Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja JarmoN, 3.8.2016.

  1. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Nice ride's you got there :) Keep up the good work! Started following you on instagram ;)
     
  2. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Joho, näin jep. Kiva Valianti sulla myös.
     
    Aasi tykkää tästä.
  3. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Kiitoksia! :)
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Bongattu Forssassa.
     
  5. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Jepulis, kävimme Malmilla, Torilla, Maisema Ruisella ja Pick-Nickillä.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  6. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Nonnii, en ole kirjoittanut tässä yli vuosi, let's fix it nyt.

    Viime vuodenna ajoin Aspenillä 5534 kilometriä, mut Aspenin vuosi aloitti viime vuodenna heinäkuussa ja siksi see ajomäärä tuli noin pieni. Mulla oli "Wonky Bastard" Kupla myös ja sinnekin meni näin viisituhattaa kilometria.

    Järjestäisin myös Diskustom Meet'iä (mulla on kuviteellinen lehti Diskustom Magazine, josta tulee toteellinen lehti toivottavasti pian) ja tästa yksi syksynkuva:
    [​IMG]



    Viime novemperissä..... sori, marraskuussa, siis halusin isänpäivälla mennä vanhempieni luo, mut jos starttasin, sit dashissä syttyi punainen lamppu ja konessa en ollut enää öljynpaineetta.
    [​IMG]



    Vesi virtaa mereen ja koko talven en tehnyt mitään Aspenin kanssa. Huhtikuussa osallistuin Stripe-O-Ramassa Tampereen "Hot Rod & Rock Show" aikana ja näin pari päivä ennen laivalle ajamista löysimme 1cm kokoisen muovipala öljypumppusta
    [​IMG]



    Onneksi oli mulla backup kone ja tästa sain asennuspumppusi ja sit se meni. Täma vuonna olen Aspenilla ajannut jo yli 8500 kilometriä - kävimme Tamperessa ja sit Riikassa "Youngtimer Cars & Coffee" eventilla plus dailydrivinkiä ja roadtrippejä Virossa.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    teippi-mikko, Gary Grand, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Viime vuonna taas Japanissa Yokohamaan Hot Rod Custom Show reissulla kävimme myös Mopona lowrider showlla. Kävimme täällä myyntipaikaiden vieraan ja sit mun tyttöystaväni kysy, et hei, onks ne vanteet tosissani näin halpaita? Roadster 14" wire wheels, patinoitu, mut hintaa 20000 JPY = ca 170€. Heti kun pysähdimme myyjä sanoi 18000JPY. Mietiisin että nonii, olin Instagramista nähnyt etta yksi Australiaan kundi osti Japanista vanteet ja vei nämä kotiin matkalaukkuihin. Näin kolme minuttiin kuluttua myyjä sanoi 15000JPY, se on näin 125€. Löymme kädet ja mulla olit vanteet, mut en tiennyt vielä kuten ne kotiin saa :D
    [​IMG]

    [​IMG]



    Ostiime monet halpaat laukkut ja lisääksi yhden extra baggage lentolle ja koko hinta - vanteet + transport - tuli näin 300€. Kotiissa ne vanteet kävisit detailingussa ja nyt on ne ihan ookoo, ei näyttelytaso, mut street quality ja see on OK mun Aspenille.


    Vanteet Japanin kaveriin autossa laitettu, meno Moponasta Tokyon hotelliin:
    [​IMG]


    Hotellissa
    [​IMG]


    [​IMG]



    Kaksi iso laukkuja oli vielä, mut päiva aiemmin kotinmatkasta veimme kolme laukkuja jo rautatieasemalle
    [​IMG]



    BEFORE
    [​IMG]

    [​IMG]



    AFTER
    [​IMG]



    Ja sit auton alle
    [​IMG]


    Jatkuu...
     
    falcon1, teippi-mikko, dart -66 ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Sit halusin kattoa tehdä uudelleen, koska entinen väri oli mun ensimmäisen kertaa fleikkien ja kandyen kanssa ja en osannut silloin vielä näin hyväällä
    [​IMG]

    Kuukautta myöhemmin lisäsin värejä
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    En se ole vielä valmiiksi, koska haluan enemmän raitoja ja sit täyty upotta se kaikki viella enemmän lakkan allee. Hetkellä on vain 5 kerrosta lakka, mut menee viellä 5 kerrosta, sit hionta, sit lakkaa, sit hionta, sit lakka, sit hiontaa etc.
     
    SK-, teippi-mikko, Vezques ja 24 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Aivan älyttömän siisti Aspen
    [​IMG]
     
    Gary Grand, isalmela, esmi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    On hieno kapine, ja hienoa työtä!

    Miten käsittelit nuo vanteet?
     
    JarmoN tykkää tästä.
  11. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Kiitti!



    Õukeli-dõukeli, jatkaamme...

    Ennen kesäkuun juhannusta pyysin kaverin Erkki Joonia (@joonkustoms Instagramissa) rakentamaan Aspenille frenched antennas kustomtrickiä. Koska Äspeeni on näin boxy, sit en halunnut pyöreä muotoista, vain diamondit. Antennit on dummyt, AliExpressistä teleskooppiset magneettit, circa 1€ pari :D

    Remember, se en ole showauto, vain dailydriver street quality lowrider :)
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Sit oli custom etumaskin aikaa.

    Koska general tyylisuunta on seventies lowrider (no ok, ei ole 100% period correct, mut silti), sit halusin twisted bar maskia. Ostin materiaalit ja sit mun kaveri Tarvo Porroson rakensi sen. Minä laitaisin päälle epo-pohjamaali ja musta 2K maali ja sit keinokromi. Taas - see on vain street quality, koska jos se olis todellisen kromattu, sit see en matchiä muiden vanhoita kromiosieita kanssasi. Hetkellä se sopii ihan hyvältä.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Mulla en ole hetkellä hyvää kuva maskista, mut see on vähän nälyvä noista kuvista
    [​IMG]

    [​IMG]

    Vilkkut on nyt pienet, näin 1-1.5cm kokoiset, prätkän ledit maskin takana. Parkkivaloita hetkella en ole, mut tulevaisuudessa täytyy laitaa jonnekin sille.



    Muuten, Tarvon kanssasi me tekimme kevällä Tommy Cashin näyttelyn tarpeeksi sen seventies lowrider tyylin pyöratuolia, joku on hetkellä viela Tallinnassa Viron taidemuseossa KUMUssa. Näyttelü on avoinna 15. syyskuuta asti. Tommy Cash ja Rick Owens "The Pure and the Damned". Työskentelin siellä viidella näytöllä - pyöratuoli, custom kainalosauvat, susi, jänis ja sit vähän yhdet isot korvatulpot myös.

    Tää on see pyöratuoli
    [​IMG]



    [​IMG]



    [​IMG]



    Pyöratuolissa on see sama keinokromi kun Aspenin maskissa ja tästä tuliki se idea.
     
    Muokattu: 21.8.2019
    teippi-mikko, deeäxä, Jooli ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Se pyöratuoli oli mun ensimmäinen kertaa tehta verhoilutöitä ja sit miettisin, et koska ma haluun Aspenissä myös biscuit tuck ja coffin pleats verhoilua sit nyt tehdän sen myös itse.

    Aloitiin sisäkattosta ja laittasin täälle vähän äänenvaimennusta
    [​IMG]

    [​IMG]



    Sitten coffin pleatsiä
    [​IMG]

    [​IMG]


    Pieni auttaja :D
    [​IMG]


    Sitten piti suoristaa kattolevyy, koska se oli ihan hutera (on see oikea sana?)
    BEFORE
    [​IMG]


    Nyt vähän enemmän suora
    [​IMG]



    Sit asettiin kankaasi nappeihin, kaiky käsityö of course :D
    [​IMG]

    [​IMG]



    Ja sit ne kaikki muut juttut
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Seuravaaksi täytyy tehtä ovipahvit ja sit mun on opittava että kuten tekemään istuimet.
     
    Muokattu: 21.8.2019
    teippi-mikko, Visa, deeäxä ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Halusin enemmän värejä auton päälle ja jatkoisin vaaleanpunaisella teemalla.
    Kaikki värit on 1Shot straippausmaalit, paneelit on katettu 2K lakkalla.

    Paneelit päälle
    [​IMG]

    [​IMG]



    Lakkaaminen
    [​IMG]




    Tässä toinen pieni auttaja. Jossain on myös kolmas :D
    [​IMG]


    Kiitos Suomen herrasmiehelle ruskean Aspenin kanssa, kuka lahjoiti mulle sen /6 (slant six) tarra Haapsalussa
    [​IMG]




    Ja sit straippit päälle
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Hetkellä se on kaikki, jatketaan pian :)
    Kiitos katsomisesta!
     
    teippi-mikko, Seevu, Visa ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. JarmoN

    JarmoN Gearhead


    Kiitos!

    En tieda tästä tehnologiasta, mut Janno Jeeberg JN CarDetailingissä teki sen:
    https://www.facebook.com/jncardetailing/ tai https://detailer.ee/
    Hän sanoi, että pesi ne minkälaisella aineella ja sit katettu keramiikkalla.
     
    Muokattu: 22.8.2019
  15. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ei oo anopin pyörätuoli mitään tohon verrattuna:odeek:
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Piru että on hieno auto :eek: Hyvä että joku harrastaa myös aspenia
     
    FuryIII '71, Jake ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  17. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Uh oh, olin tosin unohdenut sen ketju tässä.

    No nyt siis:
    2020 ajoin noin yli 18 000 kilometria Aspenilla ja sit marraskuussa charging meni ja sit se peli pysyi paikkalla until 2022 tammikuuta asti, kun finally viesin sen pajalle, missä see parannetti.
    Tässä yksi kuva 2020 lokakuusta:
    [​IMG]

    2022 tammikuussa see sit kyllä oli taas ajokunnossa, mut olin takavalot ja keskipaneeli ottanut pois, koska halusin ne siivota (vesi oli sisällä etc) ja keskipanelia customoida, mut tietenkin en vielä ollut tehnyt sen ja vihdoin tein heinäkuussa. Takavalot puhdistettu ja laitin pari kerrosta punaista candyä päälle. Keskipanelia kaiversin ja sit hope maali ja punaista candyä myös ja kaikille lakkaakin päälle. Sit menin suoraan Helsinki-Turku kautta Ruotsiin, noin 950 kilometriä kiertue. Kävin monessa custompajassa ja -kerhossa ja myös Mooneyes Rat Fink Reuniolla straippaamassakin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    JarskiV, Herje, Kustom STW ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Kaapelitehtaan 2023 Kustom Kulture Showlla järjestäsin Diskustom Magazine Extravaganza mini-showhun.

    Nelja custom-vehkeitä Virosta:
    Gaz 21 "Complex Affairs";
    mun Aspen "Air Morse One";
    "Anaconda The Honda" Honda;
    "Double-Assed Monkey" AWO.

    Iso egotrippi, koska kaikin neljän custom-paintit on minun töitä :D


    Kun sunnuntain illalla sain takaisin Tallinnaan, sit Aspenin charging meni uudestaan :D Täytyy nyt vähän vika etsiä taas.


    Kuvia Kustom Kulture Showlta/Diskustom Magazine Extravaganzalta:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Anaconda The Honda
    [​IMG]


    Double-Assed Monkey
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.2.2023
    Herje, Kustom STW, juko7 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    Samalla viikkolla, kaikki päivät ennen Kustom Kulture Show, tekiin uuden sisustaa myös Aspeniin.
    70s-lowrider tyylinen biscuit tuck etc. Pidensin kattokruunuakin ja lisäsin puhelinki...
    Istumeita ei vielä ehtinut tehdä, koska meni näin kiirreeksi, mut pian teen niitäkin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Herje, SK-, Visa ja 16 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. JarmoN

    JarmoN Gearhead

    ire63 ja Herje tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!