Migin osto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 28.11.2015.

  1. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Jees poks. :rotfl:
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nyt vittu lopeta jo saatana....

    Aiheeseen edelleen se että siinä kempissä on "hot start" vai mikä perkele se onkaan että alkaa palamaan heti nätisti vaikka onkin valovirta-kone ;)
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla oli aikanaan wallius valovirta mag ja oikein hyvin sekin toimi. Polttoainesäiliöitä ja öljypohjia hitsasin eikä ne vuotanut.
     
  4. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Kyllä niillä tämän päivän valovirta lankakoneilla hitsailee ihan tosta noin vaan saa niillä saumaa siin ku kokematon teollisuus koneellakin. Silti olis hyvä säästää muutama satku et ei ihan sitä halvinta kumminkaa osta, se nälkä kasvaa samaa tahtia kuin lankakin palaa. Edellä oli hienoi kuveij laitteistojen kärryistä, migatronikkiin sai en tiedä saako enää sellaista lisä työkalulaatikkoa suoraa siihen koneen päälle, sellaisen voi tehdä itse melkein koneeseen ku koneeseen on muuten hyvä siihen saa laitettua kaiken tarpeellisen mitä hitsaukseesa yleensä tarvitsee virtasuuttimet, hitsauspihtejä, virtalangan leikkuu pihdit, maskin, hitsaushanskoja, muita työkaluja puristimia esim. kaks kulmahiomakonetta ja vaikka morsiamen kuvan.
     
  5. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mulla on walliuksen mikki joku 600€ laite ja on toiminut jo 15vuotta hyvin ja varaosia saa lähes joka paikasta. Parempi kuin vanha esabbi mikä mulla oli. toki voimavirralla toimii tuokin.
     
  6. ana gto

    ana gto 1st gear

    Vanha topiikki mutta pikkasen palautetta 5v vanhasta minarcmig evo 200 toiminnasta. Parivuotta temppuili langansyöttö kunnes pariviikkoa sitten hajos langansyöttömoottori. Ei löytynyt varaosaa netistä joten jouduin viemään HR servicelle. Uusi moottori+työt 290e eli mun mielestä aikas paljon kun laite on kuitenkin markkinoiden kallein valovirtalaitteista ja pitäis kestää isältä pojalle. No ei tule toista kemppiä mulle oli sitten vaikka kuinka helppo hitsata sillä.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Se on minarcin heikkouksia, on aika heikko langansyöttömoottori. Sama juttu monella muulla merkillä. Esabin rebel lie ekoja pikku invertterimikkejä missä melko järeä langansyöttömoottori
     
  8. ana gto

    ana gto 1st gear

    Jotenkin ymmärtäisin jos olisin kone olisi ollut kovalla käytöllä, mutta nopeesti laskettuna viitisin kelaa olen hitsannut. Minarcmigissä on pikku kela 5kg joten sellainen 25kg tullut metallia sulatettua. Nopeesti verrattuna isompaan koneeseen niin se ei tee edes kahta kokonaista kelaa. Mielestäni aika heikko on melkoisen lievä ilmaus, paremmin sopisi susipaska! Vastuullisessa yrityksessä suunnitteluvirheistä otetaan takaisinkutsu ja korjataan virheet.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se on normi kuluttajapaskaa, kukaan ei ota vastuuta mistää kun tollasilla ei kukaan ammattihitsari mitään hitsaa ja niillä satunnaishitsareilla ne kestää vuosia.

    Se kempin kolvikin on iha kämänen vs. muihin esim. Binzell.
     
  10. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Ja mä taas en oo esabin poltinta parempaa käsissä pidellytkään.
     
    fxsts tykkää tästä.
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ainahan se on se, mihin oppii. Mutta kun kokeilee monia, niin alkaa tulla eroja.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei se aina ihan noinkaan ole, olin käyttäny pelkkiä kempin kolveja siihen saakka kunnes täytyi ostaa uusi kolvi. Ostin halvimman "merkki" kolvin mikä sattui olemaan toi binzell, tutustuin tuotteeseen ja ostin. Ero oli valtava, ei ole paluuta kemppeihi. Töissä käytin jotain kemppiä ja ainut vähänkään siedettävä on se iso punanen.

    Myös jotain muita olen käyttänyt ja nekin olleet paremman tuntusia mitä kemppi.
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Mikä siinä Kempin kolvissa on huonoa?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Ja osaako joku sanoin kuvailla, millä tavalla esabin kolvi on paremman tuntuinen kuin kemppi?
    Ajattelin vaan jos jossain vaiheessa tulee vaihto eteen, niin osaa paremmin vertailla.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Maksaa helvetisti, ei silti kestä mitään, kuumenee älyttömästi, kaapeli on paksu kun mikä suhteessa kolvin kokoon.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    vajaa vuosi ollu uusi kemppi 253r ,iso kela hitsattu,4 veto langan syöttö,kuumien anto,ym.on vaan mukava laite,edellinenkin oli kemppi mutta ei voi hitsaaminen enää olla helpompaa,jopa ruosteinen pelti menee pikku syötöllä ja 0.8 langalla.suosittelen jos kaikki rahat ei mee bilettämiseen tallissa.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Helvetisti?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    järjestään kalliimpi mitä muut paremmat.
     
  19. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  20. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Arvioisin,useimmiten se käsi mikä kolvia pitelee!:rotfl:
     
    urho3 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!