Mikä tekniikka (4.3, 5.7i, 6.5d) on paras ja miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jupe666, 30.9.2019.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    5.7, ei vituta kun kattoo pellin alle, ja lähtee pakkasellakin varmasti.
     
    Gary Grand ja rb tykkäävät tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä oo tiisseli vituttanu ja kulutuskin on aika siisti ollu. Pitkällä jaksolla 15,9 suurin talvikelissä.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eiku kutonen vituttaa ja riiseli ei lähe.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä lähtee ku laittaa 4Lo asentoon.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tosimies ottaisi 454 ja nauraisi otsikon mukaisille kysymyksenasetteluille.
     
    Pertti K, ImpJay, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl hiljenivät
     
    Pertti K ja Rusty tykkäävät tästä.
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Juu en sanoisi laiskaksi. Mulla oli vani 4,3:lla ja oli huomattavasti pirteämpi kuin farkku-Caprice 307:lla.
     
    Karpov tykkää tästä.
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikös noihin puolimoottorisiin laitetakin sikatiuhat välitykset että pysyy liikenteen mukana. Jussi tuossa jo vihjasikin.
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Mulla ainakin tossa edellisessä c1500 4.3tbi+5v manuaalissa oli pitkät välitykset, ykkönen oli pitkä, kakkosella pääsi kahdeksaankymppiin ja nelosella huiput. Askina oli getrag 290.
     
    Muokattu: 1.10.2019
  10. Jupe666

    Jupe666 1st gear

    Jopas on tullu vastauksia, kiitokset jo tähän astisille!

    Tosimies varmaan laittaisi 454:sen ja vielä todellisempi mies laittaisi tehdas uuden 540:n, mutta karkaa hinnat vähän eri taajuuksille.

    Hakusessa tosiaan käyttöauto, joten ne äänetkin on yks lysti, kyseessä on toki Jeesuksen ikäinen automalli, mutta jonkinlaista käyttövarmuutta edes teoriatasolla haluaisi.
    Kutoskone saanut yllättävän paljon kehuja, harmi että sen jatkeeksi on näköjään pääasiassa liitetty manuaalilaatikko, mitä en pidä vaihtoehtona yhtään mihinkään autoon.
    Onko jollain heittää hatusta (faktakin käy) tähän samaan, minkä mittainen on shortbed lava?
     
  11. ozzy-

    ozzy- Gearhead

    Ääni 4,3:lle. Tällä hetkellä käyttiksenä pitkälavanen c1500 jossa 4,3+th700. Ei voi kun kehua. Bensapihi ja jaksaa mennä hyvin. Viime viikolla 1000km:lla keskikulutus matka-ajossa vähän alle 11ltr.
     
    xarper ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. Anza

    Anza Gearhead

    4.3 halvat osat. Kokonaisia moottoreita aika sopivaan hintaan välillä tarjolla. Ei taida kovin paljoa hävitä tehoissa 5l V8 moottorille. Tulppiakin menee kaksi vähemmän kuin kasin koneeseen. Sen mitä ajellut n.600km kulutus siinä 10l tietämillä
     
    xarper ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3:08 taitaa olla mulla th700 ja satasessa aika matala jenku.
     
  14. 3964

    3964 3rd gear

    Jos meinaa vetää paljon kärryä ni ehjä diesel.

    Muuten 5.7 bentseeni.
     
    hantta tykkää tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Yli 25 vuotiaatdieselit rupeavat olemaan aika väsyneitä, eli jos on paljon maileja takana, pitäisi uusia ainakin muutamia pikkupalikoita, kuten lohko, kannet, nokka+ nostajat, syöttövehkeet jne., jos meinaa oikein työkseen veturina käyttää.
     
    Pertti K, caprice305, Powerstroke ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Mercury

    Mercury Gearhead

    7.3 PowerStroke
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

    mese:
     
  18. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Jupe666 tykkää tästä.
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    OM606
    Power output 100–130 kW (136–177 PS; 134–174 hp)
    Torque output 210–330 N⋅m (155–243 lb⋅ft)

    Masentavat lukemat? Gm v6 puolimoottorikin on helposti voimakkaampi. Ja esikammiokone, vaikka kyllä kai riisselimersut on hyviä starttaamaan?
     
    hantta tykkää tästä.
  20. Ranee

    Ranee Gearhead

    Ei ne erityisen hyviä oo starttaamaan mutta yllättävän paljon mokomista esikammiovehkeistä ovat saaneet voimaa pikku tempuilla, noituutta.

    Aiheeseen sanon että luotettavin moottori 80-90 luvun pikkariin on 5.9 diesel, ja osaa saa jos tarvii.
     
    Powerstroke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!