Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    No nyt olis todettu, että ei se välttämättä tuosta johdu. Omassa syttyy sisävalot kaikista ovista...
     
  2. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Millasia lohko/letkulämppäreitä teillä on? Saiskohan tohon 4,6:een laitettua sellasen TT-Thermon kierrättävän letkulämppärin vai onko termostaatti ongelma?
     
  3. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Selasin vanhaa vihkoa, johon olin kirjannut joskus rekisterinumeroita niin siellä luki cop-5. Eli kun täällä on se nimimerkki COP-5 niin olen joskus bongannut sen Crown Victorian. Epäilen kyllä omistajan vaihtuneen bongauksen jälkeen.
     
  4. Beach

    Beach 2nd gear

    Millä tavalla termostaatti voisi olla ongelma, kun eihän mitään lämppäriä kai ylävesiletkuun asenneta?

    Eikös toi TT-Thermokin tule lämmityslaitteen letkuun? Eli kierrättää nestettä ns. pienessä kierrossa, jota termostaatti ei rajoita.
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Lämppärin letkussa se on. Hyvä kampe mutta vastus kärähti heti takuuajan jälkeen. Nyt on toinen ja viimeinen TT-Thermo menossa.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    Jotain ongelmia niissä kai on ollut, kun ovat tarkkoja oikeasta asennuksesta. Paha sanoa missä tapauksissa ollut laitteen vika ja milloin asentajan vika.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Eka asennus oli korjaamolla joka niitä on laitellut paljonkin. Jälkimmäinen minun tekemä joten saattaa ehtiä vielä takuuseen uusi :D
     
  8. Beach

    Beach 2nd gear

    Omien kokemusteni perusteella itse tekemällä saa parempaa kuin korjaamoilta nykyään. :(
     
    juko7 tykkää tästä.
  9. CVLX2004

    CVLX2004 1st gear

    Ite kanssa löysin niin paljon huonoja kokemuksia tosta TT-thermosta, että päädyin jenkkityyliseen öljypohjan lämmittimeen + sisähaaraan. Kauheasti muutahan se ei lämmitä, kun öljyä, mutta öljyn notkistaminen kai siinä moottorin lämmityksessä onkin ideana...

    Ostin siis tämän https://www.padheaters.com/oil-pan-heaters/th250-2-pro-th250-2. Tehoa on 250W ja mahtuu juuri ja juuri 4.6:n öljypohjaan. Asennus suht helppo, eikä huku pakkasnestettä asentaessa.
     
  10. CVLX2004

    CVLX2004 1st gear

    https://ibb.co/qpksHPV

    Tai siis öljypohja on kyllä paljon isompi kuin tuo lätkä, mutta siinä on keskellä pokkaus ropun kohdalla ja tota läpyskää ei kyllä saa sen yli taivutettua.
     
    Muokattu: 15.9.2019
  11. Beach

    Beach 2nd gear

    Öljylämmittimiä taikka säteilylämmittimiä parjataan, mutta kyllä ne ainakin pienen moottorin jäähdytysnesteenkin saa 20 astetta ulkolämpötilaa lämpimämmäksi. Alumiinia se kone ja öljypohja, että en tiedä auttaako vai haittaako se esilämmitystä.
     
  12. COP-5

    COP-5 1st gear

    Joo mä taidan olla vissiin kolmas omistaja Suomessa.
    Letkulämmitin ainakin tossa mun vehkeessä on, laitettu ns. ylävesiletkuun...
     
    redneck1 tykkää tästä.
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    Jos oikeasti on ylävesiletkuun laitettu, niin lämmittää jäähdyttimessä olevaa nestettä. Ei moottoria. o_O
     
  14. COP-5

    COP-5 1st gear

    Mitähän mä oikein sekoilin...
    Katoin uudestaan niin se lämppäri on laitettu siihen letkuun mikä tulee vissiin laatikon lauhduttimelta siihen koneen kylkeen pakosarjan viereen:D:D:D
     
  15. Beach

    Beach 2nd gear

    Vai sittenkin jäähdyttimeltä lohkoon tulevaan letkuun, eli alavesiletkuun? Lootaöljyhän taidetaan jäähdyttää ilmaan, ainakin poliisimallissa.
     
  16. COP-5

    COP-5 1st gear

  17. Beach

    Beach 2nd gear

    Joo se on tosiaan moottoriöljyn lämmönvaihdin mikä on alavesiletkussa. Taitaa sekin olla poliisiauton varusteita.

    Tänään nimittäin vietin aikaa auton alla. Olisin halunnut mitata öljynpaineet 5w-20 öljyillä, mutta ei löytynyt sovitetta hyllystä. Koneöljyt tuli vaihdettua, ja eilen lootaöljyt ja suodatin pudottamalla lootan öljypohja. Katkennut pakosarjan pinnapultti tuli ulos kannesta, kun hitsasin mutterin siihen pinnapultin päähän. Äsken poistin liikennekäytöstä talven ajaksi.

    Kesän ajojen keskikulutus Fuelio-sovelluksen mukaan 12.3litraa/100km. Sekalaista ajoa.
     
  18. kpj

    kpj Gearhead

    Täällä on nyt vuoden verran ollut tt-thermo kakkosmalli 1000w versio. Ainakin tähän asti toiminut. 1000w työpaikan tolppien takia, mutta tuntuu tuo kyllä antavan lämpöä sen verran, että moottori kuulostaa jo hiukan lämpimältä käynnistäessä. Pari tuntia on yleensä piuhassa ja lumet sulaa silloin pelliltä. Tähän asti siis vielä tyytyväinen ja saa aika hyvän paikkaan asennettua siihen jousituksen syvennykseen...
     
  19. rotax

    rotax 2nd gear

    Ongelma,,, omaan -03 vaihdettu bensapumppu paketti, mut mittari näyttää tyhjää ku laittaa virrat päälle.Pumppu irti tankista ja katsottu et ei koho jumita. Kokeiltu orkkis pumpulla myös ja sama vika, näyttää tyhjää. Tankissa bensaa 10-15 litraa. Vikakoodit nollattu, herjasi b.pumppua. Tankkasin 25 litraa mut neula pysyy alhaalla.

    Missä vika?:(
     
  20. rotax

    rotax 2nd gear

    AI,,niin vikakoodi ei tullu uudestaan kun laitto käyntiin.
     

Kerro tästä muillekin!