Falcont (kunnes ylläpito avaa alkuperäisen topikin)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja T5, 20.1.2019.

Tags:
  1. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    ^niinpä. Ja sit kun googlas myyntitekstejä, löyty niitä joen ilmoja vailla mitään mainintaa falcontista ja hintaki oli lähes sama, mitä tänne tuotuna.
     
  2. z 900

    z 900 Gearhead

    Joo mulla kun autojen rahti kulut + kaverin muut kulut auton valokuvaaminen haku ynms. on maksanut aina yleensä luokkaa
    3000-3500 usd. + sitten kaikki suomen kulut huolinta tulli ja alv. ynms.
    Niin oli falcontin hinnat kyllä siihen nähden halpoja ja niihin sisältyi nämä kaikki ylläluetellut kulut.???? sekä vielä AUTO
     
    Muokattu: 29.7.2019
    PilsnerBil tykkää tästä.
  3. stinnes

    stinnes 3rd gear

    muutama vuosi sitten laitoin yhden asiakkaan laskun perintätoimiston hoidettavaksi ja asiakas maksoi sen sitten pois. Viikkojen päästä tuli pesänhoitajalta ukaasi, että minun pitää maksaa asiakkaan maksu pesälle, kun oli konkurssi pantu vireille Taisi olla joku 3kk sääntö näissä. Toivottavasti kukaan joka on rahoja saanut takaisin lähiaikoina, niin joudu vielä niitä takasin työntää.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikös siinä ollut välillä niin, että halvalla hinnalla houkutteli maksamaan auton ja kun asiakas alkoi jossain vaiheessa kyselemään auton perään, niin selitykset alkoi:
    vaikea myyjä jenkeissä, ei saa papereita, kontti viisästyy yms... ja tarjosi jotain toista autoa tilalle.
    Olikohan samoilla auton kuvilla otettu rahat useammalta asiakkaaltakin?
     
    mikkis83, mopar72 ja Norri tykkäävät tästä.
  5. T5

    T5 Gearhead

    Autojen tuplamyyntiä harrasti ja selitys oli luokkaa "En pidä näistä myynneistä niin hyvin kirjaa. Sen takia joskus saattaa vahingossa sama auto mennä kahdelle asiakkaalle" :poff:
     
    Custom_Rod, caprice305, xarper ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. bathory

    bathory Gearhead

    http://www.usgarage.fi/

    Tällanen mesta tullut Falcontin osoitteeseen. Eri henkilöt ainakin pyörittämässä.
     
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Eikös tämän Usgaragen mies jo ilmoittanut täällä aijemmin ettei sillä ole mitään tekemistä falcontin kanssa.
     
    mikaa7146 ja bathory tykkäävät tästä.
  8. bathory

    bathory Gearhead

    Niinpäs olikin. Sivulla 8.
     
  9. riv73

    riv73 3rd gear

    Nythän Usgarage sais Janista hyvän autonpesijän :p
     
  10. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Parempi kun ei palkkaa jos sattuisi ylenemään joskus myyntimieheksi niin...:wc:
     
  11. PilsnerBil

    PilsnerBil 2nd gear

    Pieni tarina menneisyydestä... Jätän auton merkin ja mallin pois, koska jo uudella omistajalla ollut kauan. Selventää ehkä jo pitkään jatkunutta, kyseisen yrityksen toiminnan amatöörimäisyyttä.

    Ostin Amerikasta Janin kautta auton vuonna 2009, joka tuli suunnilleen 3kk kuluessa Suomeen itärannikolta. Kyseinen auto oli ebayssä myynnissä ja Jani hoiti kaupan. Itse asetin hänelle maksimi hinnan, millä voi huutaa sen. Mitään tietoa en missään vaiheessa saanut auton vaiheista, että missä mennään. Itse piti soitella ja kysellä.
    Kun auto tuli Suomeen, kaikki oli kohtuullisen ok auton puolesta, mitä myyjä oli siitä kertonut.
    Vakuutuksen otin laivamatkan ajaksi, toki vakuutusyhtiö olisi halunnut tiedot laivasta, jolla se tulee, mutta niitä en ikinä saanut. Siitäkin soittelin Janille, kun ei ollut vielä lähtöpäivää tiedossa lupauksista huolimatta kuulunut. "No tulossa on jo, en tiedä laivan nimeä ja aikataulua." Oli vastaus...
    Kaikenlisäksi auto oli jäänyt tullaamatta ulos Jenkeistä ja silloisen tiedon mukaan se olisi pahimmillaan pitänyt laivata takaisin ulos tullattavaksi, en tiedä pitääkö paikkaansa.
    Auto tuli samalla kaavalla, kuin myöhemmätkin, eli se tuotiin Suomeen Janin nimellä.
    Sen jälkeen en uskaltanut käyttää Falcontin palveluja, kun koko homma tuntui hiukan olevan tuurista kiinni. Samoin info asiakkaan suuntaan ostoksesta oli pyöreä nolla.

    Tänä keväänä tuli auto mulle Fin-Us:n kautta ja yhtään auton liikettä en jäänyt tietämättä. Laivasta oli seuranta, kuin myös kontista. Koko toiminta oli aivan ammattimaista verrattuna aiempaan.
     
    Camino'79, mikkis83, mikaa7146 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Jaa tässä mennään nyt... suuri yllätys.
    Ihmettelen sitä(kin) edelleen että moni pitää aivan normaalina käytäntönä rahojen syöttöä ulkopuoliselle ennen kauppoja. Miksi ette esim. huuda itse autoa itsellenne eBaystä ja sitten osta "Janilta" tuontipalvelua?

    Ei tosin varmaan sais kovin huudella kun ei ne omat massit ole kiinni... Ja olen ostanut vain yhden auton ulkomailta välittäjän avustuksella. Silloin raha siirtyi multa suoraan auton myyjälle, auto minun omistukseen ja maksoin välittäjälle erikseen välittämisestä.
     
    palontie ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. PilsnerBil

    PilsnerBil 2nd gear

    No niinpä, yleensä toiminta kehittyy asiakaspalautteen ja osaamisen myötä, nyt ilmeisesti ei niin käynyt. Valitettavasti siitä saa kärsiä muutkin kuin yrittäjä huonolla myynnillä.

    Omaa tietämättömyyttäni silloin 2009 annoin hoitaa kaupat noin päin, onneksi loppui hyvin.
    Tänä vuonna siirsin rahat myös ensin Fin-Us:n tilille ostoa varten, kun suuressa maassa se ostajan (välittäjän) kourassa oleva käteinen on pääosin se ainoa tapa saada auto ostettua kun kohde ei ollut ebayssä huudettavana.
     
    mikkis83, mikaa7146, palontie ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Tässä yksi tuttu alkoi puhella kun näki Coronettini että hänen työkaverinsa oli kans jostain tilannut ja maksanut auton.Oli vähän kalliimpi ollu kun n20 000 € oli laittanu rahaa.Autoa ei alkanu näkymään ni kyselly mutta jotain selityksiä tullu ja firma menny konkkaan. Uteliaisuuttani pyysin kysymään että oliko firma Falcont? tänään kuulin että olin arvannu oikein.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Esim siksi että kovasti mainostettu Ebay buyer protection eipäs toimikaan jos huutaja on ulkomailta. Ei toki Falcontkaan (RIP) ole USAsta mutta monta muuta on joita mä olen pyytänyt hoitamaan huudon jos on ollut yhtään kalliimpi auto.
     
  16. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tuossa jokin aika sitten tilasin pikku tavaraa ulkolaisesta verkkokaupasta ja maksoin onnex Paypalilla. Firma lähetti väärän seuranta tunnuksen mikä ei johtanut mihinkään. Sähköpostiin vastattiin heti kun aloin tavaraa kysellä ja halusin perua kaupan. Sen jälkeen he eivät vastanneet mihinkään viesteihin, mutta lähettivät joka toinen päivä emailia, että mun pitää vastata mitä tehdään tavaroille jotka MUKA oli palautunut heille takaisin. Vastasin useasti, mutta sitä ei noteerattu. Laitoin valituksen Paypalille ja pikkusen googlella etsin niin löytyi satoja kohtalo tovereita. Paypal hoiti mulle sit rahan takaisn. Ei ollut kuin 60eur juttu, mutta kuitenkin. Ihme ettei Paypal potki pois huijari kauppiaita. Itse toki tein virheen siinä, kun en ensin googlettanut firman nimeä.
     
    Muokattu: 24.8.2019
    mikkis83, Norri, jariha ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tuossa nettiä selatessa tuli sillainen tieto vastaan et Falcont on Tmi Jani Kankaanpään aputoiminimi nykyään. Eli kun nimi on vapautunut konkurssin myötä niin on ottanut sen uudelleen käyttöön toiminimelleen.

    Toinen mielenkiintoinen keskustelu löytyi samalla tästä palstasta ja siellä tuntui myös olevan tietoa miksi alkuperäinen Falcont ketju suljettiin. Sitä en tiedä onko se todellinen syy...
     
  18. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    voisitko ihan vapaasti spekuloida ketjun lukotuksen syytä/syitä tässä vai LUULETKO, ETTÄ PÄÄSI LAITETAAN PÖLKYLLE ja sinut poltetaan roviolla?

    pannu h-d = messevä auto, mutta henkilön munakkuus =nolla, mikäli pelkuruus on elämän ohjenuorana...
     
  19. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Vastaus oli juuri sellainen mitä arvasin.

    Mainitsin että "en tiedä onko se todellinen syy..." niin miksi spekuloisin asialla?

    Mun pään laittaminen roviolle ei auta mitään eikä ketään enkä edes sitä pelkää.

    Ja valitettavasti pelkuruus ei ole kuulunut mun ominaisuuksiin joskus tuntuu et olisi ollut hyvä kun sitä pelkuruutta olisi ollut vähä.
     
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    miksi postasit "tietoa" mikä ei ollut "tietoa" tai edes spekulaatiota?
     
    jjjkkk, Kartsu, mikkis83 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!