Ehdotuksia chevy k10 lyhytlavan voimapesäksi "lajinsa viimeinen"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja BloodyPray, 23.9.2019.

  1. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Elikkäs ongelmani on valinan vaikeus ja lakipykälät muutoskatsastukseen.
    tässä pistän viellä 6.2 nokalle mut pitäs löytää moisen korvaava bensa.
    Eli haasteita moottori joka on ok vaivalla saatavissa tieliikenteeseen.
    Poltoaineen kulutus sillä ei ole oikeasti väliä kunhan on hauskaa.
    kaasari taikka ruisku kumatkin käy.
    eli ajatuksena olisi löytää se 1 moottori mihin lukitautua ja alkaa hankinta prosessi.
    Sivussa voi myöskin ehdottaa vaihteistoa ja jakolaatikkoa tämän hetkiset 700r4 ja 208np.
    Kiitoksia etukäteen.
    ja kaupata saa ^^
     
    12345678910 tykkää tästä.
  2. Tiemättä tarkemmin, mikä sun tarkka vuosimalli on, niin jos vaikka katselee Wikipedian tietoja, niin noita on saanut isolohkolla ja dieselillä. Eli kai sinne voi laittaa melkein mitä vaan.

    Mites joku uudempi LS-tekniikka tai sen trukkiversiot? Se on jokaisen itse arvioitava onko se hauskaa..:rolleyes:
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonko tarvis voima saada hauskuuteen ja mitä se saa maksaa. Tärkeitä kysymyksiä.
     
  4. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Mullon tuo -86 K10 ollu reilun kuukauden ja siinä nyt -90 Corveten 5.7 TPI ja on niin voimaton kampe että ei tolla pysty mitää vetämään ja kun vetokamppeeksi veneelle ja satunnaisesti autotrailerille ton ostin nii tilalle miettiny jotai järkevämpää/riskimpää.

    Nyt oon päätynyt että siihen tulee trukki ls eli joko LM7 tai LQ9 tai LQ4nen ja vieläpä kaasarilla niin ei tarvi sähköjen kans hirveesti jumpata.

    Tommonen pata jenkeistä 500-800 dollaria ja rahdit tullit päälle, kaasari ja imusarja ja sytkäpoksi konenkorvat jne alle tonnilla eli alle 2 tonttuun sais uudemmalla voimalaitoksen käyntikuntoon.
     
    12345678910 ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  5. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    tosiaan 87 on vuosimalli eli viimesiä kantikaita?
    tehoa sillain että kaasun äkäinen liikehdintä voisi aiheuttaa perän holtitomuutta.
    sanotaan hintahaitariksi 10 000e +/- 5000e kun mootorin kanssa oo kiire :)
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tolla rahallahan saa jo aika vapaat kädet
     
    1purehell tykkää tästä.
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Noissa on helposti järjettömän pitkät perävälitykset tehtaan jäljiltä, että kone kuin kone tuntuu hengettömältä. Varsinkin jos renkaat on vaihdettu isompiin.
     
  8. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    juu renkaina 35" perien välityksestä ei viel hajuakaan. perään keskityn tarvitaessa ;)
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla on 4.56:1 välitykset ja 35” renkaiden kanssa pysyi hyvin liikenteen mukana ilman loikkaria. Jos säilytät ylivaihteellisen laatikon ja on noi 35” kumit, niin liian tiuhoja välityksiä ei käytännössä olekkaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    mulla olis tollanen paketti jouten

    [​IMG]
     
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  12. max

    max Double Gearhead

    454,oliko niitä muitakin vaihtoehtoja?10k budjetilla tekee kyllä semmosen 454:sen että pedaalin äkillinen painaminen aiheuttaa perän holtittomuutta.
    US-Parts myy noita moottoreita eri variaatioissa,ja isompiakin jos tarvetta.
     
    Muokattu: 24.9.2019
  13. Korjaan tuota aiempaa kommentiani sen verran, että noissa 80-luvun 454:sissa oli vähän puoleisesti tehoa (1986: 240 hp (179 kW) @ 3800 RPM). Toi tiputtaa tehokkaimmat myllyt pois.
     
  14. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    joo mulla on 3.42 välitys ja 700R4 loota 31" kumela ja 33" on tarkotus laittaa kun isommat ei mee vakiokorkoseen

    tossa toi mun
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/10708910

    pohtinu sitäkin etä jos tekis tohon Camaroon LS pohjasen turboilla ja laittas Camaron koneen K10 mut pitäs ainakin nokka vaihtaa et sasi parisataa heppaa pois ja ei taitas voimansiirto kestää sittenkään

     
    cellu tykkää tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Huikea aavikkovälitys varsinkin tuon loikkaritoosan kanssa. teoreettiset huiput neljäsataa? joku vitosen pintaan välitys olis pirtee ja varmaan kulkis sen mitä tarvii tollasella tötsällä mennä huippuja tai reissuvauhtia.

    Varmaan seitensatanen tarvii vahvistusta jos noilla tehoilla meinaa leikkiä, 12bolt akseli kestää jo jotain jos jollain 33" maastokumeilla meinaat sutkuttaa, katuslikseillä varmaan hajoilee jossain vaiheessa. Tietenkin jos perässä se original käkikellolukko, niin ei se polkemista kestä. Normi levylukko kadulle parempi.
     
  16. BloodyPray

    BloodyPray 1st gear

    Leimalle helpotaneen se että on moottori jossa on potentiaalia jonka voi sit piristää jälkikäteen?
    teoreetisesti kaikki lohkon ympärillä saa muuttua muutoskatsastuksen jälkeenkin.
    Tähän mennessä kokemusta vaan saksalais ja japsi moottoreiten väsilystä esim 4g63 on saatu kutitettua 800hp tienoille :)
     
  17. Ei ihan noinkaan..Tilavuus ei saa enää kasvaa eikä kannet vaihtua. Joskus muutoslupaan on merkitty rajoitteita, esim. rodeissa, että 2 -kurkkuinen kaasutin.

    Ahdetuissa ei saa muuttua oikeastaan mikään.

    Sitten oma keskustelunsa on se, että mikä ulkoa päin havaittavissa. Esim. kannet, kun maalaa lohkon värisiksi, niin saa melko seppo olla, että sen huomaa..jne.
     
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mitään muutoslupia ei tartte esim isolohkoon, noita on saanu 454 motilla. No onko sellasessa riittävästi tilavuutta, onko tarpeeksi potentiaalia? ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja budjettiin kannattaa varata perähommat, esim. 2x 12 bolt tiheä ei löydy joka motonetistä ;)
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ja 12bolt etuperää ei löydy mistään..! :) No jos noi vehkeet on niin uusia että on 700 laatikot, niin todennäköisesti on kymppipulttiset akselit.
     
    Gary Grand ja hantta tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!