Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eikö siellä sitten voi enää käydä jos, ei nitroilla enää ajeta?
     
  2. Yarza

    Yarza 1st gear

    Asiahan on nykyään niin et tuo tuning bemari on halvempi hankkia ja tuunata, kuin tuo neliovinen n....i dartti. Sillä tuningvessalla voi ajaa jokaisena päivänä ympäri vuoden, minkä nämät nykyjantterit tekeekin. Eikä kyllä duunarin palkoilla pahemmin harrasteta enää senkään vertaa, saatikka rakennella autoja. Myös tuo kisa reissu/viikonloppu on Kauhavalle ajettuna oikeesti kaikkineen melko hapokkaan hintainen normi duunarin liksasta kaikkien muideden elämisen kulujen päälle. Mut sehän piirtää kenellä on liitua.
     
    PilsnerBil, jknR, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. RamiEspoosta

    RamiEspoosta 2nd gear

    Tietysti voi, mutta ainakin minulle henkilökohtaisesti EM-luokkien (eritoten prätkäluokkien, jotka palasi pitkän tauon jälkeen Suomeen) livenä seuraaminen on se juttu...

    Käyn kyllä DR-kisoissa katsomassa koska olen HardCore fani (jo 80 luvulta lähtien)... Eli odotan jo nyt kevään 2020 ekaa kisaa Motoparkissa (?), mutta jos ensi kesän Nitrokisat on vain pääosin jotain Show lähtöjä (joka nostaa lippujen hintoja tuomatta muuta), niin voi olla, että en viitsi tulla katsomaan juuri sitä kisaa... Mieluummin tulen Kauhavalle katsomaan jotain muuta SM kisaa.
     
    Muokattu: 5.10.2019
  4. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Drag Racing Europe AB announces the 2020 FIA European Drag Racing Championship calendar 2020

    The calendar for the 2020 FIA European Drag Racing Championship has today, October 4th, been ratified by the FIA World Motorsports Council and will be campaigned with the following rounds.

    *Round 1 – ‘Main Event’ (Santa Pod Raceway) – UK May 22nd / 25th
    *Round 2 – ‘Tierp Internationals’ (Tierp Arena) – Sweden 4th / 7th June
    *Round 3 - ‘Summit Internationals’ (Tierp Arena) – Sweden 13th / 16th August
    *Round 4 – ‘Nitro Olympics’ (Hockenheim ring) – Germany 28th/ 30th August
    *Round 5 – European Finals’ (Santa Pod Raceway) – UK 10th/ 13th September.

    There will be five (5) rounds in 2020. The FHRA has decided to not hold the round in Finland in 2020. “We have decided to not host a FIA Drag Racing Championship round in Finland for 2020. In 2019, the move to the new track in Kauhava took a lot of efforts and we need some time to make sure we can be a successful part of the FIA championship again in 2021. This will give us the opportunity to improve the Kauhava facilities to better meet the needs of the European Championships. We look forward to getting back to calendar on 2021”, said FHRA’s Chairman Lasse Koskinen

    The board of Drag Racing Europe AB (DRE) will continue to communicate with the FHRA to look towards the future and a return of Finland to the FIA European Drag Racing Championship.
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ne on monipäiväset kekkerit joiden osallistujat on keski-iältään 25 ja siellä on leipää ja sirkushuveja 24h tarjolla. (Eli viinaa,musiikkia ja pillua)
     
    rb tykkää tästä.
  6. GS

    GS Gearhead

    Väitän kuitenkin että keskimäärin bemareita oikeasti harrastavat pistävät kyllä autoihinsa ja autoiluunsa moninkertaisesti sen mitä tuollainen dartti maksaa suhteellisen nopeassakaan kunnossa.
    Kyse ei ole rahasta, vaan imagosta, jota se vanha dartti ei tarjoa suhteessa nopeaan bemariin.
    Drag Racing on jo pitkään mm.bemariharrastajien leirissä mielletty ”fiftaripappojen” lajiksi ja kovasti aikaansa jääneenä.
    Ok, tämä varmasti pitää osin ihan paikkansakkin ja sen vuoksi Drag Racing pitäisi oikeasti uudistua sisältä käsin läskibassonostalgian vaalimisesta...tämän päivän ”rap skeneen”....näin hieman karrikoitua kielikuvaa käyttäen.

    Laji-imago pitäisi olla nykydrag racingissa myös suomessa tämä:

    [​IMG]

    ...eikä tämä, mikäli uudet sukupolvet halutaan leikkiin mukaan, sieltä bemari ja drifting ympyröistä:

    [​IMG]
     
    Pertti K, Anza, atobee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    [​IMG]
     
    Anza, rb, timuli ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ja amerikanauto kekkereissä ukot ja akat keski-ikäisiä? Kaiketi niillekin viina ja pipari kelpaa?
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Henk.koht drag racing saa mun puolesta Suomessa ukkoutua ja kuollakki ennemmin ku et tota räppipaskaa ympätään siihen(kin)
     
    PilsnerBil, nalle71, sdfsd ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. rekkamies

    rekkamies Gearhead

    Juu...ei matka eikä mikään:Dmulle kans ei oo koskaan ollu matka mikään kynnyskysymys kun harrasteautoilusta(tapahtumista)on kyse oli ne missä hyvänsä . Bensaa saa asemilta ja matka jatkuu:cool:
     
    jknR, Mika.V, Araldite73 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Juu varmaan kelpaa. Mutta missä ne on? Ja missä se tarjonta? Jos bimmeriin verrataan niin kiihdytyksen ympärillä Suomessa samaan tai lähes samaan päästiin Motoparkin juhannuksessa. Eli tarvitaan festarit ajojen ympärille jos halutaan tavoitella jotain sentyyppistä kuin bimmeri. Ja siihen tarvitaan porukkaa,rahaa,riskejä... Ja pelastaako se kuitenkaan mitään?
     
  12. z 900

    z 900 Gearhead

    Aika ihme juttu kun kaikki tekijämiehet on 100km säteellä?
     
    MK1, Pertti K ja Mikkis tykkäävät tästä.
  13. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Se olis vissiin vaatinut niin paljon rahaa jota ei ole, ettei ollut realistinen hanke? Muistelisin Enzon jossain kohtaa tänne kirjoittaneen.
    Kymiring, Vesivehmaa tai joku vastaava oliskin unelmamesta sijainnin puolesta, ja saisi kyllä tälläisia laiskoja pullukoitakin liikkeelle.
     
  14. z 900

    z 900 Gearhead

    Niin tuossahan se totuus on että rahaa vaan ei ole ,oli sitten sijainti mikä tahansa.? sellaisia määriä yleisöä vaan ei taideta saada paikalle ??? Ainakaan drag racing kisoihin?
     
    Muokattu: 5.10.2019
  15. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Ihme miten muut lajit saadaan paikalle KymiRingille.
    Ihan ei taida pelkästään rahan puutteesta olla kyse.
    Asenne on se toinen joka aiheutti kapulat rattaisiin.
     
    jariha tykkää tästä.
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tavis sukankuluttaja ja se suuri katsojakunta, joka nyt on kadoksissa, ei ajattele noin ;)
     
    Pertti K ja PilsnerBil tykkäävät tästä.
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    En minä tiedä, luulis että Kymiringille sijainnin puolesta pystyisi budjetoimaan huomattavasti enemmän yleisöä kuin Kauhavalle.
    Kai noita on joku oikein taskulaskimen ja oikean taustatiedon varassa joskus miettinytkin, ja todennut että ei ole resursseja??
     
  18. z 900

    z 900 Gearhead

    Toivotaan kymiringille hyvää tulevaisuutta.Halpoja lippuja,Ilmaisia parkkipaikkoja,mukavia järkkäreitä ynms.
     
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Olishan se komeeta jos joku monimiljonääri haluaisi rakentaa suomeen Tierpin tyyppisen kiihdytysmestan. Taitaa vaan olla sellaisen tekeminen ja ylläpitäminen täällä pitkälti omakustanteista harrastetoimintaa, ja mitään järkevää tuottoa sille liene turha laskea.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Motoparkin juhannus! :pinup::rotfl: Oi niitä aikoja. Heti takas semmonen meininki! Vaikka nyt!
     
    Fuselage, Marklin, onoff road ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!