Malmi Street Drags 2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja felix200SX, 9.6.2019.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    sori,mun kirjoitusvirhe,tarkoitin 660ft aikaa eli puoliväliä
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    200m meni 9,13s parhaimmassa vedossa.
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    juu kyllä siinä on lähdössä ja varsinkin alussa on parantamista,loppuaika kuitenkin hyvä 60ft aikaan nähden.
    Loppuajan mukaan 8.8-8.9 olisi mennyt puoliväliin,mutta pikku hieromisella sen 60ft kun saa vaikka 2,1sek niin loppuaikakin näyttää ihan toiselta.Ja samalla parannuksella 660ft kohdalla on 8,5sek luokkaa.
    Tosi hyvä aika siltikin Museovehkeelle.
     
  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kiitti. Lähdössä joutui lähtemään maltilla, koska katurenkailla tuo Malmin asvaltti tuntui olevan aika toivoton. Lähtemisen salat joutui opettelemaan kerta kerralta. Kuskinakin toki täysi noviisi, ja isot pojat opasti varikolla, että "Hei ei sun tartte odottaa että vika lamppu syttyy, vaan lyö pedaali lattiaan sitä edeltävän valon aikana!". No kokeilin tätä, ja sit muuttu reaktiotkin 0,6 --> 0,1. Lamppu syttyi päässänikin!

    Mä sitä niin kovasti aiemmin ihmettelin, että miks aiemmat vastustajat olivat usein jo auton mitan edellä, kun mä ryhdyin sovittamaan siroa 47 kenkääni kaasupolkimelle ja koitin olla kovinkin nopea lähdöissäni...

    Hauska laji!
     
    Herje ja dart -66 tykkäävät tästä.
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Eikö olekkin.
    Ja jos meinaat ajaa niillä normirenkailla jatkossakin,niin kokeile seuraavaa harjoitella vaikka jollain suljetulla tiellä:
    lähdössä paina kaasua reilusti yli puolen kaasun mutta ei pohjaan,ku saat sen poljin nopeuden sovitettua niin ettei paljoa sudi,niin vaihda 2 vaihde mikäli mahdollista juuri ennenkuin kaasu on pohjassa.Saat helpommin pidettyä sutimisen alla vaikka haet max kiihtyvyyttä.

    Sitten alkaakin alustan säätäminen...

    Mutta jos pedaalin niittaat lattiaan niin sutii joka kerta,100-varmasti.Ja aika tuhraantuu siihen.
    60ft ja 660ft kertoo kuinka lähtö onnistui,loppunopeus voiman millä meet maaliin.
    Jos saat 60ft ajasta 0,1sek pois,maalissa se on 0,15-0,2sek...
     
    jakulepi tykkää tästä.
  6. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kiitti vinkeistä.
    Itse lähdin pakkoykkösellä ehkä 1/3 kaasulla sellaiseen nopeuteen, jonka arvioin ettei kottero enää ala sutimaan. (Alun lähdöissä kilpailuvietti painoi kaasujalkaa liikaakin, jolloin pito häipyi heti)
    Sitten lutku lattiassa aika lailla niin korkealle vedättäen kuin tuo kone jaksaa laulaa, josta kakkosta pesään sillä ajatuksella, että toinen pykälä ryhtyy saamaan jenkaa hyvällä vääntöalueella. Kolmosta sain sisään 50-70m ennen maaliviivaa, jolla tuskin isoa merkitystä. Ehkä loppareihin...mene ja tiedä?

    Kokeeneemmat radankuluttajat varmasti huvittuneena hymähtelevät tälle joutavalle intoilulle, mutta ehdottomasti peräänkuulutan kaikkia muitakin keltanokkia radalle rohkeasti kokeilemaan, vaikka ensi vuonna Malmilla! Siellä sitä on niin Blacklistit kuin hitaammat katuautot sulassa sovussa keskenään, ja tunnelma on hyvä.
    Eka lähtö on aina jännää. Lähettäjän käsimerkit, steitsaus, joulukuusen toiminta, reaktiot yms mietityttää, mutta takaan että 50m ennen maaliviivaa on kabiini yhtä hymyä!

    Tuo Vintage muskeliautot -luokka oli ihan hauska idea, tosin osallistujia oli vain muutama. Ehkä ensi vuonna järkkäytyy vähän isommin, jolloin orkkishenkisillä häkkyröillä pääsee ottamaan mittaa toisistaan vähän laajemmalla kattauksella. Se on yllättävän päräyttävä tunne ajaa tuo 402m rinta rinnan ja koittaa polkea kaasupedaalista viimeisetkin millit läpi pohjalevyn, jotta olisi ekana maalissa. :odrazz:
     
    Herje ja dart -66 tykkäävät tästä.
  7. Jamboolio

    Jamboolio Gearhead

    MudMax, jakulepi ja Jymy70 tykkäävät tästä.
  8. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

    Olisiko Malmi 1 Kesäkuun ekaan tapahtumaat tarvetta järjestää Burnis boxi. Vähän on tullut edellisvuosina ilmoittautuneita. RR-TEAM voisi sen taas järjestää jos innokkaita kumin sauhuttelijoita löytyy
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Olis mut se boksi pitäis jotenkin saada lähemmäs yleisöä ja jotenkin enemmän osaksi koko tapahtumaa. Siellä metsän laidassa se menee vähän "hukkaan".
     
  10. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

    Hyvä jos sen saisi lähemmäksi, mut taitaa lupien puolesta käydä mahdottomaksi. Vaativat todennäköisesti betoniporsailla rajatun alueen.
     
  11. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ja kohtahan nuo naapurustot herää siihen savuun ja loppuu siihen ekaan tapahtumaan. Eiköhän oteta ne savut sieltä takapyöristä siinä Drag osiossa Malmilla.
     
  12. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

    Tarkoitus oli juuri Lauantain tapahtuman yhteydessä järjestää. Malmi 1 street drag #1
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ekan kerran osallistuin Malmilla burnis skabaan -94 tai -95. Oiskohan ne naapurustot heränny jo pikkuhiljaa tohon jos se olis niin gauheeta?
     
    MIAMIDRAGRACING ja chevy-kane tykkäävät tästä.
  14. chevy-kane

    chevy-kane 2nd gear

    Kolme kertaa ollaan burnis häkki järjestetty Malmilla, aina Kesäkuun kiihdytystapahtuman yhteydessä.
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  15. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Uudesta Mobilistista bongattua, Malmia ovat pelastamassa nyt myös luonnonsuojelijatkin. Hienosti on yhteiset intressit lentotoiminnan jatkumisen ja kiihdyttelijöiden kanssa.

    Luonnonsuojelualueen perustaminen Malmin lentokentän alueelle
    https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/4903
     
    three hundred tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Edellyttääks se luonnonsuojelu lentotoimintaa ja kilvanajoa? Toivos toki hyvä elää, mut toivottavasti ei kusase pahasti omille reisille jos se "pelastus" tota kautta löytyy. Tost on tullut kevyesti arvovaltakysymys, ja se vaikuttaa ainakin häviäjän osalta katkeraa kalkkia. Mitä se sit käytännössä meinaa et mihin rahkeet riittää, piippuu häviävästä osapuolesta.

    ekaa kertaa, mielestäni, luin tota ylläolevaa mis petteri anto ajo-ohjeita vajaapitoselle. Esitän eriävän mielipiteeni joltain osin; jos sul on ykkösellä pito-ongelmia ni älä ihmeessä vaihda kakkoselle ennenku saavutat vaihtokohdan/rajottajan vauhdin ykkösellä. Näin Vellamo joksus aikoinaan opetti. Jos on pauhua ja vaihdat kakkoselle ennenku vauhti on kohallaan ni savu vaan sakenee ja peli on pitkälti menetetty.

    Tos vähän mallia ku helmisel jäi vaan pari hukkisletkuu kytkemättä..., ja lahtikkohan vetää kyllä.
     
    Muokattu: 31.12.2019
    rallikuski, lappis ja three hundred tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!