Lahden Jenkkiautonäyttely

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja KirsiX, 1.9.2013.

  1. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No nyt tuli rahat tilille. Eli homma OK. Korvaus saatu ja Gene toimitettu takaisin Amerikkaan :)
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kohtuullinen matkakorvaus 1990 -luvulla. Tolla olis voinut ostaa kivan pikkujenkin itselleen.
     
  3. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Sanoppa muuta , ei edes hotelli majoitusta , saatikka matkakorvausta !! Toisin on jenkkiautokerhojen näyttelyissä , jossa nuo ovat itsessään selvyyksiä . No tietysti voi mennä ite peilin eteen : Mä kun luulin että .....
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kyllähän tollaiseen messuviikonloppuun helposti uppoaa kohtalainen summa rahaa, jos pidemmästä matkasta paikan päälle suunnistaa. Jos unohtaa puunauksiin, valmisteluihin, ajomatkaan ja messuihin käytetyn ajan sekä mahdollisiin iltarientoihin ja shoppailuun kuluvan budjetin niin jäähän sinne vielä polttoaineet, trailerin/vetoauton vuokrat (jos ei aja), majoitus, ruokailut sekä mahdolliset auton ympärille hommattavat somisteet.

    Vaikea sanoa mitä itse kukin pistää harrastuksen piikkiin ja mitä taas nähdään messujärjestäjän korvattavana, se kai vaihtelee hyvinkin tapauskohtaisesti. Tietysti siitäkin riippuen, että viekö auton kutsuttuna ja järjestäjän pyynnöstä vai omasta ehdotuksestaan.

    Jos kaikki menee "artisti maksaa" -meiningillä niin silloin tuo Seppä Leonardon 90-luvun esimerkki 4000 markkaa ei varmaan liioiteltu kuluerä olisi tämän päivän rahaksikaan muutettuna?
     
  5. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Linja-auton vuokra ,polttoaineet,ruuat kahdelle.Ei näitä aivan ilmaiseksi saatu silloinkaan.Nämä olivat minun menetykset kun en ollut yritykseni töitä tekemässä.Sen verran tuli miinusta tuosta reissusta.2000 mk lupasivat maksaa käteen kuljetus ja näyttelykorvauksia.Olihan tuo eka rodiprojekti mihin suomessa mihin oli itse tehdyt runko ja lasikuitukori sekä kaikki mahdollinen maalausta vaille.
     
  6. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Tämä näytteilleasettajan saama korvaus tai pikemminkin saamaton, on kyllä sellainen aihe jossa olisi syytä nostaa "kissa pöydälle". Vuosien varrella olen niin paljon kuullut tarinoita näistä "artisti maksaa" tapauksista ja kummasti ne jutut keskittyvät lähinnä kahteen isoon näyttelyyn. Positiiviset jutut ovat paljon vähemmässä, vaikka niistäkin joskus jotain kuuluu. Negatiivisista asioista vaan puhutaan herkemmin. Lahdessa taitaa vaan olla vähän niinkuin Neuvostoliitossa aikoinaan, toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset. Tuskinpa tuollaista määrää ruotsalaisia saataisiin näyttelyyn, jos Artistit joutuisivat itse maksamaan majoitukset ym.

    Vuosia sitten jo kuului juttua, että hommansa hyvin hoitavilla näyttelynjärjestäjilläkin olisi ongelmia saada kalustoa näytille. Aika paljon kuitenkin on sellaisia harrastajia joille auton/moottoripyörän vieminen näyttelyyn ei ole mikään iso juttu, vaikka kalusto katseenkestävää olisikin. Eikä tämä meininki ole pitkässä juoksussa kyllä mitenkään harrastukselle hyväksi. Se on ymmärrettävää ettei jollakin pikku kerholla ole rahaa maksaa näytteilleasettajille, mutta isolla vakavaraisella kerholla tai yksityisellä bisnespohjalta järjestävällä pitää olla.
     
    belair54 tykkää tästä.
  7. markow

    markow 2nd gear

    Lisätäänpä vielä omatkin kuvat tänne jatkoksi :)
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tämäkin tapahtuma taas lähestyy, eli 28-29.9.2019.
     
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  10. KajS

    KajS Gearhead

  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Rapia 600km ois ilta-ajeluna tänään tarjolla, huomenna näyttelyyn.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. JRD50

    JRD50 3rd gear

    Dave Kindig ei tykkää saumoista. Mielenkiinnosta lähden katsomaan miten tuo Torinon takakulma on ratkaistu. Onko tehty pellistä ja hitsattu vai onko vaan paklattu umpeen. No kohtahan se nähdään.
     
  13. MustangSally

    MustangSally Gearhead

    miguelo, 4d sedan, jpalvima ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hienolta näyttää. Ikävä kyllä en tällä kertaa päässyt tapahtumapaikalle. Mitäs Kindikki tykkäs näyttelystä?
     
  15. miguelo

    miguelo Gearhead

  16. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Siinähän tuo tepasteli tyttärensä kanssa kansan seassa näyttelyn auettua kympin jälkeen kolmen turvamiehen ympäröimänä ja katseli autoja.Ilman turvamiehiä ei olisi erottunut joukosta milläänlailla.Itse virallinen esiintyminen jäi multa näkemättä.
     
    Rusty tykkää tästä.
  17. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Iltapäivällä tepasteli näyttelyssä ja jutteli ihmisten kanssa. En huomannu mitään turva miehiä.
    Tämä oli mukava vieras. Täysin eri meininki kun viime vuoden vieraan kanssa.
     
  18. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Näinhän se pitäisikin olla että jalkautuu yleisön sekaan ja pääsee halutessaan vaihtamaan muutaman sanan miehen kanssa.Hyvinkin maanläheinen ja vaatimaton kuva on ainakin mulle Kindigistä muodostunut.
     
    daavid-son tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!