Th 425 viipyilevä kakkonen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Silvarello, 3.9.2019.

  1. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ummetusta?
    Eli -75 Eldo hiukka piristetyllä pannulla. Laatikko toimii muuten kuin junan vessa, mutta kakkosen vaihto on hidas- Joku sanoo että sehän luistaa, mutta kun ei. 3->2 kickdownilla ok. Vaihtoajankohta ok.
    Itse vaihtotapahtuma ylöspäin vaan kestää mielestäni kauan- 1-1,5 sek. Ihan kuin siellä ois jonkinlainen välivapaa, ennen kuin tarraa kiinni.
    425 Taitaa olla jollain osaa ainakin th400 vastaava, vaikka onkin kaksinkerroin eli myös niiden tietäjistä ois apuja..?
    Laatikko ja kone on tehty huoltokirjan mukaan alle 30000 mailia sitten, mutta kone ainakin oli laakerivikainen, niin miksei siellä laatikossakin voi olla jotain isompaa vialla.
    Itseäni en pidä minkäälaisena asiantuntiana laatikoiden kanssa. Pari Th lodjua on tullut tehtyä joskus, mutta sielunelämään ei oo tarvinnut sitä kovemmin puuttua

    Ideoita ,mistä lähtis kattelemaan ? Minulla on toinen 425 irrallaan jos ois helppo kokeilla jotain vaihto-osaa: Modulaattori, covernour tai venttiilikoneisto tms. ?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tän lootan sisukalut on 400 toosan "peilikuvat" , rakenne siis aivan sama.
    Mahtaisko johtua siitä että kakkosen männän kumit on "korppuunu" ja paine karkaa niin kauan kun mäntä liikkuu.
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Eli jos tuo ois vikana, niin eikun masterkittiä tilaamaan. Tämähän on täysin mahdollista.
    Jos tähän päätyy, niin onneks on tuo toinen identtinen lodju irrallaan... kun tietäs, sehän saattaa olla ihan soiva. Oli kiinni periaatteessa ajettavissa olevassa frontclipissä, mutta rohkeus ei antanut periksi että olisin uskaltanut kytkeä D:tä...
    Kannattaisko kokeilla ensiksi esim. tuolla toisella venttiilikoneistolla, jos vaikka joku venttiili jumittelee? Modulaattori vaikuttaa käsittääksen ajakohtaan, mutta ei just tuohon vaihdon kestoon. Sama tuon kuvernöörin kanssa.?
    Muistelen myös että kun tuo sähköinen kickdown oli löysällä niin ongelmaa ei esiintynyt... ? Täytynee löysäillä ja kokeilla sitäkin. Tuo laatikko ei oikein vaihtanut optimisti tuolle moottorin uudelle luonteelle, joten viilailin säätöihin hieman lisää.
     

Kerro tästä muillekin!