV ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

    no nyt ne suostu jo aukeamaankin;)
     
    MJF tykkää tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt kun on itselläkin pihassa -65 Vallu, niin tajusin että sullapas on siinä äveriäs mittaristo!? Barracudaa?o_O
    On tuon V-200:n alkuperäinen mittaristo vähän apeampi..:confused::rotfl:
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    No juu, tuo kojelauta on -66 Barracudasta. Luulajan romikselta joskus aikoinaan purin sen Barracudasta jossa oli 64 Dartin keula. 65 olikin sama kojelauta kaikissa, jotain listoja vaan erona.
    Palautin lainakaasarinkin takaisin. Nyt ei ole imusarjaa paikallaan, pitää tuumailla mitä sinne nyt keksisi o_O
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku modernimpi vaiheistettu 2 kurkkuinen kaasari siihen sun supersix imariin?
     
  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Täällä on varmaan nämä Tony Defeon höpötykset tuttuja? :)



    ...täydellinen hipo slant: 170 cid lohko, 170 cid kanget, 198 cid kampiakseli ja männät väärinpäin.
     
    Muokattu: 10.9.2019
    wilburi tykkää tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    On noita tullut katsottua, ihan viihdyttävä ukko :) Pikaisella laskutoimituksella tuossa kombinaatiossa tulee männät 5mm yli dekkitason, ei siis oikein vakiomännillä toimi. Tästä kaverista onkin ollut slantsix foorumilla juttua moneen kertaan. Paljon tuntuu tietävän, kymmeniä vuosia vissiin rakennellut eri kisavehkeitä. Mutta mitä tulee slanttiin, enempi on luottoa kaveriin joka on rakennellut kymmeniä vuosia slantteja, jotain eri mielipiteitä näkyy olevan :)

    [​IMG]
     
    jariha ja wilburi tykkäävät tästä.
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tony kuluttaa paljon tupakkia ja housunpolvia. :p. Ymmärtääkseni aikoinaan perustanut (?) jonkun Mopar high performance lehden?? tms...
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oishan se short rod -slant vaihtelua.

    Varmaan tulee suhteessa enempi pauhua siitä, että suurentaa 170 kokoisen 198 kokoiseksi, kun että vaihtaa 225:een 198 veivit, jolla mäntä on muutaman sata mikrosekuntia enemmän lähellä kantta palotapahtuman tienoilla. Jos jälkimmäisessä tapauksessa joku muutos tapahtuu, niin se on varmaan sen ansiota, että mäntä on pakko vaihtaa moderneilla mitoilla toteutettuun.

    Vaan kohta kun tulee se uusi joustavampi rakentelulaki (kierroksella nyt) ja jos 1966 D-Dart kelpaa katsastukseen mallisarjan voimakkaimmaksi malliksi, niin 5.7 hemin kesyimmän mallin hevoset mahtuu rajoihin ja...
     
    LPV tykkää tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Nakkasin 318:n bbd:n takaisin paikallleen. Muutamia reissuja on tullut ajeltua, tänään kävin parin sadan kilometrin lenkin heittämässä. Jotain hämärää tuossa on, alle 2000 ei tahdo olla kunnon käyntiä. Kyllähän tuolla ajelee, mutta aika hanurista on.
     
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tulimpa katteleen mitä tänne on viimeksi tullut kirjotettua, näköjään on talvi vierähtänyt. Kaasareiden kanssa painiessa meni alkutalvi. Paikallaan kävi kaksi 318 kaksikurkkuista ja Aspenin Supersixin rempattu BBD. Kaikilla toimi vähän erilailla, mutta millään ei oikein hyvin ajettava ollut. Lopuksi vuodenvaihteen jälkeen hain lainaan minun entisessä 225:ssa olleen isomman 2-kurkkuisen Holleyn imusarjoineen. Se nyt todistettavasti toimi siinä moottorissa, näistä kaksikurkkuisista parhaiten toimii tässäkin. Ryyppy ei ole käytössä tässäkään, kylmäkäynnistykset on vähän lipsuttelua mutta muuten toimii kyllä kohtuudella.
    Tämähän on ollut ajossa melkein koko talven. Tammikuun lopulla möin käyttis-Chryslerin pois niin tällä on tullut ajettua melkein kaikki lyhemmän matkan ajelut sen jälkeen :cool: Jääradallakin tuli käytyä viime kuussa kun saivat sen aurattua tuohon viereiselle järvelle. Tänään olikin kesärenkaiden vaihto alle, ainakin näin päiväsaikaan tohtii jo kesärenkailla ajella.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kaasarihommiin kyrpiintyneenä ruiskuhommat sai uutta potkua. Tuskin vähemmällä taistelemisella pääsee, mutta ompahan jotain erilaista :D Sorvari sorvasi suuttimille holkkeja teräksestä ja alumiinista. Toinen kaveri piirsi läjän cad-kuvia imusarjanlaipoista, nämä on vielä menossa laserleikkurille. Suunnitelmissa oli käyttää vakioimusarjaa, siitä jyrsittiin kaasuttimen kohta alas. Tilalle laippa Bemarin kaasuläpälle. Suuttimet tulee imukanavalle, suuttimet taisi olla MV6 Omegasta. Toinen imusarja-vaihtoehto on sivuimusarja Toyotan erillisillä läppärungoilla, näille tehtiin kanssa cad-kuvat laipoille.
    Triggeripyörän cad-kuvasta kiitokset SlantSicnessille :cool: Sytkäpuoli on ollut pitkään mietinnässä. Lyhyitä cop-puolia on tullut mietittyä, mutta slantin tulpankoloon pitäisi olla melkoisen lyhyet. Täällä tulikin jokin aika sitten vastaan LS-moottorin MSD-puolat, ostin pois tähän. Vielä en ole sovitellut paikalleen, mutta ajatustasolla on että lohkon kylkeen tekis telineet. Bensapumppu ja virranjakajahan sieltä häipyy pois edestä niin tulee tilaakin. Vielä kun öljynsuodattimen heivaisi johonkin muualle. Tähän asiaan tulikin mieleen Australia-mallien öljypumppu. Niissä kun suodatin on toisella puolen moottoria putkien nokassa. No sinne en ajatellut suodatinta laittaa, mutta pumppu semmoisesta o_O Hätäisenä laitoinkin facen aussiryhmään ostoilmoituksen, vielä ei ole kauppoja sieltä tullut. Mutta äsken kaivoin yhden vanhan pumpun ja rälläköin suodattimenkohdan pois, hyvä tulee noinkin :D Noh, kerätään nyt näitä loppuja osia vielä mitä puuttuu. Aspeni ensin ajoon ja sitten aletaan vasta sovittelemaan näitä osia yhteen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.4.2020
    Seevu, isalmela, Herje ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Hienoa projektointia.:) Mikä moottorinohjaus tähän on tulossa?
     

Kerro tästä muillekin!