G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. belair66

    belair66 Gearhead

    Juu, eihän nuo varsinaisesti mitään halpoja ole, että korreloiko hinta ominaisuuksia?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minä oon kyllä tykänny omastani ihan vaan kybin gas-a-justeilla. Menee omista autoistani kaikkein makeimmin. Nielee hidasteet tosi hienosti jne. Tuskin mikää rasinkiin sopiva, mutta ihan tiellä ajankin, suomen fantastisilla teillä.. en kyllä ajanu metriäkää vanhoilla iskareilla ja taakse laitoin progressiiviset jouset.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    G bodyssä mulla on ollu alla orkkikset, monroen sensatrakit ja nyt bilsteinit
    Bilsteinit on kyllä pirun hyvät jokapäiväiseen käyttöön
    F bodeissa mulla oli kybit eibach madallusjousilla ja toisessa orkkis SLP'n bilsteinit, mielestäni bisteinit toimi paremmin myös f bodissa
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulla on malibussa moog 5660 jouset ja kyb gas a just iskarit.

    Toi paketti on mun makuun ihan liian vetelä, koitan ensin jollain paremmilla iskareilla, jos ei t hyvä niin sitten jäykemmät jouset. Toi vähän yllätti koska noi jouset pitäis olla jotain 630 lb/in ja vanhat oli vissiin 300 lb/in. Tossa on vielä v6 nokalla.

    Mulla oli edellisessä A koppa letukassa punaiset konit edessä, ne oli tosi hyvät.

    Takana taas on 167 lb/in jouset (vakiot jotain 100 tai 125) ja vastaavat kyb iskarit. Perä tuntuis sopivan jäykältä.
     
  5. belair66

    belair66 Gearhead

    Sedan Capricessa mulla oli aikoinaan Konit, toimi hyvin eikä auto turhia humpannut. Bilsteinit on varmasti kans hyviä omien kokemuksien mukaan,mitä euroautoissa ollut. Tietenkin halvemmalla pääsee kun laittaa vaan hyvät iskarit ja jouset. Toki coiloverit on siitä hyvät, että korkeutta voi säätää. En mäkään mitään kivireki meininkiä hae, vaan mukavaa ajettavuutta, mitä G body kyllä antaa vaikka ihan tavallisilla alustapalikoilla..
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nuo capricen bilsteinit edessä on kyllä aivan mahtavat yhdessä police/hd-jousien kanssa ;)
     
    belair66 tykkää tästä.
  7. Lemmu

    Lemmu 1st gear

    Mulla on Caminossa nyt ollu kaks kesää QuuAan coilit alla ja hyvin nuo on normiajossa toiminu. Tosin kokemukset ns. orkkis alustasta rajoittuu keulassa hinnat alkaen punasiin iskareihin moogin jousilla + 25mm vakaaja ja tiensä päässä olleisiin sachseihin ilmajousilla takana.
     
    Muokattu: 2.10.2019
  8. LiLHezz

    LiLHezz 1st gear

    Monroen ilmaiskarit caminossa takana, yllätti positiivisesti.
     
  9. 350cid

    350cid Gearhead

    Mulla löytyy QA1 Malibusta. On kyllä todella jämäkän oloiset ja nämä siis edessä.
     
  10. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tänää tuli laitettua tuo jeepin ohjausakselin pätkä. Josko sitä ens viikolla olis jo sen verran talvi, että otetaa gmc ladulle. pääsee sitte kokeilemaan. Oli kyllä toinen rätti ihan vaihto kunnossa. Jossain välissä tarvii kyllä uusia koko simpukka... on säätöruuvi mutterin kaa tasassa ja ainaki keskeltä löytyy klappia. Otetaa pyöriä ilmaan ja koitetaa vielä kiristää, jos vielä yhen talven menis...

    Houkuttas LARES 11182.. mut eipä tuo 1282 välttämättä olis huono.. kunhan olis tuo 2,5 kierrosta tapista tappiin. Halvimmalla pääsis cardone 27-6550. Kaikista noista remanu simpukoista löytyy kyllä aika paljon risuja ku lukee foorumeilta.
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Muokattu: 11.10.2019
    belair66 tykkää tästä.
  12. tsipi

    tsipi Gearhead

    Ainaki rokkiauto tarjoo jopa samaa simpukkaa 97 grandille ku mitä caminolle, Lares 1353. Ja se on 3-3,5 kierrosta pyörivä simpukka.. eli ei 2,5. Liekö tuolla nyt sitte olisi väliä..

    Jotenki tuntus et romarilta saa varmaan ihan samalla klapilla olevan simpukan ku mikä nyt on kii.. sama pitman arm ilmeisesti sopii molempiin.
     
  13. ftms

    ftms Gearhead

    tsipi tykkää tästä.
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Täytyy huomioira, että jos boxille on ilmoitettu esim 3-kiekkaa, niin se ei tarkoita sitä, että se on sama rattikierroksissa . Tuo summitilla oleva on sama ku jeepissä, borkesonnin korjaama 12.7:1 välityksellä. Eiköhän noita löydy kohtuullisesti ajetuista purkujeepeistä hyväkuntoisia .
     
    Muokattu: 12.10.2019
  15. tsipi

    tsipi Gearhead

    Borgesonin boxin ku laittas, ni ei tarvis kinastella.. mutta toi hinta.. pitää osata perustella itelle hankinta ;)

    Yhtään itteäni tuntien, ni jossain vaiheessa tota nykystä on säädetty ja pyöritelty ja kiristelty. Sit se leikki loppuu ja pistetään paras mikä löytyy... kesäautoonhan meni koko etuakselisto vaihtoon ku meni simpukka väljäks ja hirtti käpy kii..

    Ja speedylle:

    Noi 2,5 kierrosta pyörivät boxit on 10,0 välityksellä. Varmaan toi 12,7 sopis ihan siinä samassa. Se varmaan toi nykyinenki on. Tai en sano mitää kokeilen.
     
    speedy tykkää tästä.
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Gearboxes that were original equipment on 1983-1988 Monte Carlo, 1983-1984 Hurst Oldsmobile, 1985-1987 Olds 442, and 1984-’87 Buick Grand National, have 12.7:1 ratio units that can be identified by a “YA” marking on the end cap. These gearboxes will reduce steering wheel revolutions from lock to lock down to 2.25 to 2.75 turn.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 12.10.2019
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Tämä nyt ei varmaan vaikuta mihinkään, eikä asialla ole mitään väliä, mutta koska en osaa pitää päätä kiinni..

    Mä en tiedä mikä on lähde tälle tiedolle, mutta sanoisin sen olevan väärin. Ja sitten perustelut: pitman arm kääntyy 88 astetta. Tämä kertaa kääntö suhde, eli 12,7 on yhteensä asteet paljonko ratti pyörii. 88 x 12,7 = 1117,6 astetta. Eli 3,1 kierrosta.

    Tämä kopioitu borgesonin vastauksesta ftms:n linkistä:
    "The box is a 12.7:1 ratio with a total travel of 88 degrees of rotation, the box itself lock-to-lock is 3 full turns, actual amount installed on the car will vary slightly based on the steering stops"

    Toivottavasti tällä ei nyt pääse pilkun viilaajien listoille, sillä se ei ollut tarkoitus...
     
  18. speedy

    speedy Double Gearhead

    Miks pitäis pitää pää kiinni, kun ihan asiaa puhuu :D
     
    tsipi tykkää tästä.
  19. belair66

    belair66 Gearhead

    Seuraavaa kysymystä : ootteko laittanut putkitukivarsia G bodyyn? Kannattaa vai ei? Mitä ne leimalla moisista sanovat?
     
  20. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Lähtökohtaisesti käy leimalle jos valmisajan lapuissa lukee että käy tieliikennekäyttöön, eli jos lukee että only offroad use, tai drag yms niin ei käy.

    Noilla saa yleensä lisää camberia ja tai casteria. Joillain ei saa mitään.

    Mun mielestä ei oo hyötyä jos ei meinaa mulkata pyöränkulmia ja/tai laittaa korkeampaa olka-akselia tai korkeita palloniveliä
     
    belair66 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!